به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۲۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۱۴۳۲۷
روحاني در مراسم تحلیف: تنها راه تعامل با ایران گفت و گو از جایگاه برابر است

دو رييس‌جمهور سابق در مراسم تحليف حضور نداشتند

گروه جامعه: مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی كه از ساعت شانزده در مجلس شورای اسلامی آغاز شد، به پايان رسيد.
دو رييس‌جمهور سابق در مراسم تحليف حضور نداشتند
مراسم تحلیف ریاست جمهوری یازدهم با حضور مقامات و مسوولان ارشد کشور و همچنین مهمانان خارجی از جمله ۱۱ رییس جمهور، دو نخست‌وزیر، ۷ رییس مجلس، ۸ معاون رییس جمهور، سه معاون نخست‌وزیر، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۲ وزیر و دو میهمان ویژه (ماهاتیر محمد نخست‌وزیر اسبق مالزی و خاویرسولانا مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا ) در حال برگزاری است.

اين در حاليست كه در مراسم تحليف، دو رييس‌جمهور سابق (سيدمحمد خاتمي و محمود احمدي‌نژاد) حضور ندارند. اين در حاليست كه در مراسم امروز، محمدرضا رحيمي (معاون اول احمدي‌نژاد) و وزيران دولت دهم، در جمع ميهمانان حاضر هستند و عدم حضور احمدي‌نژاد ظاهرا ريشه درتنش جلسه موسوم يكشنبه سياه مجلس بر سر استيضاح وزير كار دولت دهم، دارد كه رابطه او و مجلس را به شدت تيره كرد.

پس از قرائت آياتي از قران مجيد، علی لاریجانی طی سخنانی از حضور مقامات کشورهای خارجی و همچنین میهمانان این مراسم تقدیر و تشکر کرد. لاریجانی همچنین از نمایندگان حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی که در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی شرکت کرده‌اند، تشکر کرد. وی همچنین مقدم رئیس‌جمهور به این مراسم را گرامی‌ داشت
لاریجانی در ادامه گفت: با انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، بساط دیکتاتوری از ایران برچیده شد. وی ضمن تبریک به حسن روحانی، گفت: انتظار مجلس این است که اولا همانطور که در تبلیغات همه کاندیداها و بخصوص رئیس جمهور تبلور داشت، پایبندی به قانون محور فعالیت قوه مجریه باشد چرا که بدون قانون نه عدالت معنی می یابد و نه توسعه پایدار محقق می شود.

لاریجانی تاکید کرد: تجربه سالهای گذشته نشان میدهد، توسعه کشور صرفا بر اساس تئوری علمی امکان پذیر است لذا کارهای روزمره و عجولانه، در دراز مدت به هم ریختگی اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند. لاریجانی ادامه داد: مجلس همه‌گونه همکاری صمیمانه با دولت خواهد داشت و امیدواریم کابینه ظرفیت کافی برای تحقق مطالبات را داشته باشد. وی همچنین از دولت‌های نهم و دهم احمدی‌نژاد که "سختکوشانه" فعالیت کردند، تشکر کرد.
در ادامه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برای ایراد سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به متن سوگندنامه رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف، به بیان ویژگی‌های نظام اسلامی و قانون اساسی پرداخت.

حسن روحانی سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

سپس رئیس‌جمهور براساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی در حضور نمایندگان ملت، رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و اعضای‏ شورای‏ نگهبان‏ سوگند ریاست جمهوری یاد و سپس متن این سوگندنامه را امضا کرد. متن سوگندنامه به شرح زیر است:

بسم ‏الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏
من‏ به‏ عنوان‏ رئیس ‏جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای‏ مسئولیتهایی‏ که‏ برعهده‏ گرفته ‏ام‏ به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هرگونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏ حمایت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و فرهنگی‏ کشور از هیچ‏ اقدامی‏ دریغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پیروی‏ از پیامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار علیهم ‏السلام‏ قدرتی‏ را که‏ ملت‏ به‏ عنوان‏ امانتی‏ مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است‏ همچون‏ امینی‏ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏.

حسن روحانی: تنها راه تعامل با ایران گفت و گو از جایگاه برابر است

رئیس جمهور دولت یازدهم در مراسم تحلیف با بیان اینکه کانون دولت یازدهم برپایه اعتدال گرایی و عقلانیت بنا خواهد شد گفت: جمهوری اسلامی ایران در پی تغییر مرزها و دولتها نبوده و بکارگیری زور را نقطه مقابل مردم سالاری و تنها راه تعامل با ایران گفت و گو از جایگاه برابر می داند. دکتر حسن روحانی خطاب به ملت بزرگ و شریف ایران، مهمانان ارجمند ملت ایران، رؤسای محترم جمهور، نخست وزیران، رؤسای مجلس، وزرای خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای همسایه و دوست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، رؤسای قوای مقننه و قضائیه، اعضای مجلس خبرگان ر هبری، رئیس و اعضای مجلس تشخیص مصلحت نظام، رئیس و اعضای دفتر مقام معظم رهبری، اعضای بیت امام راحل، اعضای دولت، مسئولان لشکری و کشوری، علما و روحانیون ارجمند، خانواده‌هاي شهدا و ایثارگران، نخبگان، فرهیختگان، خبرنگاران تصریح کرد:‌ با سوگندی که در این مراسم با شکوه ادا نمودم اکنون رسما مسئولیت خطیر قوه مجریه را بر عهده می گیریم.

روحانی افزود:‌این مسئولیت خطیر یعنی پاسداری از قانون اساسی و پاسخگویی به خواست‌هاي بر حق ملت شریف ایران را پذیرفته ام و باور دارم تشکیل دولت راستگویان، امانتداران، اخلاق مداران و مردم داران نزدیک ترین مسیر برای پیروی از پیامبر رحمت است. رئیس جمهور منتخب ملت ایران تصریح کرد: ‌اینکه مسئولیت دولت جدید در ماه مبارک رمضان آغاز می شود و در عین حال شروع این مسئولیت مصادف با ۱۴ مرداد که یادآور پیروزی مردم در نهضت مشروطه و سرآغاز قانونگرایی در تاریخ جنبش‌هاي آزادیخواهی ملت ایران است را به فال نیک می گیرم و از خداوند متعال مسئلت می نمایم که در این مسیر دشوار درهای رحمت خویش را بر روی مردم بزرگوار ایران و این خادم ملت بگشاید و تقدیری نکو و شایسته برای مردم و کشور رقم زند.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد حماسه بزرگی آفریدند تأکید کرد:‌ ملت بزرگ ایران که فراز و نشیب‌هاي فراوانی را تجربه و سختی‌هاي زیادی را تحمل کرده اند با روحی سرشار از امید، نشاط و تعهد به کشور به آ‌ینده آن مردمسالاری نظام را بار دیگر به نمایش گذاشت. وی با تأکید بر اینکه‌ در این انتخابات مردم با لبخند به زندگی و مشارکت مؤثر و کم نظیر خواسته‌هاي خود را از طریق صندوق‌هاي رأى به کرسی نشاندند تصریح کرد:‌ رهبر فقید انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل همانطور که فرمودند "میزان رأی ملت است"امروز به اعتبار رأی مردم و امضای آن از سوی رهبر معظم انقلاب متعهد به انجام وظایفی می شوند که یقیناً فراتر از توان و ظرفیت هر شخص حقیقی است.

روحانی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته درباره پیام صندوق‌های رای بسیار تأمل کردم. مردم در این انتخابات به وضوح مشخص کردند که بر کدام مشی و اندیشه پای می‌فشارند و آن را ادامه راستین آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانند. همه آنهایی که به من رای دادند و به دیگران رای دادند یا حتی پای صندوق‌های رای حاضر هم نشدند همه شهروندان ایرانی هستند و از حقوق برابر شهروندان برخوردارند. رئیس‌جمهور در مورد تکالیف دولت تدبیر و امید، افزود: دولت تدبیر و امید خود را مکلف می‌داند که خواسته‌های قانونی همه آنان را مدنظر قرار دهد و من نماینده همه مردم ایران هستم. سرمایه این دولت در مسیر پیش‌رو اتکا به خداوند، اعتماد به مردم گرانقدر ایران و بهره‌گیری از همه سرمایه‌های طبیعی و انسانی این مرز و بوم است. مردم شریف ایران به اعدالگرایی و دوری از افراط و تفریط رای مثبت دادند. کانون فکری دولت بر محور اعتدال و عقلانیت بنا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتدالگرایی به معنای توازن میان آرمان و واقعیت و ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی و جناحی است. اعتدالگرایی بر اجماع ملی، قانونگرایی و بردباری در تعاملات سیاسی تاکید می‌کند. بنیان این مرام فکری و عملی فاصله گرفتن از توهم و تخیل و تمرکز بر تفکر، برنامه، شفافیت و استفاده از تخصص‌ها است. رئیس دولت یازدهم در تشریح بیشتر ویژگی‌‌های دولت تدبیر و امید ادامه داد: این دولت نهایت اهتمام خود را به کار خواهد گرفت تا بر مبنای اعتدال و روش‌های عقلایی و متناسب با واقعیت‌های موجود اعتدال را شالوده عملکرد و مدیریت کشور قرار دهد، تهدیدها را کاهش داده و فرصت‌ها را افزایش دهد، اعتدالگرایی بر اخلاق و مدارا اصرار می‌ورزد و از طریق گفت‌وگو، تفاهم و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت سعی خواهد نمود شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی را به حداقل ممکن برساند.

روحانی افزود: دولت تدبیر و امید، رعایت قانون، رعایت حقوق و آزادی‌های همه شهروندان و پاسخگویی به جامعه و مدیریت علمی تاکید خواهد داشت. مردم تغییر، تحول و تعالی را می‌خواهند. مردم می‌خواهند از فقر و تبعیض به دور باشند، مردم می‌خواهند حرمت و کرامت داشته باشند، مردم می‌خواهند در فضایی آرام، معنوی و عقلانی زندگی کنند، پدران و مادران جامعه ما در پی آینده‌ای مطمئن برای فرزندانشان هستند. جوانان ما می‌خواهند فرصت شکوفایی و کار و ابتکار داشته باشند و در یک کلام مردم می‌خواهند بهتر زندگی کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران باید جایگاه شایسته خود را در میان ملت‌ها بازیابد، ادامه داد: از آغاز انقلاب اسلامی زنان فهیم این سرزمین بر مبنای اندیشه‌های بالا حضرت امام(ره) دوشادوش مردان در جهت توسعه و اعتلای کشور حضوری همه‌جانبه داشتند. آنان همواره کوشیده‌اند به عنوان نیمی از جامعه بزرگ ما در خلق حماسه‌های جاودان نقش‌آفرین باشند؛ انتخابات ۲۴ خردادماه جلوه‌گاه دیگری از این شگفتی‌آفرینی‌ها بود. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در پی گام‌های بلندی که نظام اسلامی برای تکریم منزلت زنان برداشت است، دولت تدبیر و امید استیفای هرچه بیشتر حقوق زنان و ایجاد فرصت برابر در زمینه‌های اجتماعی را از اهم برنامه‌های خود می‌داند، تصریح کرد: فراهم آوردن زمینه‌های اجتماعی لازم برای نقش‌آفرینی بیشتر آنان در عرصه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف کلیدی دولت مبارزه با فساد و تبعیض خواهد بود و همه دستگاه‌ها، نهادها و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا مبارزه جدی با نابرابری و فساد را آغاز کنند. اگر با فساد مبارزه کنیم، فعالیت و رقابت اقتصادی مردم معنا می‌یابد. روحانی با بیان اینکه مبارزه با فساد منجر به استفاده از منابع ملی به صورت درست و بهینه می‌شود، تصریح کرد: مبارزه با فساد، عدالت و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان می‌آورد که در چنین شرایطی فقر و تبعیض از جامعه رخ می‌بندد. رئیس‌جمهوریازدهم رویکرد اصلی دولت یازدهم زمینه‌سازی برای مشارکت گسترده مردم خواند و گفت: این مهم سرلوحه سیاست‌های تمامی بخش‌های دولت خواهد بود که در این رویکرد کارآمدی، شفافیت، فراهم‌آوردن فضای کسب و کار مناسب، ترویج فرهنگ کارآفرینی، ساماندهی منابع انسانی و تقویت پایه‌های اجتماعی، دستیابی فزایند به علوم و فنون، اساس سیاستگذاری‌ها و عملکرد خواهد بود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای خود رسالتی جدی قائل است تا از دردها و رنج‌های ملت ایران بکاهد و نشاط را به زندگی ایران و ایرانی برگرداند و برای تحقق چنین هدفی قدرت و ثروت ملی را باید افزایش دهیم. روحانی با بیان اینکه خرد جمعی را باید مبنای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری قرار می‌دهیم، یادآور شد: به بخش‌های دولتی اعتماد کنیم و تصدی‌گری دولت را کاهش خواهیم داد. ما باید به مردم اعتماد کنیم و با آنها صادقانه سخن گوییم و شرایطی را فراهم آوریم که مردم مسئولیت‌پذیری در اداره کشور و تامین معاش خود را بپذیرند.

رئیس‌جمهور افزود: باید مداخله اقتصادی و فرهنگی دولت در زندگی مردم کاهش یابد و بدون شک چنین چارچوبی زمینه گسترش اخلاق اجتماعی، رشد فردی و دین‌مداری و همچنین آزادی‌های مدنی را به دنبال خواهد داشت. وی تاکید کرد: دولت باید ساختارها را اصلاح کند تا مردم بتوانند با اتکا به فکر، همت و سرمایه خود رشد کند و همین امر توسعه ملی را فراهم آورند. روحانی با تاکید بر اینکه اقلیم‌های متنوع فرهنگی از سرمایه‌ها و زیبایی‌های این کهن است، تصریح کرد: ایرانیان در همه جای این سرزمین به خوبی‌ آموخته‌اند که دوشادوش هم با احترام و افتخار زندگی کنند؛ اگرچه اقدامات فراوانی جهت توسعه منطقه‌ای و استیفای حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی برداشته شده است، اما متاسفانه هنوز هم کاستی‌ها و نارسایی‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر خود فرض می‌داند که زمینه استیفای این حقوق را به بهترین وجه فراهم کند، یادآور شد: این دولت باید ارتقای کرامت و خلاقیت‌های فرهنگی و اجتماعی همه هموطنان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز مردم ایران نسبت به مشکلات خود و کاستی‌های موجود در کشور هم آگاهی و هم دغدغه دارند، افزود: به طور حتم این مردم با مشارکت فعال در انتخابات امید آفریدند تا با فکر و برنامه اعتدال و قانونگرایی شرایط کشور را به سوی امید و توسعه پایدار سوق دهند. روحانی به رویکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: با قاطعیت تمام و به عنوان منتخب مردم شریف ایران اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران در پی صلح و ثبات منطقه است.

