به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۱۴۳۵۲۴
هواشناسی وضعیت آب و هوا را اعلام کرد ولی شرکت آسمان پرواز را لغو نکرد

افشاگری درباره هواپیمایی آسمان و سقوط ATR

گروه جامعه: یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سقوط هواپیمای آسمان پرده از مسائلی برداشته است که عدم توجه به آنها می تواند فجایع بزرگ تری را در صنعت هوایی کشور به ویژه در شرکت آسمان به دنبال داشته باشد.
افشاگری درباره هواپیمایی آسمان و سقوط  ATR
محمد دامادی، نماینده ساری در مجلس که با باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیما گفت و گو کرده، تصریح کرده است که سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان می‌تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط این هواپیما باشد.
وی فاش کرده است که سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد. دامادی درباره سوء مدیریت حاکم بر هواپیمایی آسمان چنین گفته است: شکایت‌های بسیاری از سوی خلبانان آسمان به کمیسیون عمران ارسال شده است و بیش از 30 نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماه‌های قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند. متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام کرده‌اند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان ، آنها را مجبور به پرواز می‌کند.

2 سال قبل وقوع حادثه در هواپیمایی آسمان پیش بینی شده بود ولی وزیر کار توجهی نکرد
در پیگیری این خبر با محمد دامادی تماس گرفته شد تا جزئیات بیشتری از وضعیت مدیریتی در هواپیمایی آسمان مشخص شود.  دامادی در این باره گفت: از 2 سال و اندی قبل، مشکلات این ایرلاین را گوشزد کرده بودیم و حتی یک بار جلسه ای در دفتر آقای ربیعی وزیر کار -که این هواپیمایی زیر مجموعه آن است- داشتیم و در آن جلسه یکی از کاپیتان های آسمان توضیحی از وضعیت هواپیمایی آسمان به وزیر داد و تصریح کرد که با این روند مدیریتی، حتماً سانحه خواهیم داشت ولی وزیر پاسخی نداد و به تذکرات کارشناسانه او توجهی نکرد و متأسفانه امروز می بینیم که آن پیش بینی کارشناسی شده، به تحقق پیوسته و 65 نفر از هموطنان مان قربانی سوء مدیریت شده اند.

وی افزود: اگر از خطای انسانی حرف می زنیم، نباید فقط خلبان را در نظر گرفت بلکه خطاهای مدیریتی بسیار فاجعه بار تر هستند. عضو کمیسیون عمران مجلس درباره پدیده چک گرفتن از خلبانان نیز توضیح داد: رویه عجیب و غریبی در شرکت آسمان وجود دارد و آن گرفتن چک های چند صدمیلیونی از خلبانان است تا آنها نتوانند از شرکت خارج شوند. در یک مورد، یکی از خلبانان را که می خواست از شرکت خارج شود آنقدر اذیت شد که در نهایت با دادن جریمه توانست چکش را پس بگیرد از این شرکت بیرون برود. این خلبان که در یک مورد حتی توانسته بود هواپیمایی که موتورش از کار افتاده بود را سالم بر زمین بنشاند، اکنون در یکی از ایرلاین های خارجی پرواز می کند. دامادی افزود: حقوق خلبانان شرکت آسمان از بقیه ایرلاین ها کمتر است و علاوه بر این، رفتارهایی مانند گرفتن چک و مجبور سازی آنها به پرواز و ... امنیت روانی خلبانان این شرکت را به شدت تحت الشعاع قرار داده است. وی درباره هواپیمای سقوط کرده نیز گفت: مسوولان آسمان باید توضیح دهند که علت تأخیر در پرواز چه بوده است و بعد از آن تأخیر، کدام مرجع اجازه پرواز داد و اساساً چرا در آن هوای نامساعد، هواپیمای ATR را که برای شرایط جوی بد، مناسب نیست با 65 سرنشین به منطقه ای کوهستانی با آب و هوای نامطلوب فرستادند و این فاجعه را رقم زدند؟
مرجع : عصر ایران
برچسب ها: سقوط هواپيما