کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مجله فوربس از تلگرام و پاول دوروف

28 بهمن 1396 ساعت 10:02

گروه اقتصادی: مجله فوربس پس از بررسی روند رشد پیام رسان تلگرام، پذیرفت که این شبکه 1.7 میلیارد دلار ارزش دارد و پاول دوروف موسس آن به جمع ثروتمندان جهان وارد شده است.


به گزارش  ایرنا به نقل از فوربس، براین اساس ثروت موسس تلگرام بیش از یک میلیارد و 700 میلیون دلار است که با توجه به روند رو به رشد این شبکه اجتماعی، بیشتر هم خواهد شد.پاول دوروف مدیر تلگرام چندی پیش به بلومبرگ گفته بود که قیمت پیام رسان تلگرام به پنج میلیارد دلار رسیده است اما قصد فروش آن را ندارد چرا که هر روز تعداد مخاطبان آن بیشتر می شود.وی پیش از تاسیس تلگرام که برای ایرانیان به دلیل استفاده گسترده از آن نیازی به معرفی ندارد، شبکه اجتماعی وکنتاکته را در روسیه راه اندازی کرده بود. مبتکر وکنتاکته که هم اکنون قوی ترین شبکه اجتماعی روسیه(62 درصد مردم روس عضو آن هستند) محسوب می شود، پیش از ترک روسیه، مالکیت این شبکه اجتماعی پرطرفدار روس زبان را به برادرش که برای او کار می کرد، داد. در روسیه گفته می شود که مانند اختلاف نظری که در بین اعضای فیس بوک پس از معروف شدن آن بوجود آمد گریبان موسس وکنتاکته را هم گرفت و دوروف تصمیم به ترک وکنتاکته گرفت. در زبان ساده، وکنتاکته را می توان شبکه ای بین اینستاگرام و فیس بوک دانست. در میان روس ها، وکنتاکته راهی برای آشنایی و دوست یابی است به همین دلیل در میان جوانان رواج بیشتری دارد.

دوروف پس از حضور در آلمان، به فکر راه اندازی پیام رسان تلگرام افتاد و ایرانی ها اولین مشترکان پر شمار او بودند. طبق اظهارات موسس تلگرام، او هم اکنون به دنبال راه اندازی ارز دیجیتالی است که معروفترین آن در جهان «بیت کوین» است که هنوز معلوم نیست سازنده آن کیست اما بشدت مورد توجه ثروتمندان و دولت ها قرار گرفته است و خیلی از کشورها تمایل یافته اند که از آن برای داد و ستد در جهان استفاده کنند.رشد بیت کوین در نیمه دوم سال 2017 به حدی افزایش یافت که اگر در سال 2013 که کمتر کسی نام آن را شنیده بود یک فرد 25 میلیون تومان برای خرید 50 بیت کوین هزینه می کرد می توانست بعد از چهار سال آن را بیش از سه میلیارد تومان بفروشد به همین دلیل بسیاری از افرادی که از فروختن آن در این سالها خودداری کردند در سال 2017 به جمع ثروتمندان جهان پیوستند هر چند که در آغاز سال 2018 رشد نجومی این ارز دیجیتالی متوقف شد روند کاهش قیمت را در پیش گرفت.


کد مطلب: 143282

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/143282/گزارش-مجله-فوربس-تلگرام-پاول-دوروف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir