به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۴۳۰۳۴

تایید بازداشت برخی از فعالان محیط زیست

گروه سياسي: رییس دادگستری استان تهران در مصاحبه‌اي با ايلنا بدون اشاره به خبر خودكشي دكتر سيدامامي در زندان، بازداشت برخی از فعالان محیط زیست به علت ارائه اطلاعات به بیگانگان را تایید کرد.
تایید بازداشت برخی از فعالان محیط زیست
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا، در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در واکنش به خبر بازداشت فعالان محیط زیست با تایید این موضوع گفت: چون هنوز پرونده در مرحله اولیه تحقیقات است؛ اطلاع رسانی جزیی در این باره موکول می‌شود به زمانی که تحقیقات تکمیل شود. انشالله پس از کامل شدن تحقیقات، اطلاع رسانی انجام خواهد شد. رییس دادگستری استان تهران افزود: جمعی از کسانی که اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند و به بیگانگان می‌دادند، شناسایی شدند و برخی‌ها دستگیر شدند و برخی‌ها هم ممکن است، در آینده دستگیر شوند. پرونده در مرحله اولیه است و جزییات قابل بیان نیست.


گفتني اينكه، روز گذشته گروه سياسي: فرزند کاووس سید امامی، مرگ این فعال محیط زیست را در زندان اوين تایید کرد.{اينجا}

در همين حال، محمود صادقی از بازداشت کاوه مدنی، معاونت بین‌الملل، نوآوری و مشارکت اجتماعی فرهنگی سازمان حفاظت محیط ‌زیست در جریان بازداشت فعالان محیط زیست خبر داد. اما علیزاده، مدیر روابط عمومی سازمان محیط ‌زیست می‌گوید خبر بازداشت آقاى دكتر كاوه مدنى معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست صحت ندارد و ايشان تلفنى و تلگرامى با بنده تماس داشتند.

آذرمنصوری- فعال سياسي هم توئيت كرد: خبر فوت دکتر کاووس سیدامامی استادیار جامعه شناسی دانشگاه امام صادق در #زندان هم باعث تاسف و تاثر شد و هم موجی از نگرانی را دامن می زند.