به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۴۳۳۲۱

خودداری صرافی‌ها از خرید دلار‌های بدون فاکتور

گروه اقتصادی: خرید دلار در بازار توسط دلالان بازار آزاد به صورت محدود انجام می‌شود به طوری که دلارهای خریداری شده توسط مردم روی دستشان مانده است.
خودداری صرافی‌ها از خرید دلار‌های بدون فاکتور
به گزارش ایلنا، بعد از حضور نیروهای پلیس و تنها بعد از گذشت چهار روز همچنان دلالان در ضلع جنوبی میدان فردوسی همانند روال سابق خود به خرید و فروش دلار مشغول هستند. قیمت خرید هر دلار در صرافی‌ها ۴ هزار و ۶۸۳ تومان و قیمت فروش دلار ۴ هزار و ۶۹۳ تومان است. قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ۴ هزار و ۷۰۴ تومان است. یکی از ماموران انتظامی مستقر در افشار از تدوام حضور نیروهای پلیس در خیابان منوچهری، افشار، فردوسی و سبزه میدان تا ساعات پایانی شب و در روزهای آتی خبر می‌دهد.
مردم برای فروش دلارهایشان فاکتور همراه داشته باشند
یکی از مامورین نیروی انتظامی درباره حمل دلار می‌گوید: مردم هر میزان دلاری که دارند و یا قصد حمل یا فروش آن را در سطح شهر و به خصوص خیابان فردسی دارند همراه با آن فاکتور معتبر از صرافی داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند. در همین خصوص یکی از صرافی‌ها می‌گوید: برخی از صرافی‌ها از خرید دلار مردم که هیچ گونه فاکتور معتبری ندارد ، خودداری می‌کنند. همچنین خرید دلار در بازار توسط دلالان بازار آزاد به صورت محدود انجام می‌شود به طوری که دلارهای خریداری شده توسط مردم روی دستشان مانده است. قیمت خرید یورو به ۵۸۸۰ تومان و قیمت فروش هر یورو به ۶۰۲۰ تومان رسیده است. یکی از صرافان خیابان فردسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به قیمت یورو عنوان کرد: قیمت فروش هر یورو تا ۵۹۰۰ تومان نیز در هفته جاری با ادامه آرامش نسبی و جلوگیری از فعالیت دلالان و سفته بازی کاهش پیدا می‌کند.
صرافی‌ها به میزان کافی دلار برای فروش دارند
برخلاف روزهای گذشته که بیشتر صرافی‌ها اعلام می‌کردند دلاری برای فروش ندارد،امروز تمامی صرافی‌ها اعلام کردند دلار برای فروش دارند و هیچ گونه صفی برای خرید دلار نقدی بانکی وجود ندارد. یکی از صرافی‌های منتخب بانک مرکزی در گفت‌و گو با ایلنا از عرضه یورو با سقف ۵۰ هزار با قیمت رقابتی به منظور تنظیم بازار خبر می‌دهد. یکی از فعالان بازار آزاد ارز در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا می‌گوید: فروش دلار در بازار آزاد ادامه دارد اما استقبال خوب نیست. وی افزود: بیشتر افراد برای فروش دلارهای خود به دلیل عدم میل به خرید دلار توسط صرافی‌ها به بازار آزاد مراجعه می‌کنند. هم اکنون دلار مردم حتی در بازار آزاد خریدار کمی دارد اما سقف خرید ۷ هزار دلار است.