وی ادامه داد: ایران لنگرگاه ثبات در این منطقه پرآشوب است؛ ما در پی تغییر مرزها و دولت‌ها نیستیم؛ نظام سیاسی هر کشور به خواست و اراده عمومی مردم آن کشور بستگی دارد و ما با هرگونه دگرگونی در نظام‌های سیاسی از طریق مداخلات خارجی مخالف هستیم و به کارگیری زور را نقطه مقابل مردم‌سالاری و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها می‌دانیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: مخالفت و ستیز با هرگونه زورگویی، سلطه و تجاوز مخصوصا تعرض نظامی جزئی از فرهنگ اسلامی انقلابی و ایرانی ماست. آرامش و ثبات در همه مناطق پیرامونی ما نه فقط یک آرزوست بلکه نیاز و ضرورتی همه‌جانب برای جمهوری اسلامی ایران است. روحانی با تاکید بر اینکه تلاش همه‌جانبه برای پایان دادن به ناآرامی‌ها، برادرکشی‌ها، خشونت‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای و بی‌عدالتی‌ها در هر نقطه از جهان خواست همه ملت‌هاست، تصریح کرد: در جهان بهم پیوسته کنونی هیچ قدرتی نمی‌تواند امنیت خود را از طریق ایجاد وحشت و ناامن کردن دیگران به دست آورد.

وی ادامه داد: رفاه و امنیت و توسعه غیرقابل انحصار هستند. در تعاملات بین‌المللی، دولت تلاش می‌کند تا با ایجاد اعتماد متقابل بهتر و بیشتر بین ایران و کشورهای منطقه و جهان امنیت ملی و پیرامونی خود را گسترش دهد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه شفافیت کلید گشودن باب اعتماد است، گفت: شفافیتی که از آن سخن می‌گوییم نمی‌تواند بدون سازوکار اجرایی و عملی در روابط دوجانبه و چندجانبه باشد؛ تنش‌زدایی ایجاد اعتماد متقابل و تعامل سازنده مسیر حرکت ما را روشن می‌کند و با صراحت تاکید می‌کنم که ایران هیچ‌گاه سر جنگ با دنیا نداشته است.

روحانی بیان کرد: ما تمامی تلاش‌های خود را معطوف به مهار جنگ‌طلبان و جنگ‌افروزان خواهیم کرد؛ ایران بهای سنگینی برای استقلال خود پرداخت کرد و همچنان برای عزت و سربلندی خود ارزش فراوانی قائل است. وی عنوان کرد: گرچه تحریم‌ها فشارهای اقتصادی زیادی را بر مردم وارد کرده اما مشارکت فعال مردم در این انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق و منافع ملی خود جدی و هوشیار هستند. رئیس‌جمهور گفت: ملتی را که با برخورداری از انسجام ملی و با مشارکت گسترده و در کمال آرامش و امنیت در انتخابات شرکت می‌کند، نمی‌توان با تحریم به تسلیم وا داشت و یا به جنگ تهدید کرد بلکه تنها راه تعامل با ایران گفت‌وگو از جایگاه برابر و اعتمادسازی متقابل و احترام دوجانبه و کاستن از خصومت‌هاست.

رئیس جمهور منتخب ملت تأکید کرد: تعامل سازنده براساس احترام متقابل و منافع مشترک از موضع برابر مبنای روابط ما با سایر کشورها را تشکیل می دهد و بر این اساس متناسب با رفتار و برخورد طرف‌هاي مقابل در جهت بهبود و ارتقای روابط حرکت خواهیم کرد. به صراحت می گویم اگر پاسخ مناسب می خواهید نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ملت ایران سخن بگویید. وی تأکید کرد در خاتمه دست همکاری به سوی همه نهادها و دستگاه‌هاي مسئول در کشور دراز می کنم چرا که دولت تدبیر و امید برای تحقق اهداف عالی کشور و افزایش شوکت ایران و کرامت ایرانیان به همفکری، همراهی و هم اندیشی همه مسئولان و ملت ایران نیازمند است.

روحانی افزود:‌امید دارم که با مروت و مدارا، همدلی و همکاری جهت دفاع از منافع ملی و پاسخگویی به خواست‌هاي بر حق ملت ایران بتوانیم آینده بهتری را رقم بزنیم و امید دارم همگی قدر این فرصت را بدانیم، سرگرم حاشیه ها نشویم و هدف را گم نکنیم. از خداوند متعال مسئلت دارم اینجانب و اعضای دولت جدید را توفیق دهد تا با پیشبرد اهداف کشور خدمات ارزنده ای را به ملت شریف ایران ارزانی دارد و از ملت بزرگوار و نمایندگان ملت می خواهم که با مشورت و توصیه به عدل مرا در این امر بزرگ یاری دهند.

وی همچنین از مهمانان خارجی که برای شرکت در این مراسم رنج سفر را بر خود هموار کرده اند تشکر کرده از سفرای محترم کشورهای مختلف مقیم تهران و همه مسئولان لشکری و کشوری صمیمانه قدردانی کرد. روحانی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در اینجا اعلام می دارم که با انجام بررسی‌هاي لازم ارزیابی و مشورت با صاحب نظران و تشکیلات علمی و تخصصی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی اسامی وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید را به همراه زندگی نامه و برنامه آنان و همچنین خط مشی و اصول کلی برنامه دولت جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی تقدیم می نمایم.

۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۰۰
شکوه این جلسه به همت برزگان اصلاح طلب ممکن نبود. یادمان باشد! (103378)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۳۶
چه فايد سيد بزرگوار خاتمي رو كه حقيقتاً ظلم كردن در عدم دعوتش و احمدي نژاد هم كه سطح سياس بودنش رو نشون داد امروز!!!

