به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۱۴۳۵۲۳

تازه ترین های تئاتر در سالن های ایران

گروه فرهنگ و هنر: نمایشنامه‌خوانی مرکز تالار مولوی، یادداشتی از کارگردان «اهالی هوا» و جزئیاتی از نمایش‌های تازه از جمله خبرهای تئاتر در دومین روز اسفندماه هستند.
تازه ترین های تئاتر در سالن های ایران
به گزارش روابط عمومی گروه نمایشی تئاتر سه گانه، پیش فروش اینترنتی «نمایش هجوم» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل برای روزهای نخست  آغاز شده است.

مهدی ابوحمزه، امیر شمس، علی صفری، هامون خان محمدی، مصطفی ایزدی، حامد عابدی، آرش استادی، عرفان رضوی و رها حاجی زینل بازیگرانی هستند که در نمایش هجوم به ایفای نقش خواهند پرداخت.

این نمایش از ششم اسفند ماه ۹۶ ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نمایشی ارغنون روی صحنه خواهد رفت و بلیت آن در سایت تیوال به فروش می‌رسد.

این اثر سومین نمایشنامه علی صفری است که در سال ۹۶ روی صحنه می رود. آشویتس زنان و آخرین نبرد دو نمایشنامه دیگری است که از وی اجرا شده است.

هجوم داستانی درباره مقوله مرگ و زندگی و آخرالزمان است. این نمایشنامه یکی از نمایشنامه‌های مجموعه "سه گانه دشت" است که شامل سه اثر "مربع"، "هشت" و "هجوم" می‌شود.

سایر عوامل اجرایی نمایش هجوم عبارتند از:‌تهیه کننده: فرهاد برهانی، طراح صحنه: علی پویا قاسمی، طراح لباس: متین کیمنش، طراح موسیقی: روزبه اخوان، طراح گریم: رها حاجی زینل، دستیار کارگردان: سجاد صفری، مدیر صحنه: طاها فرد، دستیار لباس: نجمه صفایی، موسیقی: گروه موسیقی سایرنس، نوازندگان: سیاوش همزه، پروشات مشایخی، اشکان حشمتی، سبا همزه، خوانندگان: عارف احمد زاده، علی شمس، طراح گرافیک: امین قنبری، طراح تیزر: گروه فیلم سازی هونر، روابط عمومی: گروه تبلیغاتی رفرم.

تحقق یک رویا در پلاتو اجرا تئاتر شهر

نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «اهالی هوا» همزمان با اجرای این اثر نمایشی در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، در یادداشت دیانا فتحی آمده است:
«اهالی هوا» برای من تحقق یک رویاست. رویایی که از سال‌های شیرین دانشجوییِ دانشگاه هنر و برپا کردن جشنواره‌ی‌ مونولوگ دانشگاه هنر، با همراهی و همدلی چند هم‌دانشگاهی دیووانه‌تر از خودم، نطفه بست؛ جشنواره‌ای که آن روزها نهالی بود و حالا درختی شده، خوش سایه. در سه دوره از همان جشنواره، سه مونولوگ نوشتم و جایزه نمایشنامه‌نویسی را با رویای اجرایی حرفه‌ای به خانه آوردم.
سالها گذشت، روزهای عجیب دانشجویی تمام شد اما رویای من... شروع کردم به گردگیری هرآنچه داشتم.

بارها نوشتم و پاک کردم. بارها چیدم و برهم کوفتم. نتیجه اما همان بود که بارها، در میان خواب‌ها و رویاهایم، گنگ و تار دیده بودم: «اهالی هوا»
۲۶ صفحه نمایشنامه که خودِ خودِ آن‌چیزی بود که می‌بایست. یاسمن ادیبی؛ همراه همیشگیِ تمام این سال‌هایم، سوگل خلیق؛ هم‌دانشگاهیِ همان سال‌هایِ شیرین و روزبه حصاری که قدمتِ دوستی‌مان به تاریخ کهنه نشده اما به درک بسیار، آمدند تا در این رویاپردازی هم‌رویایم باشند. محمدصادق زرجویان با تصاویرش هرآنچه را دیده بودم حقیقی ساخت و آرش والی با نت‌هایش پر از صدایم کرد تا بشود آنچه باید می‌شد. تا ندانند رقیبان که تو منظورِ منی/ روزی اندر میانِ تحقق رویاهایم».

نمایش «اهالی هوا» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی دیانا فتحی و بازی یاسمن ادیبی، روزبه حصاری و سوگل خلیق تا روز جمعه چهارم اسفندماه ساعت ۱۹ در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.
برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   و کانال تلگرام Theatershahr@ مراجعه کنید.

پنجمین دوره نمایشنامه‌خوانی مرکز تئاتر مولوی

نمایشنامه‌های «مرزداران» و «همسر ماهیگیر» پنجم اسفندماه نمایشنامه خوانی می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، روز شنبه، ۵ اسفندماه نمایشنامه‌های «مرزداران» به نویسندگی و کارگردانی وحید رهجو و حسین ملکی در ساعت ۱۷:۳۰ و «همسر ماهیگیر» به نویسندگی هوشنگ فضلی و  کارگردانی افشین ابوطالبی ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز تئاتر مولوی نمایشنامه خوانی می شود.

در خلاصه نمایشنامه «مرزداران» آمده است: در مرز سنگان خواف؛ مرز میان ایران و افغانستان، پنج سرباز به همراه یک افسر نظامی مشغول مرزبانی هستند که مرتضی، سربازی که ماه های آخر خدمتش را طی می کند از محل خدمت خود به آن سوی مرز فرار می کند تا...

نمایشنامه «مرزداران» را شاهو رستمی، مهدی بازدار، سپر زمانی، امیر کامران، حامد مهراندیش، پیمان صفرزاده، و علیرضا امین عطایی نمایشنامه خوانی می کنند. همچنین قصه نمایشنامه «همسر ماهیگیر» در باره جزیره‌ای است در حدود یک قرن پیش که با ورود غریبه‌ای مناسبات مبان مردم جزیره به هم می‌ریزد.
 این نمایشنامه را مهران آروی، مژگان هاتف نیا، محمد انصاری، محمد ارشادی، مهدی طغیانی، آرزو جعفری، آرش ابوطالبی و شهره موسوی می‌خوانند.

«مایلند» در خانه هنرمندان ایران

بنمایش کمدی «مایلند» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری هومن رستگار از روز جمعه ۴ اسفندماه، هرشب ساعت ۱۸:۳۰ در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

بر اسا گزارش روابط عمومی این نمایش، در خلاصه داستان این نمایش آمده است: جیمز کلارک ، توریست دورگه ایرانی _ انگلیسی برای اولین بار به ایران سفر می‌کند  و پس از معاشرت با قومیت‌های مختلف، تصوراتش در مورد مردم ایران تغییر می‌کند.

از دیگر عوامل این اثر هنری می‌توان به دستیارکارگردان و برنامه ریز: اسحاق میرعزیزی، آهنگساز و طراح صدا: بهزاد بختیاری، طراح گریم: تینا بخشی، انتخاب لباس: لعیا رستمی، طراح پوستر و بروشور: هومن رستگار، اجرای طرح پوستر و بروشور: آرتا امینی، روابط عمومی و تبلیغات: گروه دیارا، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: سید محمد صادق سیادت، امور اجرایی: مجتبی کاظمی، فضای مجازی و امور هماهنگی: رکسانا سکایش اشاره کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تئاتر