به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۴۳۴۹۱
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:

منابع تامین اجتماعی را به خزانه نریزید

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در انتقاد به واریز منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه کشور، حذف بند "ز" تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۷ را خواستار شد.
منابع تامین اجتماعی را به خزانه نریزید
فتح اله بیات اظهار کرد: بند "ز" تبصره ۷ بودجه ۹۷ می‌گوید که اموال و منابع سازمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری دولت واریز شود که برخلاف خواسته جامعه کارگری و بازنشستگان است.

وی ادامه داد: انصاف نیست که امروز نمایندگان به ضرر صندوق تامین اجتماعی و جامعه حقوق‌بگیر بازنشسته و کارگر رأی بدهند لذا از فقهای شورای نگهبان استمداد می‌طلبیم و می خواهیم که به این مصوبه رای ندهند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به حضور امروز جمعی از بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی در برابر شورای نگهبان اظهار کرد: امروز به شورای نگهبان رفتیم تا به عدالت بپرازد و این مصوبه مجلس را تایید نکند چون اعتقاد داریم منابع سازمان تامین اجتماعی بیت‌المال و حق‌الناس است و حاصل دسترنج سالها پرداختی بازنشستگان و کارگران است که در صندوق تامین اجتماعی تجمیع شده است.

بیات گفت: تنها صندوقی که روی پای خودش ایستاده و سربار حکومت و دولت نیست، صندوق تامین اجتماعی است و حق جامعه کارگری و مستمری‌بگیر که با حداقل‌ها زندگی می‌کنند نیست که حاصل دسترنج‌شان به خزانه‌داری دولت ریخته شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری با واریز منابع سازمان تامین اجتماعی به خزانه، این سازمان عملا استقلال خود را از دست خواهد داد و هرگونه نیازی که مستمری بگیران و کارگران به لحاظ بازنشستگی یا بهداشت و درمان داشته باشند باید دست به دامان دولت شوند.


صبح امروز جمعی از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و نمایندگان آنها در اعتراض به تصویب بند "ز" تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ که به واریز منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه داری کل کشور اشاره کرده در مقابل شورای نگهبان حضور یافته و از فقهای شورای نگهبان خواستند تا به این مصوبه رای ندهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تامین اجتماعی