قربون قرآن برم ولي يه ايرادي كه سخنان رييس قوه قضاييه داشت اين بود كه سخنانش بيشتر شبيه تفسير قرآن بود تا سخنراني در حضور ميهمانان خارجي!! (103667)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۴۲
ما اصلاح طلب ها فقفقفقطططططططططط!!!

عملکرد اصلاح طلبی کابینه روحانی مهم هست نه افراد (103682)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۴۳
بدون همت بزرگان اصلاح طلب ممکن نبود. جایشان خالی (103684)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۰۳
رئیس مجلس بیشتر به سخنران حماس و فلسطین شبیه بود. جا داشت از حضوری اینچنین بیش تر استفاده شود. (103379)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۳۹
فضلی شده وزیر کشور!!!!
بچه ها اصلاح طلبارو دور زدن:( (103401)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۰
من به عنوان کسی که به روحانی رای داده نسبت به انتخاب فضلی برای وزرارت کشور شدیدا معترضم (103412)
ياسين قاسمي
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۳
مولانا عبدالحميد امام جمعه اهل سنت بلوچستان ايران هم در مراسم حضور داشت و به دكتر روحاني تبريك گفت .

خيلي ها نبودن ! كاري نداريم ...

ولي در اين دولت واقعا مثل دولت قبل با نفرت به اهل سنت ايران نگاه نكنيد! اين خواسته ما بوده و هست ... (103416)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۵
واقعا اینجا تحلیف ریاست جمهوری ایران بود یا فلسطین؟! (103419)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۷
بابا از این گوشی های ترجمه به ما هم می دادید والله نفهمیدیم مراسم توی یه کشور فارسی زبان برگزار شد یا توی یه کشور عربی من که نصف حرفاشونو نفهمیدم. نکردن این هم جملات عربی رو یه ترجمه هم بگن ما بی سوادا یه چیزی حالیمون شه. (103420)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۳:۰۴
حالا ما هيچي بنده خدا اون مترجمايي كه داشتند فارسي ترجمه مي كردند نمي دونستند كه بايد علاوه بر فارسي ، عربي هم بلد باشند كه بتونند ترجمه كنند. (103950)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۹
جناب روحانی رایو از مردم گرفتی گفتی ......... برادرای لاریجانی رو بچسب. وزیر کشور منتخب رییس مجلس. وزیر دادگستری منتخب رییس قوه قضاییه. حیف عارف حیف خاتمی حتی حیف هاشمی که پشت تو وایسادن. خیلی زود رنگ عوض کردی حاج آقا. راه دوری نیست 4 سال دیگه بازم به هم می رسیم. (103425)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۵۱
برو بابا این وضع کنونی فقط با این افراد اداره می شود روحانی توی دل ماست ما فارغ از نوع به ایشان رای دادیم از سیاسی بازی خسته شدیم (103887)
ستاره
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۳:۳۲
حقتونه.به ... و ... وفا نکردید الان هم وفا نمیبینید.هرچند 4 سال پیش هم توهم زده بودید.کلا شما اصلاح طلب ها تو جو هستید.الان همچین هاشمی هاشمی میکنید انگار یادتون رفته که زمان اقای خاتمی رفیق فابریک های ایشون چه القابی رو به اقای هاشمی نسبت میدادند.شما ها کلا هیچ وقت موضع مشخصی نداشتید و همیشه مثل بچه ها رفتار کردید هنوز هیچی نشده اینجور پشت روحانی رو خالی میکنید.میدونید شما ها معمولا اگر کسی به خواستتون عمل نکرد رو قبول ندارید.مثل 4 سال پیش که چون اقای موسوی برنده نشده بود کلا شورای نگهبان و بقیه نهاد ها رو بردید زیر سوال الان هم از بین این همه وزیر چون چند تاش یه مذاقتون خوش نیومده اینجوری علیه روحانی حرف میزنید.یه کم عاقلانه رفتار کنید .سیاست که بچه بازی نیست .بهار خواهشا منتشر کن (103966)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۷
مقاله برادرشون که خسته کننده تر بود!!!! (103439)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۰۳
بعضی نمایندگان خطو نشان می کشیدند که آقای خاتمی نباید به مراسم تحلیف بیاید. میخام بگم برای اینگونه نمایندگان بهترین رئیس جمهور آقای احمدی نژاد است او که دعوت شده بود چرا نیومد. (103577)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۳۳
برادر من، برای من و شما هم بهترین رییس جمهور احمدی نژاد است. منظورم از من و شما کل مردم ایران بود. خلایق هرچه لایق، ما هیچ وقت نتونستیم از تاریخ درس بگیریم و همش در توهمات خودمان غوطه ور بودیم. در دوره روحانی هم به شما قول می دهم یکم اوضاع اقتصادی بهتر خواهد شد و خبری از بهبود شرایط دیگر نخواهد بود. (103765)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۰۵
اگه می تونستند رفسنجانی هم راه نمی دادند بیاد تحلیف (103380)
عماد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۰۶
به خدا اسحاق جهانگیری می بینم نشسته داره لبخند میزنه دلم خون میشه برا دکتر عارف عزیز ...
چه کردی روحانی با اعتماد ما ...
نمی تونستی دکتر عارف رو هم به عنوان مهمان به مجلس ببری؟ (103382)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۰۷
دلم برای احمدی نژاد تنگ می شه برای اینکه اینقدر مرد بود که هوای دوستان و رفقایش را داشته باش و مثل یه کوه پشت سرشون وایسه. برای روحانی هم متاسفم که اینقدر دل و جرات نداشت که بتونه حتی تو مراسم تحلیفش خاتمی رو بیاره.روحانی بیشتر از چهار سال رئیس جمهور نخواهد ماند چون خیلی زودتر از اونی که فکرش رو می کردیم پایه های اصلی آرای خود رو زد. (103383)
آباندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۱۰
من فکر میکنم خاتمی اگه بهش می گفتنم نمی رفت،درسته احترام روحانی واجبه،اما فکر نکنم خاتمی پاشو بذاره جایی که بهش تهمت سران فتنه وارد شده!!!!!! (103384)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۱۶
واقعا حیف که خاتمی نیست (103388)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۲۳
روحانی یادت باشه

