به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۱۴۳۴۲۵

بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور

گروه جامعه: مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی ارتفاعات دنا از بارش باران در اکثر مناطق کشور خبر داد.
بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور
احد وظیفه اظهار کرد: براساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (اول اسفند) بارش برف، باران و وزش باد در خراسان شمالی و خراسان رضوی و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از گلستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و هوای سرد در این مناطق ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در سایر مناطق کشور امروز آسمان نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (دوم اسفند) با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، لرستان، کردستان،‌ کرمانشاه و ایلام رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی مناطق خوزستان وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه (سوم اسفند) بارش‌ها نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور را فرامی‌گیرد، گفت: بارش در شمال غرب مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب و دامنه‌های زاگرس به صورت برف خواهد بود. به گفته وظیفه در برخی مناطق جنوب، جنوب غرب و غرب کشور بارش‌ها گاهی با رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوم اسفند) نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد و روز پنجشنبه (سوم اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی به تدریج ابری، گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی منطقه دنا توضیح داد: در منطقه دنا تا اواخر وقت امروز آسمان صاف همراه با وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود. به تدریج از امشب آسمان ابری خواهد شد و ابتدا ابرهای مرتفع در آسمان منطقه ظاهر می‌شود و قبل از نیمه شب ابرهای میانی با ارتفاع پایه حدود ۵۰۰۰ هزار پا منطقه دنا را پوشش خواهد داد.

وظیفه ادامه داد: انتظار می‌رود که ابرهای پایین به تدریج قبل از ظهر فردا در آسمان منطقه ظاهر شود که موجب کاهش دید افقی و قائم در سطوح پروازی پایین و محدودیت‌ عملیات هلی‌کوپتری می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آب و هوا