به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۹۹

انتقاد از برخوردهای ناشیانه با مسأله حجاب

انتقاد از برخوردهای ناشیانه با مسأله حجاب
گروه سياسي: حجت‌الاسلام سید هادی خامنه ای با بیان اینکه مردم هنوز به ما اعتماد ندارند، تصریح کرد: به خاطر این است که مسائلی که در جامعه اتفاق می افتد با حرف هایی که زده می شود انطباق ندارد. ما بیش از هرچیزی باید آن چیزی که ذهن مردم تشنه آن است را زیاد کنیم. حرف هایی که این روزها درباره حجاب زده می شود نشان می دهد که ما بعد از 39 سال هنوز درگیر مسائلی هستیم که قبلا باید آنها را حل کرده باشیم. موافقت ها و مخالفت ها با بحث حجاب تازگی ندارد.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام  افزود: وقتی شهید مطهری 50 سال پیش کتاب حجاب را نوشت یک عده مخالفت کردند و در حالی که همین کتاب در بخش عظیمی از روشن فکران اثر گذاشته بود و طرح کسانی که می خواستند اسلام را سبک جلوه دهند خنثی کرد. خدا رحم کرده که شهید مطهری با شهادتش و تأیید حضرت امام کسی جرأت نمی کند علیه او حرف بزند؛ و الا همین الآن هم همان حرف ها را می زدند.وی افزود: چرا این بحث در جامعه ما این طور مطرح است؟ ما و امثال ما طرفدار حجاب هستیم و معتقدیم که حجاب لازم و خوب است اما معتقد نیستیم که بی حجابی برخی از مردم یک امر غیر طبیعی است.

وي ادامه داد: من بر این اعتقادم که سستی بنیادهای اعتقادی عده زیادی از مردم و مخصوصا جوانان که کم کم از سستی ایمان به اسلام ستیزی نزدیک می شوند، باعث می شود که عده ای هم نماز و هم حجاب را کنار می گذارند. شما می توانید جوانان را مجبور به خواندن نماز کنید؟ مسجدها خالی شده است.. حجاب هم از همان مقوله است؛ با این تفاوت که ممکن است نمود بی حجابی در جامعه مقداری جلب توجه کند. برخورد ما از طریق موعظه و نصیحت امکان پذیر است.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: من یادم هست در یکی از سخنرانی های انتخاباتی سال 88 به سالن دانشگاه رفتیم و دیدیم که دختر و پسر با حجاب های متفاوت نشسته اند. یکی از سؤالات این بود که نظر شما در مورد حجاب چیست؟ کسانی که این سؤال ها را مطرح کردند از جناح مخالف ما بودند و می خواستند من حرفی بزنم و نقطه ضعف بگیرند. من آنجا گفتم حجاب لازم است و خواهران ما باید رعایت کنند. همان موقع روسری ها جلو آمد و درست شد. منظور من این است که گفتار نرم و سخن از روی دلسوزی و مستدل اثر خود را می گذارد. الآن هم همان راه مسدود نیست؛ البته خیلی از الزامات جانبی و مقارنات دیگر هم وجود دارد.

وی تأکید کرد: وقتی در جامعه اخلاق غیبت دارد، عده زیادی نمی دانند که اولویت ها چیست. در شرایطی که آیه ای داریم که می فرماید، «الغیبت اشدّ من الزنا» غیبت و تهمت این همه رواج دارد و ربا خواری که آن تعابیر در مورد آن هست، وجود دارد و کسی با آنها کاری ندارد اما یک مقدار بی حجابی را با برخوردهای ناشیانه به گونه ای برخورد می کنند که به مسأله مهمی در جامعه تبدیل شود. زمانی که به یک مسأله مهم اجتماعی تبدیل شد، من و شما که دلسوز انقلاب هستیم نمی توانیم بی تفاوت باشیم و آن وقت کار برای همه ما مشکل خواهد شد.
 
مرجع : جماران