خاتمی باید باشه (103391)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۵۶
شما وکیل وصی خودت باش وکلاهت محکم نگهدار وما به روحانی رای دادیم که عقلانیت و اعتدال حاکم شود مردم از اصلاح طلب ها و اصولگراهای تندرو خسته شده اند (103891)
آباندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۳۷
با شنیدن وزیر کشور واقعاااااااااااا نا امید شدم،چنگی به دل نزند،خدا بخیر کنه!!!!!!! (103398)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۳۸
آقاي دكتر روحاني با اين كابينه نشان داد كه كه رسما اصلاح طلبان را دور زد مخصوصا با انتخاب رحماني فضلي به عنوان وزير كشور و علي جنتي به عنوان وزير فرهنگ.
البته شايد اصلاح طلبان ناراضي نباشند هرچي باشد بهتر از قاليباف و جليلي است.
قصدم تفرقه نبود و نيست ولي خداييش از رايم پشيمونم (103399)
بی طرف
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۳:۳۷
شما این چند وقت توهم زده بودید.ایشون از اول خودش رو مستقل معرفی کرده بودند و شما ها با اصرار ایشون رو به اصلاح طلب ها چسبونده بودید.دکتر زیبا کلام تو مصاحبه هاشون گفته بودند که اقای روحانی 80 درصد اصولگرا و 20 درصد اصلاح طلب است.ماه عسل تمام شد (103971)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۴۳
جای خاتمی واقعا خالی بود انشاا... دوره بعدی انتخابات و تحلیف بعدی (103403)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۲۱
ایشالله دور بعد خودش رئیس جمهور شه، خدا رو چه دیدی، شاید حرف من شد تقدیر! (103918)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۴۵
رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور معرفی شد (103404)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۴۶
بهار لطفا جواب بده مگه نگفتی با پیشنهاد خاتمی و سید حسن رحمانی فضلی منتفی شده پس اینی که من شنیدم چی بود امیدوارم همه ی این انتخاب ها سیاسی باشه تا باور قلبی (103405)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۴۷
تبریک میگم رحمانی فضلی وزیر کشور! ویکتووووووری! رییس مجلس و برادرش هم که کلا راجع به غزه فلسطین آمریکا شاه و هرچیزی جز مراسم تحلیف حرف زدن!............
آهان راستی حسینیان هم که نبود گوجه پرت کنه کاش جک استراو میگفتن میومد! (103406)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۴۹
یاد روز انتخابات می افتم چقدر تلاش کردیم که برا روحانی رای جمع کنیم ولی حالا به خاطر مجلس بی عرضه افراطی مجبوریم کابینه ای تحمیلی رو تحمل کنیم مجلس دهم باید انتقام این ظلم رو بگیریم عارف رو رییس مجلس کنیم (103408)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۰
واقعا واسه آقای روحانی متاسفم که از رهبر اصلاحات دعوت نکرد اگه حمایت اصلاح طلبان نبود که باید ریاست جمهوری رو تو خواب میدید (103409)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۰
اصلاح طلبان در کابینه هم نیستند!‏ (103411)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۲
راستی پورمحمدی هم وزیر دادگستری! صلوات دوم (103414)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۴
عارف هم بود یا نبود؟ (103417)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۴
معرفی اقای فضلی خجالت اور بود . (103418)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۷
اما به نظرم برا اینکه اساتید نمایندگان بخواهند بپذیرند این کابینه را لازم بود که کمی هم از نزدیکان لاریجانی هااا چاشنی بشه!کمی هم با سیاست باشیم،چشم بسته حرف نزنیم (103421)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۷
با معرفی اقای فضلی از رای خودم به اقای روحانی خجالت کشیدم .
درود بر خاتمی! درود بر هاشمی!
روحانی دقت کن !!!!!!!!!!!!!!!! (103422)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۳۱
هاشمی هم مثل روحانی است هر دو اعتدالگرا هستند
رهبر اصلاحات فقط خاتمی است اقای هاشمی هم قابل احترام است (103655)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۷:۵۸
ايران، بهاي سنگيني براي استقلال خود پرداخت کرده و همچنان براي عزت و سربلندي خود ارزش فراواني قائل است. گرچه تحريم‌ها فشار اقتصادي زيادي برمردم وارد کرده است اما مشارکت فعال مردم در اين انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق و منافع ملي خود جدي و هوشيار هستند. ملتي را که با برخورداري از انسجام ملي و با مشارکت گسترده و در کمال آرامش و امنيت در انتخابات شرکت مي‌کند، نمي‌توان با تحريم به تسليم واداشت و يا به جنگ تهديد کرد بلکه تنها راه تعامل با ايران، گفتگو از جايگاه برابر، اعتمادسازي متقابل و احترام دوجانبه و کاستن از خصومت‌هاست.

