کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از حقوق احمدي‌نژادي‌ها دفاع كنيم

19 بهمن 1396 ساعت 0:56


گروه سیاسی: داود حشمتی فعال رسانه‌ای نوشت: حتي اگر حرف فرمانده سپاه در موردنقش احمد‌ي‌نژادي‌ها در استارت زدن وقايع اخير و انتقال آن به ساير نقاط كشور درست باشد، حتي اگر اختلافاتمان با اين دسته آنقدر زياد باشه كه اساسا قابل جمع شدن زير يك سقف نباشيم. حتي اگر باور داشته باشيم كه آنها تنها زماني طرف ايران و جمهوري اسلامي هستند كه خودشان در قدرت باشند. حتي اگر ببينيم آنها زماني به قوه قضائيه انتقاد مي كنند كه قاضي‌القضات شهرش سعيد مرتضوي مالك مطلق‌العنان شهر نباشد. 

با اين حال نبايد چشم بر روي دستگيري و بازداشت‌هاي آنها بست. اين افراد چگونه و چرا در سكوت بازداشت مي شوند؟ اگر به روند رسيدگي و بازداشت دختران خيابان انقلاب معترض هستيم و اعتراض را حق آنها مي دانيم،‌ چرا از كنار بازداشت اين افراد به راحتي عبور مي كنيم؟ 

جرم  عبدالرضا داوري چه بود؟ آيا واقعا براي چند كامنت زير مطالب فيس‌بوكش كه تازه متعلق به خودش هم نبود بايد در زندان بماند؟ ساير احمدي‌نژادي‌هايي كه اين روزها بازداشت مي‌شوند با چه روندي در حال دستگيري و محاكمه هستند؟ اگر نقش آفريني آنها در وقايع اخير مشخص شده است چرا مردم را از آن مطلع نمي‌كنند؟ 

امروز مديركانال آرمانشهر از احمدي‌نژاديهايي كه در دوره دوم احمدي‌نژاد يك بار بازداشت شد مطلبي نوشت كه نشان مي‌دهد حتي در درون اين تيم هم كسي حاضر نيست از رفقايشان دفاع و از آنها حمايت كند. اما از منظري كه ما ايستاده‌ايم مي‌توان (و بايد) خواستار شفافيت در مورد اين بازداشت‌ها بود. 

مدير اين كانال با مخاطب قرار دادن رفقايش مي‌نويسد: «یادتان باشد نامردی کردید و تنهایمان گذاشتید» و بعد ادامه مي‌دهد: «وقتی خبر جدیدی از بازداشت یکی از دوستان دیده و نادیده ام می شنوم بسیار بسیار بیشتر از اینکه از بازداشت کنندگان ناراحت بشوم از دسته ای از دوستان ساکت و راضی و محافظه کارم ناراحت می شوم که زمانی در مورد آنها کاملا جور دیگری فکر می کردم. بالشخصه اگر همینجور بمانند حلالشان نخواهم کرد. نامردی کردید. تنهایمان گذاشتید. خیلی نامردید.  شهاب، مهدی، احمد، آیت، محمدحسین و دهها و صدها نفر امثال شما دوستان که سکوت یا رضایت عجیبتان چنین وضعی را رقم زده است.

مديركانال آرمانشهر در پی نوشت اين يادداشت اضافه مي‌كند: امروز یک نفر و به روایتی دو نفر دیگر از دوستان را با هجوم به منزلشان گرفتند. حجت الاسلام سعید ابراهیمی و نفر دوم حجت الاسلام محمد فاطمی پور. رفقای مظلوم و بی آزاری که زمینه اصلی فعالیتشان در گذشته و حال، تحقیق در فلسفه و طاهرزاده خوانی و رضا داوری خوانی و بیژن عبدالکریمی خوانی و ... بود.

چرا اين افراد بازداشت شده‌اند و روند رسيدگي به پرونده آنها چيست؟ آيا دسترسي به وكيل  دارند؟ ارتباطشان با خانواده‌شان چگونه است؟ آنچه از نظر ما مهم است درخواست براي طي شدن قانوني روند پرونده اين افراد است و اينكه بپرسيم: «جرمشان چيست؟» و چرا اين جرائم حتي در صورت رسيدگي مانند پرونده بقايي در خفا رسيدگي مي شود تا مردم از آن مطلع نشوند؟ 
 


کد مطلب: 142935

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/142935/حقوق-احمدي-نژادي-ها-دفاع-كنيم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir