به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۴۲۸۵۷
خطر افزایش شوری آب در خوزستان

فاجعه آبی سال 79 در حال تکرار است

گروه جامعه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان اینکه عمده نگرانی ما مبحث بالا رفتن ECآب در مقطع اهواز، آبادان و خرمشهر است، گفت: دستگاه های متولی باید در بحث کاهش مصرف آموزش هایی را به مردم ارائه دهند تا بتوانیم شاهد صرفه جویی در مصرف آب از سوی مردم باشیم.
فاجعه آبی سال 79 در حال تکرار است
به گزارش ایسنا-‌ درویشعلی کریمی در نشست شورای آب و برق خوزستان که ‌روز 16بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: میزان EC آب با حجم آب رابطه معکوس دارد و هرچه حجم آب در استان کاهش پیدا کند، میزان EC آب افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق در سال  79در خوزستان افتاد و یک فاجعه را رقم زد و امسال نیز خود را نشان داده است.وی افزود: ما در ماه بهمن قرار داریم این اتفاق کم کم در حال وقوع است. در آبادان گزارش‌های روزانه‌ای داریم که میزان EC آب بین 4000 تا 4300 میکروموس در حال نوسان است و خطر افزایش EC آب وجود دارد.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تصریح کرد: در سال 79 که شاهد افزایش میزان ECآب بودیم، میزان دبی آب رودخانه در مقطع اهواز 90 مترمکعب بود اما اکنون این میزان بین عدد100 تا 130 مترمکعب در نوسان است و نگرانی ما این است که این عدد از 100 نیز کاهش پیدا کند و اتفاقی که در سال 79 رخ داد، مجددا رخ دهد.
کریمی بیان کرد: اگر چنین شرایطی در استان خوزستان اتفاق بیافتد، با توجه به التهابی که میان مردم به وجود می‌آید، تانکرهای آبرسانی نیز خیلی نمی‌تواند کمک کند و اثرگذار باشد. عمده نگرانی ما مبحث بالا رفتن ECآب در مقطع اهواز، آبادان و خرمشهر است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: دستگاه‌های متولی باید در بحث کاهش مصرف آموزش هایی را به مردم ارائه دهند تا بتوانیم شاهد صرفه جویی در مصرف آب از سوی مردم باشیم. از اکنون باید این آموزش ها آغاز شود تا به فصل بهار نرسیم زیرا در آن زمان آینده‌ای خوبی پیش بینی نمی‌شود.
برچسب ها: کمبود آب خوزستان