کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر راه: هيچ اثری از لاشه هواپیما نیست

30 بهمن 1396 ساعت 12:25

گروه جامعه: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هیچ چیزی تاکنون از لاشه هواپیما سانحه دیده دیروز مشخص نیست.


عباس آخوندی که به همراه مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور برای رسیدگی به سانحه سقوط هواپیما به یاسوج رفته است گفت: در یک کلام بگویم که در یک ابهام کامل هستیم و هیچ چیز برای ما مشخص نیست. وزیر راه گفت: هواپیمای سقوط کرده از ایمن‌ترین هواپیماهای برد کوتاه جهان است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمام نیروهای امداد از نیروهای امنیتی، ارتش، سپاه، هلال احمر و ... در حال فعالیت و عملیات جست‌وجو هستند. براساس احتمالات، کل منطقه را به سه قسمت تقسیم کرده‌ایم و با توجه به پروازها و هلی‌کوپترهایی که در منطقه حضور دارند، تمام اصفهان را از سمت سمیرم به یاسوج تا ارتفاع ۱۰ هزارپا بررسی کامل کرده‌ایم و تمام شیارها و مناطقی که احتمال سقوط می‌رفته است از مسیرهای اصلی تا مسیرهای آلترناتیو بررسی کرده و صدها عکس گرفته شده است.

وي افزود: در این منطقه از سمیرم به سمت قله هنوز چیزی دریافت نشده و اکنون در حال بررسی از سمت قله به سمت یاسوج هستیم. گروه‌های زمینی و کوهنوردی برای این عملیات دعوت شده‌اند که همگی استقبال کرده‌اند. همچنین گروه‌های محلی، هلال‌احمر و سایر گروه‌های امدادی بسیج شده‌اند. برای این عملیات از تمام سیستم‌های موجود استفاده خواهیم کرد و خودم هم بازدید شخصی با هلی‌کوپتر از منطقه خواهم داشت. مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج در خبری اعلام کرده بود: طبق بررسی و جست‌وجوی تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج هواپیما در قله نغل سقوط نکرده است.


رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اثری از هواپیمای سقوط کرده یاسوج در پنج نقطه پیش بینی شده نیست. جلال پوران فرد اظهار کرد: پنج نقطه که اطلاعات آن از قبل داده شد جستجو شد ولی هیچ اثری از سقوط هواپیما نبود. به گفته یکی از نیروهای امدادگر، با توجه به وجود ابرهای پرفشار بر روی قله های دنا، کار جستجو برای بالگردها و تیم های امدادی بسیار دشوار شده است اما جستجوها به صورت زمینی توسط 60 کوهنورد حرفه‌ای در منطقه مورد نظر در حال انجام هستند.


کد مطلب: 143389

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/143389/وزیر-راه-هيچ-اثری-لاشه-هواپیما-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir