به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۴۳۴۸۷
"بیانیه سفید" یونیسف در محکومیت کشتار کودکان در سوریه

قتل 250 غیرنظامی در بمباران 3 روزه اطراف دمشق

گروه بين‌الملل: سازمان یونیسف با انتشار یک "بیانیه سفید" که تنها در پا ورقی آن نوشته شده "هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند برای آنها عدالت را به همراه بیاورد" خشم خود را از کشتار بي رحمانه کودکان در منطقه غوطه شرقي دمشق اعلام داشت.
قتل 250 غیرنظامی در بمباران 3 روزه اطراف دمشق
در بمباران سه روز اخیر هواپيماهاي روسي و سوري و همچنين شليك دهها موشك باليستيك! به مناطق مسكوني غوطه شرقی در حومه دمشق دست كم 250 غیرنظامی کشته شدند که دهها نفر تن از آنها کودکان هستند. ده‌ها جسد و زخمی زیر آوار ساختمان‌هایی هستند که در معرض بمباران قرار گرفته‌اند. 5 بيمارستان غوطه شرقي نيز توسط هواپيماهاي سوري و روسي منهدم و از خدمات دهي خارج شده و الجزيره گزارش داد دهها جسد و مجروح در زير آوار ويرانه‌هاي ناشي از بمباران‌هاي بي وقفه رها شده‌اند.

اين در حاليست كه منطقه غوطه شرقی دمشق جزو مناطق کاهش تنش است. روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در نشست آستانه بر سر ایجاد این مناطق توافق کرده بودند! گیرت کاپالاره، رئیس منطقه‌ای یونیسف در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند برای کودکان کشته شده، مادران، پدران و دوستداران آنها عدالت به همراه آورد. وی ادامه داد: در همین راستا یونیسف یک بیانیه سفید صادر کرده است. ما هیچ واژه‌ای نداریم که بتواند خشم ما و رنج و درد کودکان را نشان دهند. همچنین سازمان ملل روز دوشنبه خواستار توقف کشتار غیرنظامیان در سوریه شد.

در واکنش به بمباران بي وقفه غوطه شرقی، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نسبت به وقوع فاجعه انسانی در سوریه هشدار داد و گفت: اوضاع در سوریه رو به وخامت است. برای همین من طی روزهای آینده بنا به درخواست رئیس‌جمهوری به مسکو و تهران سفر می‌کنم. همچنین هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به افزایش حملات سوریه و روسیه به غوطه شرقی که به ادعای برخی منابع به کشته شدن بیش از ۲۵۰ تن طی دو روز گذشته انجامیده، ابراز نگرانی کرد. وی گفت: اکنون باید خشونت‌ها متوقف شود. ناوئرت از آنچه آن را سیاست "محاصره و گرسنه نگه داشتن" دولت سوریه خواند، انتقاد کرد.

وزارت خارجه انگلیس نیز از مقامات سوریه خواست عملیات در غوطه شرقی را متوقف کرده و گذرگاهی انسانی برای ارسال کمک‌ها به منطقه باز کنند. به گفته وزارت خارجه انگلیس، محاصره اعمال شده علیه غوطه شرقی و اطلاعات درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه منجر به رنج بی‌سابقه غیرنظامیان شده است. این وزارتخانه افزود: غیرنظامیان باید از این منطقه خارج شوند. همچنین استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: افزایش خشونت در غوطه شرقی احتمالا این منطقه را به حلب دوم تبدیل می‌کند که امیدواریم از آن درس‌ بگیریم.