به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۴۳۰۶۰
مصاف دوباره استقلال با تاباتا و رفقا

شاگردان برانکو به دنبال آغازی قدرتمند در آسیا

گروه ورزشی: در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های سرخابی‌های پایتخت به مصاف نمایندگانی از ازبکستان و قطر می‌روند. پرسپولیس در ایران میزبان نسف‌قارشی ازبکستان و استقلال در قطر میهمان الریان این کشور است.
به گزارش ایسنا، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امروز (دوشنبه) با برگزاری 4 دیدار از گروه‌های A و B آغاز می‌شود. در بازی‌های امروز ذوب‌آهن و تراکتورسازی به عنوان نمایندگان ایران به ترتیب به مصاف الدوحیل قطر و الاهلی عربستان می‌روند. در ادامه این رقابت‌ها هشت دیدار هم در گروه‌های C و D در غرب آسیا و E و F در شرق آسیا برگزار می‌شود.در گروه C پرسپولیس ایران از ساعت 17:15 در تهران به مصاف نسف قارشی ازبکستان می‌رود. پرسپولیس در لیگ برتر شرایط خوبی دارد و 16 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم صدرنشین ایران است. آن‌ها که با درخشش علی علیپور در خط حمله روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند در آخرین دیدارشان در لیگ برتر موفق شدند با سه گل از سد صنعت نفت آبادان عبور کنند تا انتقام حذف شدن از جام‌حذفی را هم از این تیم گرفته باشند.شاگردان برانکو ایوانکوویچ با اینکه از نقل و انتقالات نیم فصل نقل و انتقالات محروم بوده اما با توجه به بازیکنانی که در ابتدای فصل جذب کرده مشکلی از لحاظ بازیکن ندارد. در این دیدار ایگور پانادیچ دستیار برانکو ایوانکوویچ از نشستن روی نیمکت پرسپولیس محروم است.

حریف پرسپولیس در نخستین دیدار لیگ قهرمانان آسیا، یعنی نسف قارشی با پیروزی در بازی پلی‌آف توانست پا به این رقابت‌ها بگذارد. آن‌ها با پیروزی قاطع 5 بر یک مقابل الفیصلی اردن توانستند به مرحله گروهی برسند. نسف قارشی در پایان لیگ برتر ازبکستان با 62 امتیاز و پایین‌تر از لوکومتیو تاشکند در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. در حال حاضر تیم‌های ازبکستان در تعطیلات پیش فصل به سر می‌برند. هدایت تیم ازبکستانی در اختیار رزیکل بردیف است و از بازیکنان این تیم می‌توان به جسور حسنوف بازیکن ملی‌پوش و باتجربه‌ این تیم اشاره کرد. این دیدار را داورانی از کشور کره‌جنوبی قضاوت می‌کنند.در دیگر دیدار این گروه الوصل امارات از ساعت 18:45 میزبان السد قطر است.
و اما در گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا استقلال ایران قرار دارد. آبی‌پوشان ایران باید در اولین دیدار خود از ساعت 18:40 در قطر به مصاف الریان این کشور بروند. استقلالِ شفر که در این دیدار فرشید اسماعیلی بازیکن تاثیرگذارش را در اختیار ندارد در حالی پا به این دیدار می‌گذارد که در آخرین دیدارش در لیگ برتر ایران توانست با سه گل سپیدرود رشت را شکست دهد تا با روحیه‌ای خوب به مصاف الریان برود. الریانی‌ها که سابقه 6 رویارویی با استقلال را دارد در این دیدارها متحمل چهار شکست شدند و یک تساوی و یک پیروزی هم کسب کردند. آخرین دیدار این دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال 2014 با نتیجه 3 بر یک به سود استقلال به پایان رسید.
الریان در رقابت‌های این فصل لیگ ستارگان قطر با 35 امتیاز در رده سوم قرار دارد. این تیم در آخرین دیدارش با نتیجه 2 بر صفر مغلوب السد شد تا با شکست به سراغ لیگ قهرمانان آسیا بیاید. هدایت الریان در حال حاضر در اختیار میشل لادروپ است و بازیکنان باتجربه‌ای مانند رودریگو تاباتا و سباستین سوریا در این تیم توپ می‌زنند. قضاوت این دیدار برعهده داوران سریلانکایی است.
در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان از ساعت 20:55 میزبان العین امارات است.
همچنین برنامه دیدارهای گروه‌های E و F که در شرق آسیا برگزار می‌شود به شرح زیر است:
گروه E:
چونبوک موتورز کره‌جنوبی – کاشیوا ریسول ژاپن / ساعت 14:30
تیانجین چوانجیان چین – کیچه ویتنام / ساعت 15:30
گروه F:
ملبورن ویکتوری استرالیا – اولسان هیوندای کره‌جنوبی / ساعت 12
کاوازاکی ژاپن – شانگهای SIPG چین / ساعت 13:30