به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۴۳۰۳۲

45 کشته در 2 تصادف مرگبار آسيايي

گروه حوادث: تصادف شدید یک دستگاه اتوبوس مسافربری در استان جاوه غربی اندونزی دستکم 27 نفر کشته و 18 نفر مجروح به جای گذاشت.
این حادثه درنزدیکی روستای سیسنانگ از منطقه سوبانگ استان جاوه غربی اندونزی در جنوب جاکارتا پایتخت اندونزی رخ داد. 'سوبانگ ' یکی از مسئولان پلیس منطقه درگزارش اولیه ای از این سانحه گفت :این اتوبوس پس از تصادف با یک دستگاه موتورسیکلت واژگون و با یک تپه برخورد کرد و اکثر قربانیان در دم جان باختند. طبق این گزارش اين حادثه مرگبار تعداد زیادی قربانی داشت و وضعیت تعدادی از مجروحان نیز بسیار وخیم اعلام شده است. بسیاری از اجساد قربانیان این اتوبوس که حامل 54 نفر مسافر بود، در اثر شدت ضربه به اطراف پرتاب شده و پلیس این منطقه را برای یافتن اجساد یا افراد مجروح احتمالی بسته است.
 
گزارش بیمارستان محلی سوبانگ نیز دراین زمینه حاکی است اکثر مجروحان دچار شکستگی های شدید در اعضای مختلف بدن ازجمله دست، سر و پا شده اند. طبق این گزارش ، حدود 40 نفر از مسافران این اتوبوس گردشگران بودند. راننده این اتوبوس که جراحات سطحی برداشته توسط نیروهای پلیس دستگیر شد. حوادث جاده ای در اندونزی بسیار رایج است، اکثر اتوبوس ها و قطارهای این کشور قدیمی هستند و عمدتا به خوبی نگهداری نمی شوند.
 
طبق گزارش رسانه های آسیایی روزانه حدود 400 نفر در اثر حوادث جاده ای وشهری در اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر کشته یا به شدت مجروح می شوند. آمار قربانیان حوادث رانندگی این کشور درسال گذشته بیش از 30 هزار نفر و مجروحان این گونه حوادث افزون بر 130 هزار نفر بوده است. در ماه جولای سال گذشته میلادی( مرداد96) 10 نفر مسافر از جمله یک گردشگر اتریشی و یک کودک 12 ساله دراثر تصادف اتوبوس گردشگران خارجی هنگام خروج از جزیره بالی دراستان جاوه شرقی اندونزی کشته شدند.

تصادف اتوبوس در هنگ کنگ با 18 کشته
 همچنين در یکی از بدترین تصادفات سال های اخیر در هنگ کنک، به دلیل برخورد یک اتوبوس با سرعت زیاد به گارد ریل کنار جاده، 18 تن از جمله 15 مرد کشته شدند.
به گزارش ایرنا از رسانه های محلی، فیلم های تلویزیونی نشان می دهد که بدن برخی از قربانیان این تصادف تکه تکه شده و بر روی گارد ریلی که اتوبوس با آن برخورد کرده است چسپیده است، آتش نشانان سقف اتوبوس را باز کرده و اجساد مسافران را بیرون آورده اند.
پلیس گفته است حداقل 18 نفر از جمله 15 مرد در صحنه حادثه کشته شده اند 12 تن دیگر نیز به شدت صدمه دیده اند. یکی از مسافران گفته است اتوبوس قبل از تصادف، سرعت بالایی داشته است به طوری که راننده نتوانسته است آن را کنترل کند. شرکت اتوبوسرانی 'کولون موتور' که اتوبوس متعلق به آن است اعلام کرده است به خانواده هر کدام از قربانیان 80 هزار دلار هنگ کنگ برابر با 10 هزار دلار آمریکا پرداخت خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده است تیم تحقیقاتی برای شناسایی علت تصادف تشکیل داده است.