به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۴۲۸۸۳
سخت‌گیری در مسئله حجاب نتیجه عکس داشته است

دین هیچ‌گاه افراد را به رعایت حجاب مجبور نمی‌کند

شهید مطهری تلاش داشت حجاب اجباری نشود
گروه سیاسی: یک عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه «دین هیچگاه فردی را نسبت به حجاب و پوشش مجبور نمی‌کند»، می‌گوید: به همان میزانی که اجبار بر عدم وجود پوشش و گرفتن باورهای دینی از یک انسان قابل قبول نیست، طبیعتاً نمی‌توان به کسی که به این مساله باور ندارد اجبار کرد که آن را رعایت کند.
دین هیچ‌گاه افراد را به رعایت حجاب مجبور نمی‌کند
به گزارش اعتمادآنلاین؛ محمد مقدم درباره مسئله حجاب اظهار کرد: «اصل مسئله پوشش و حجاب در فرهنگ دینی ما یک تکلیف اسلامی و شخصی است؛ در واقع انجام این مسئله به فرد مؤمن و کسی که به ارزش‌های دینی و اسلامی باور دارد واگذار شده است؛ بنابراین اینکه ما حجاب را امری اجباری و خارج از اراده و ایمان افراد قرار دهیم خیلی قابل پذیرش نیست.» او یادآور شد: «حتی در ابتدای انقلاب هم شخصیتی مثل شهید مطهری تلاشش بر این بود که هیچگاه نظام دینی و اسلامی این مسئله را به عنوان امر اجباری قرار ندهد.»
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «طبیعتاً وقتی یک جامعه، جامعه اسلامی با ارزش‌های اسلامی باشد خود افراد جامعه هنجارهای موجود را به اختیار و اراده خود انتخاب و رعایت می‌کنند اما از منظر دینی و از منظر اعتقادی نباید به عنوان امری اجباری به حجاب نگاه کرد. البته می‌توان آن را به صورت قانون تعریف کرد اما باید مرز میان قانون و تکلیف دینی مشخص شود. شاید به همان میزانی که اجبار بر عدم وجود پوشش و گرفتن باورهای دینی از یک انسان قابل قبول نیست، طبیعتاً نمی‌توان به کسی که به این مساله باور ندارد اجبار کرد که آن را رعایت کند.» عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: «دین هیچگاه فردی را نسبت به حجاب و پوشش مجبور نمی‌کند.»
 
او با بیان اینکه سخت‌گیری در مسئله حجاب در کشور نتیجه عکس داشته است گفت: «اگر در جامعه‌ای اعمال مذهبی و دینی توأم با آگاهی و  شناخت نباشد و صرفاً ما بخواهیم با دستور به افراد دیکته کنیم و نگاه ایدئولوژیک داشته باشیم طبیعی است که نتیجه عکس دهد؛ بنابراین باید بین فرهنگ سازی و ایدئولوژیک رفتار کردن تفاوت عمده‌ای قائل شویم.»

1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۲۳:۲۸
حجاب مستقیما با مساله ی شهوت جنسی در ارتباط است . زیبایی زن عامل اصلی جذب مرد است و اسلام برای حفظ حریم خانواده حجاب را بر زنان واجب کرده . من به جای مساله آزادی حجاب ،موضوع رفاه جنسی را مطرح می کنم. رفاه جنسی علاوه بر لذت جنسی ، لذت عاطفی و عشق را هم شامل می شود. جامعه با رعایت حدود اسلام می تواند از لذت جنسی سیراب شود. ازدواج آسان ، آموزش رابطه جنسی لذت بخش ، ازدواج موقت فراگیر برای افراد مطلقه و بیوه ، تامین سلامت جسمی و روانی
البته حجاب می تواند مانتو و لباس های خلاقانه تر باش. (358029)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۲۳:۴۶
توضیح واضحات فرمودید حاج آقا
خوب معلومه که حجاب دستور خداوند متعاله
معلومه که خداوند متعال توی هیچ حکمی مردم را مجبور نمیکنه
اما اینم معلومه که باید مردم به سمت انجام دستورات خداوند متعال سوق داده بشوند نه به سمت ترک آن ها
بازم معلومه که هرچی قانون باشه لازم الاجرا هست و ربطی به شرع و عدم شرع نداره مثل قانون رباخواری بانکها (358031)