تعامل سازنده براساس احترام متقابل و منافع مشترک و از موضع برابر، مبناي روابط ما با ساير کشورها را تشکيل خواهد داد و بر اين اساس، متناسب با رفتار و برخورد طرف‌هاي مقابل در جهت بهبود و ارتقاء روابط حرکت خواهيم کرد. به صراحت مي گويم اگر پاسخ مناسب مي خواهيد، نه با زبان تحريم ،که با زبان تکريم با ايران سخن بگوييد. (103423)
عارف
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۰۵
آقای روحانی با کابینه ای که تشکیل دادی، دیگر روی حمایت ما حساب نکن!
ضمن آنکه امیدوارم آقای خاتمی در آینده ای نه چندان دور شجاعت عذرخواهی از مردمی که به خاطر او به روحانی رای دادند را داشته باشد. (103429)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۵۰
عین همین کامنت رو من تو سایت فرارو دیدم . عزیزم تو کارت اینه هی کپی پیست میکنی تو سایت ها؟ (103802)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۳۴
بابا خیلی تند میرید ... موقع شکرگذاریه که از کابینه احمدی نژاد به این رسیدیم . یه اصلاح طلب قدم به قدم بسمت خواسته اش میره . یادتون باشه ۱- ۱۸ میلیون نفر به روحانی رای ندادن ۲- مجلس کاملا اصولگراست ۳- ۴ سال کاملا تاریک رو سپری کرده ایم . (103875)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۰
خوب دیگه الان نوبته روحانی هستش ما به اعتدال رای دادیم
زنده باد روحانی
زنده باد تدبیر و امید
زنده باد اصلاحات (103432)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۱
اصلا فکر نمی کردم روحانی به این زودی مردود بشه! (103434)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۱
خاتمی قلب ملت ایران.ما بخاطررای به خاتمی در انتخابات شرکت کردیم. (103436)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۴
درنبود سيد محمد خاتمي محبوب اكثريت مردم ايران اين مراسم جذابيت خودش را براي بينندگان تلويزيوني از دست داده بود ولي همه گان بدانند سيدمحمدخاتمي بزرگ دردل مردم جاي دارد با حذف او از تصوير نميشود او را از ذهن ما مردم ازادي خواه پاك كرد (103437)
آرمان
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۸
وزارتخانهای کلیدی به اصولگراها رسید (103440)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۱۹
رحمانی فضلی و جنتی در کابینه یعنی باید فاتحه روحانی و دولتش رو خوند . فاااااااااااااااااتحههههههههههههههه (103442)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۴۱
واقعا که شما خیال می کنید روحانی این اقایون را تا اخر عمر نگه می داره تا مجلس دیگه شاید نصف اینا نباشه در ضمن ما فقط عملکرد روحانی مهم هست (103677)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۲۲
مع الصلوات! (103919)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۲۰
با آمدن روحانی تسلط اصولگراها بر دولت افزایش یافت. (103446)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۲۷
برای آقای روحانی آرزوی توفیق داریم البته گله ها به جای خودش باقیست (103465)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۲۹
من که کلی خجالت کشیدم...پیش خودم گفتم تو ذهن این مهمونا چی میاد با خودشون دارن میگن اینا ایرانین یا عرب!!!!!! (103470)
شایان
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۲۹
من از ته دل به موفقیت آقای روحانی باور دارم اگر چه که .... (103471)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۳۰
آقای روحانی این رسمش نبود به همین زودی شعر درود بر خاتمی رو یادت رفت (103474)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۳۰
من خیلی از بخشهای برنامه را نفهمیدم
خیلی عربی بود
کاش زیرنویس می شد (103476)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۳۷
کاش به محسن رضایی رای میدادیم. مطمئن بودیم لااقل کسی چیزی را بر او تحمیل نمیکنه. این لیست که روحانی داد لاا (103497)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۳۹
یه لیستی میداد که هیچ کدومش از مجلس کاملا اصولگرا رای اعتماد نمی گرفت خیال شما جمع میشد ؟ تنها نتیجه همچین لیستی بهم خوردن رابطه مجلس و دولت از ابتدا بود . (103879)
ساسان
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۳۸
قربون حرف زدنت روحانی ، کیف کردم.
وای خدایا خیلی خوشحالم که دیگه احمدی نژاد .... رو نمیبینم. (103498)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۴۰
کم کم دارم تاسف می خورم که چرا رای دادم..... (103503)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۴۲
نه بابا ؟

4 سال ديگه هم ميري ميدي
تو كه تازه الان داري تاسف ميخوري !!!
مطمئن باش ! (103793)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۸:۴۸
روحانی زرنگی کردیا!!!!قبل از انتخابات حسابی اسم محبوب دلمان خاتمی را می آوردی که رای جمع کنی که از قضا به کارت اومد و تنها به خاطر نام خاتمی رییس جمهور شدی.ولی حالا که خرت از پل گذشت دیگه یاد سید ما هم نیستی.نمک خوردی و نمکدان شکستی.این رسمش نبود 4 سال دیگه همدیگر رو میبینیم. (103523)
هادی
United States
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۰۳
این رحمانی فضلی و پورمحمدی رو کجای دلم جا بدم؟ هی هی !!!!!!!! (103581)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۰۵
سخنانش خوب بود (103587)
سیاوش
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۰۷
علارقم اینکه با بعضی انتخابها موافق نیستم اما باور دارم آقاچی روحانی در کارش موفق خواهد شد (103593)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۱۲
هه هه دیدی خاتمی رو نبرد (103608)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۱۳
هه هه دیدی با یه کلمه خاتمی، کل ملت به روحانی رای دادن به قول یه مردی آب رو بریز همون جایی که می سوزه:)) ای خدا ببین با کیا شدیم 75 میلیون. (103912)
ابوذر
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۴۳
بابا چه جوری خاتمی تو این شرایط تو اون مجلسی رو ببره که توش گقتند مرگ بر خاتمی و خاتمی و ....و...اعدام بایدگردند یا شما مزدور های اصول گرایید یا واقعا دوستان تند رویید اگر گروه دومید یه ذره منطقی باشید عقلانیت پیشه کنید (103936)
ابوذر
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۴۹
بابا به پیر به پیغمبر این کابینه بهترین کابینه ای که تو این شرایط میشد بست بابا تو روخدا پشت روحانی رو خالی نکنید اخه شما چه جور امتی هستید غقلانیت پیشه کنید اعتدال معجزه رخ نمی ده اروم اروم در ثانی بذارید بیاد در مورد نبودن اقای عارف هم بگم بنده تصور می کنم اصلاح طلبان به دنبال تشکیل حزب برای شرکت در انتخابات مجلس با محوریت اقای عارف هستند برای همین اقای عارف در کابینه حضور ندارند یه ذره از فضای احساس بیرون بیاید الان وقت عشق علاقه نیست وقت عمل و تعاون حافظه ناریخی تون ضعیفه ها خاتمی کابینش (مخصوصا کابینه 80-84)همه چی اوکی نبود یه سری بهش تحمیل شد به اون هایی که به خاطر حرف این و اون به اقای روحانی رای دادند می گم که همون بهتر که رای نمی دادید می رفتید سوابقش می خونید همایش ها شرکت می کردید افکارش می خوندید بعد رای می دادید (103943)
خخخخخاااااااتتتمییییییی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۱۴
سلام برتمامی اصلاحطلبان.اخرتوانستیم حرفمون رو به کرسی بنشونیم. (103617)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۴۱
پاشو از خواب دايي (103790)
عباس
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۱۹:۵۰
واقعا جاي خاتمي خالي بود
وقتي ديدم خاتمي نيست ناراحت شدم
درود به عزير ايران
زنده باد خاتمي (103693)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۱۹
نباید عجله کرد الان برای قضاوت زوده (103742)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۰:۲۱
دوستان دوم خردادی لطفا عجله نکنید... کابینه روحانی اگرچه تمام و کمال از چهره ی مورد وثوق نیست، ولی بازهم روزنه هایی از امید درش به چشم میاد... امیدوار باشید به اینکه فردا حتی اگر شده یک قدم جلوتر از امروزمان باشیم... (103750)
خاتمی یار
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۱۲
خاتمی بمردم پشت نمیکند ضمنا کاچی بهتر از هیچیه (103842)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۳۴
رای من عارف بود ای کاش نمینوشتم روحانی
ای کاش از انتخاب انصراف میدام همونطور که عارف از انتخابات انصراف داد (103874)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۴۲
وزیر کشور در زندگی روزمره تهرانی ها شاید کمتر اهمیت داشته باشه اما برای ما شهرستانی ها یعنی انتخاب مهمترین فرد استان. متاسفم که فضلی این فرد رو انتخاب می کنه (103883)
حسین صادقی
Norway
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۱:۴۳
عدم حضور آقای خاتمی کە نقش منحصر بە فردی در پیروزی روحانی داشت، در مراسم تحلیف، نە تنها چیزی از شخصیت او نمی کاهد بلکە وجە و نفوذ وی در جامعە را بالا می برد. در این وانفسا هرکس بە دلیل حق گویی و پیگیری مطالبات مردم، مورد غضب وکینە جریان حاکم قرار گیرد، مورد احترام مردم است. ولی بە راستی، اینهمە کینە و بغض و بی انصافی، نسبت بە انسانی کە این همە بە جامعە خدمت کردە و حماسە ساز اصلی انتخابات بودە، براستی حیرت انگیز است. (103884)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۲۲:۴۹
روحانی که قدر لطف اصلاح طلبها و حمایت آنها و در پی اش حمایت مردم رو ندونست و .... گفتی اعتدال، می گفتی اصولگرا.
دلم برای عارف می سوزد. همچنان اصلاحات در سیاست مظلوم است (103941)