کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بمباران هوایی غوطه شرقی با ۷۱ کشته

30 بهمن 1396 ساعت 20:15

گروه بين‌الملل: سازمان دیده بان سوریه اعلام کرد در ادامه بمباران هوایی مناطق مسکونی غوطه شرقی در حومه دمشق توسط هواپیماهای سوری و روسی فقط امروز دستکم ۷۱ غیرنظامی کشته و ۳۲۵ نفر زخمی شدند.


بنا به گزارش‌ها، ارتش دولتي سوريه و هم پيمانان آن طي روزهاي اخير بر شدت حملات هوايي خود به غوطه شرقي افزوده و قصد دارند عمليات جديدي را در اين منطقه آغاز كنند. بمباران هاي امروز از شديدترين حملات جنگنده هاي سوري و روسي به اين مناطق طي چند هفته گذشته تاكنون بوده است.

از سوي ديگر، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: اگر ارتش سوریه برای حمایت از یگانهای مدافع خلق وارد منطقه شوند، هیچ کس نمی‌تواند سربازان ترکیه را متوقف کند. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری در واکنش به ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین اعلام کرد: اگر نیروهای رژیم اسد برای پاکسازی یگان‌های مدافع خلق وارد شهر می‌شوند، در این صورت مشکلی وجود ندارد اما اگر این نیروها در حمایت از یگانهای مدافع خلق بیایند، باید این مساله را بدانند که هیچ‌کس نمی‌تواند سربازان ترکیه را متوقف کند، این مساله هم درباره عفرین، هم منبج و هم شرق رود فرات صدق می‌کند.
 

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اردنی خود گفت: آیا ارتش سوریه برای حمایت از تروریست‌ها وارد عفرین می‌شوند یا برای مبارزه با آن‌ها؟ اگر برای حمایت  از آن‌ها است ما هم با ارتش سوریه میجنگیم و نابودشان می‌کنیم. وزیر خارجه ترکیه مدعی شد: ما حامی وحدت سوریه هستیم و در تمامی عملیات‌هایمان به این مساله پایبند بوده‌ایم. هدف ما از بین بردن تروریست‌ها است و در عملیات عفرین نیز هدفمان از بین بردن یگان‌های مدافع خلق به عنوان تهدیدی برای ترکیه است. وی همچنین به سفر آتی رئیس ستاد ارتش و نخست وزیر ترکیه به اردن اشاره کرد و گفت: اردن همواره میزان پایبندی و حمایتش از مساله فلسطین را نشان داده است و اعلام می‌کنم ما در کنار اردن برای فلسطین مبارزه می‌کنیم.


کد مطلب: 143396

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/143396/بمباران-هوایی-غوطه-شرقی-۷۱-کشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir