به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۴۳۳۴۶

سقوط هواپیمای مسافربری تهران - ياسوج با ۶۶ سرنشین

گروه جامعه: يك فروند هواپیمای مسافربری در تهران یاسوج در كوه‌هاي دنا سقوط کرد و متاسفانه همه 66 سرنشين آن جان باختند.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود 20 دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود. بنابراین گزارش، دست کم ۶۵ مسافر در پرواز بوده است. همچنین هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی 3 پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند.

 فرماندار بویراحمد گفت: هواپیمای مسافربری تهران _ یاسوج در کوه‌های دنا سقوط کرد به دلیل مه آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

* هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی  آسمان که تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود دقایقی پس از پرواز از صفحه رادار محو شد تا بدین ترتیب شایعاتی درباره احتمال سقوط آن مطرح شود که با وجود تایید نکردن هیچ یکی از مقام‌های رسمی هوایی کشور، مشاهدات مردمی و خبرهای آمده حاکی از سقوط این هواپیما است.

پرواز تهران، یاسوج ۶۶ سرنشین داشته است
 هواپیمای ناپدید شده ۲۰ ساله بوده

مدیر کل روابط عمومی هواپیمایی آسمان خبر داد:  هواپیمای تهران، یاسوج که در ساعت ۸ صبح به مقصد یاسوج تیک آف کرده بود و با گذشت ۵۰ دقیقه از پرواز و در ۱۴ مایلی یاسوج از رادار محو شده و شامل ۶۶ نفر بوده است.  این پروراز ۶۰ مسافر، ۲ نفر خلبان و کمک خلبان، ۲ مهماندار و ۲ نفر امنیت پرواز و مجموعا ۶۶ نفر در هواپیمای ATR متعلق به سال ۱۹۹۳ حضور داشته‌اند.

 هواپیمای ATR مدل 72 بود که حدود 8 و 52 دقیقه از رادار خارج شد و بعد از جستجو در منطقه متوجه شدیم که این هواپیما در 14 مایلی یاسوج به کوه دنا برخورد کرده است. این هواپیما 60 مسافر داشته که 59 بزرگسال و 1 کودک داشته است که 2 خلبان 2 مهامندار و 2 نفر کادر امنیت پرواز داشته است که متاسفانه همه سرنشینان جان باخته اند.

هواپیمای  تهران-یاسوج نقص فنی داشت؟
آسمان: هواپیما نقص فنی نداشت / مشکل از فرودگاه یاسوج است

ايسنا نوشت: هواپیمای ATR در حالی صبح امروز بر اثر برخورد با رشته کوه دنا برخورد کرد که روز پنجم بهمن‌ماه امسال نیز با مشکلی فنی مواجه شده بود. ۵ بهمن ماه پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که با همین مدل از هواپیما انجام می‌شده پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد در میانه راه با نقص فنی مواجه می‌شود و بار دیگر به تهران باز می‌گردد. این هواپیما پس از برطرف شدن نقص فنی بار دیگر پرواز می‌کند و به عملیات خود ادامه می‌دهد تا این‌که صبح امروز بر اثر برخورد با کوه دنا سقوط کرده و ۶۶ سرنشین خود را به کام مرگ فرو برد.

 هواپیما نقص فنی نداشت / مشکل از فرودگاه یاسوج است
اما یک مقام مسوول در شرکت هواپیمایی آسمان گفت: نقص فنی هواپیمایی ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.