کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزييات تجمع اعتراضي دراویش گنابادی

17 بهمن 1396 ساعت 13:00

گروه سياسي: یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با مشاور امور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری، استانداری تهران و دیگر مسئولان امنیتی و انتظامی از مرتفع شدن مشکلات اخیر در مورد دراویش گنابادی خبر داد و گفت که این شیوه حل این مشکل می‌تواند الگویی برای مرتفع کردن دیگر مشکلات کشور باشد.


قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره به آخرین وضعیت درگیری‌های اخیر مقابل منزل نورعلی تابنده و تجمع دراویش گنابادی در این محل اعلام کرد: خوشبختانه با بکارگیری درایت، عقلانیت  و برقراری تفاهم در فضایی تعاملی و با استفاده از خبره‌گی افراد توانمند این حواشی بدون کوچکترین مشکلی در آستانه ۲۲ بهمن ماه ختم به خیر شد. وی با اشاره به پیگیری این مسئله از طریق استانداری تهران گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با آقای مهندس مقیمی داشتیم درباره این مسئله مذاکراتی صورت گرفت. استاندار تهران از طریق رایزنی با حجت الاسلام یونسی مشاور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری این مشکل را مدیریت و حل کرد.

نماینده اصلاح‌طلب فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه همزمان با آغاز تنش در مقابل منزل قطب دراویش گنابادی برخی گروه‌های خارج از کشور و فضای مجازی با انتشار فراخوان‌هایی سعی در سوءاستفاده از این فضا داشتند که با مدیریت آگاهانه‌ای که صورت گرفت این اقدامات بی‌نتیجه ماند. عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس همچنین به نگرانی دراویش گنابادی در این رابطه اشاره کرد و گفت: این افراد نگران بودند که برخورد با آنها ادامه یافته و فضا برایشان تنگ‌تر شده و دستگیر شوند اما ماموران امنیتی و  انتظامی تاکید کردند که قصد چنین کاری را ندارند و صرفاً قصد دارند که به دراویش گنابادی هشدار دهند که به این پیام‌ها وفراخوان‌های منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند که البته دراویش نیز نسبت به این مسائل هوشیار بودند.

میرزایی‌نیکو خاطرنشان کردد: در مجموع با درایت حجت‌الاسلام یونسی و مهندس مقیمی و دیگر مسئولان امنیتی و انتظامی و همچنین در پی مذاکراتی که با برخی از این عزیزان صورت گرفت، عملاً مشکلات به وجود آمده بدون هیچ‌گونه تنش حل شد و دراویش گنابادی نیز تاکید کردند که قصد ادامه تنش ندارند. این رویه تعاملی نشان داد که اگر در مورد مسائل مختلف با درایت و عقلانیت اقدام شود مشکلات به راحتی حل می‌شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد انتشار برخی اخبار در خصوص صدور حکم اقدام علیه امنیت ملی برای قطب دراویش گنابادی گفت: این مسئله به هیچ عنوان صحت نداشته و ندارد و نیروهای امنیتی و انتظامی بنای دستگیری و برخورد نداشتند که روز گذشته نیز این مسئله را بار دیگر بیان کردند. آنچه مسلم است همه این عزیزان شهروندان قانونی کشور هستند که در بزنگاه‌های مختلف عرقشان را نشان دادند و از طرفی اقدامات صورت گرفته از سوی مشاور اموراقوام و مذاهب ریاست جمهوری، استانداری تهران، نیروی انتظامی و دیگرمسئولان امنیتی کشور منجر به آن شد که این مشکل با درایت مدیریت شود که می‌تواند الگو و نمونه خوبی برای حل دیگر مشکلات کشور نیز باشد.


کد مطلب: 142875

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/142875/جزييات-تجمع-اعتراضي-دراویش-گنابادی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir