به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۴۳۴۶۷
وکیل خانواده سیدامامی:

هنوز خودکشی سيدامامي را نپذیرفته‌ایم

گروه سیاسی_رسانه ها: روزنامه شرق نوشت: مرگ کاووس سیدامامی بیش از همه، فعالان محیط زیست را شوکه کرده؛ به‌ویژه اینکه پیش از اثبات اتهام‌ها، صداوسیما در همین موضوع مستندی ساخته و پخش کرده است. مستندی که حالا زمینه‌ساز شکایت وکلای خانواده سیدامامی از برنامه ٢٠:٣٠ شده است.اين برنامه خانواده سيدامامي را بسيار رنجانده و وکيل خانواده به «شرق» مي‌گويد: «روا نيست تا مراحل حقوقي و قانوني به اتمام نرسيده و اتهام‌ها در دادگاه مسجل نشده است، رسانه ملي تصاويري را چنين بي‌پروا به نمايش بگذارد و مواردي را مطرح کند».آرش کيخسروي، از وکلاي خانواده کاووس سيدامامي، تأکيد دارد: «بيانيه داده‌ايم و وضعيت پرونده را به‌طور کلي اعلام کرده‌ايم. اقدام صداوسيما و برنامه ٢٠:٣٠ در پخش آن برنامه خلاف نص صريح قانون است و هتک حرمت متوفي و خانواده ايشان محسوب می‌شود. اين اقدام جاي تأمل دارد».او همچنين گفته: «ما لايحه‌اي تنظيم کرده‌ايم. هنوز هيچ جرمي عليه کاووس سيدامامي به اثبات نرسيده که براي ساخت برنامه و تحت تأثير قراردادن افکار عمومي برنامه تلوزيوني تدوين شود».

سخن بروجردي صحيح نبود
علاءالدين بروجردي، رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس، پيش‌تر به فارس خبر داده بود خانواده سيدامامي درخواستي براي کالبدشکافي نداشته‌‌اند و خودکشي او را تأييد کرده‌اند: «خانواده او اين اتفاق را {خودکشي} پذيرفته‌اند؛ بنابراين درخواست کالبدشکافي هم نکرده‌اند».کيخسروي نکته مطرح‌شده از سوي رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس را رد کرده و مي‌گويد: «خانواده تا اينجاي کار مسئله خودکشي را تأييد نکرده‌اند. چطور مي‌شود هنوز نتيجه پزشکي قانوني نيامده، مسئله تأييد شود. درباره کالبدشکافي نيز حرف جناب بروجردي درست نيست. خانواده از همان ابتدا درخواست کالبدشکافي داد». او همچنين افزوده: «کالبدشکافي زير نظر پزشکي قانوني انجام شده و حالا منتظريم نتيجه پزشکي قانوني اعلام شود».

فيلم را فقط وکلا و فرزند سيدامامي ديده‌‌اند
کيخسروي همچنين گفته: «فيلم تنها از سوی يکي از پسران آقاي سيدامامي {رامين} و وکلاي ايشان رؤيت شده است و هيچ‌کس ديگري از خانواده فيلم را نديده است». او همچنين درباره مصاحبه کامران سيدامامي با صداوسيما که گفته بود «جنازه رؤيت شده و خودکشي از طريق حلق‌آويز‌کردن کاملا مشهود است»، چنين تحليلي دارد: «مطلع نيستيم آن مصاحبه با درخواست چه کسي انجام شده است. اينکه چه نهادي صحبت کرده و چه فردي مصاحبه را انجام داده؟».وکيل پرونده سيدامامي درباره مراحل پيگيري پرونده نيز اين‌چنين توضيح داده: «هنوز در جريان ابعاد پرونده امنيتي نيستيم و اميدواريم اين پرونده سريع‌تر در دادسراي امور جنايي مطرح شود. هنوز دلايل اينکه چرا مرحوم سيدامامي را بازداشت کرده‌‌اند و چطور با ايشان رفتار شده، براي ما مشخص نيست. تا جايي که مطلع شده‌ايم، آقاي سيدامامي فردي وطن‌پرست و مؤمن بوده و دل در گرو سرزمين خود داشته است. زمان مي‌خواهد تا روند امور حقوقي در دادگاه طي شود».

زير زمين خانه پدري
در مستند ٢٠:٣٠ مطرح شده چند خانه در منطقه دروس در اختيار سيدامامي بوده که از طريق زيرزمين به يکديگر راه داشته‌اند. تا همين‌جاي کار پيگيري ما نشان داده خانه‌هاي مدنظر آنها متعلق به خاندان سيدامامي (سه برادر و يک خواهر) است و بر حسب معماري بنا، زيرزمين خانه‌ها که بالطبع فاميل و از يک خانواده هستند، به يکديگر متصل است. اما اينکه بخواهيم از اين طراحي معماري برداشت جاسوسي کنيم، نکته عجيبي است. بايد منتظر ماند تا تحقيقات کامل شود و اميدواريم رسانه‌ها به‌ويژه صداوسيما در پخش برنامه‌هاي آتي تا زمان اثبات اتهام‌ها صبر کرده و حال و روز خانواده آن مرحوم را هم لحاظ کنند.او درباره اينکه اطلاعاتتان درباره اتهام جاسوسي آقاي سيدامامي در چه سطحي است و چه نکاتي مطرح شده، نيز گفته: «ما هنوز پرونده امنيتي را نديده‌ايم».