به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۴۳۵۲۷
با ارسال نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری؛

درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست‌جمهوری

درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست‌جمهوری
گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد در نامه ‌ای که روز دوشنبه گذشته خطاب به رهبر معظم انقلاب ارسال کرد، خواستار برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و تغییر فوری رئیس دستگاه قضایی و همچنین آزادی و منع تعقیب تمام کسانی که طی سالهای اخیر ، به اتهام اعتراض و نقد وض موجود مورد پیگرد قضایی قرار گرفته اند، شد. نامه مهم دکتر احمدی نژاد درپی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که سرآغاز و راهگشای انجام اصلاحات اساسی در کشور تلقی شده است، به شرح زیر تنظیم و ارسال گردید:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
حضرت آیت الله خامنه ای مد ظلّه العالی
مقام معظم رهبری
با سلام و احترام و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)
 حضرتعالی در سخنرانی 29 بهمن 96 از نظرات انتقادی مردم نسبت به عملکرد و رفتار بخش های گوناگون حکومت به ویژه از اعتراض و نارضایتی عمومی به عدم اجرای عدالت استقبال نموده و فرمودید که مردم از قوای سه‌گانه و حتی خود حضرتعالی و دیگر مراکز حکومتی نارضایتی دارند لیکن هوشمندانه آن را از اصل انقلاب و نظام تفکیک می نمایند.

 علی‌القاعده برداشت این نیست که این اظهارات صریح از جانب رهبری که دارای قدرت و اختیارات بسیار گسترده و بی‌بدیل هستند، صرفاً با هدف همراهی با مردم و کاهش آلام آنان و یا به عنوان توصیه هایی اخلاقی بیان شده باشد، بلکه نیازمند اقدامات عملی و فوری برای اصلاح وضع کشور در جهت خواست و رضایت مردم است.

 اینجانب این واقعه را به فال نیک می‌گیرم و از این رو با تاکید مجدد بر اینکه انقلاب و نظام، برآمده از فداکاریهای بی‌نظیر و مبارزات تاریخی و اراده آحاد ملت و متعلق به آنان بوده و به فضل الهی ، ملت ایران خود حافظ آن خواهد بود، پیشنهاداتی را جهت اصلاح امور و به عنوان اقدامات فوری ارائه می نمایم که امیدوارم موثر واقع گردد.

به پیوست پیشنهادهای تفصیلی در راستای انجام اصلاحات اساسی در قوای سه‌گانه و نهادها و ارگانهای گوناگون و به ویژه دفتر حضرتعالی و در سیاست‌های راهبردی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به منظور انطباق نحوه اداره کشور به خواست مردم و فلسفه وجودی انقلاب و نظام اسلامی که مستلزم تغییراتی در قانون اساسی نیز هست و قبلاً تدوین شده را ارسال می‌دارم.

 1- آزادی و اعمال حق تعیین سرنوشت ، از حقوق اساسی مردم و از اهداف انقلاب است که به صراحت و به کرات در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته و نظام اسلامی برای تامین همین حقوق برپا شده است.
برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب، یک ضرورت فوری است.

 2- نقش دستگاه قضایی در برپایی عدالت و تامین آزادی و دیگر حقوق اساسی مردم، بسیار مهم و یگانه است و جنابعالی نیز بر اجرای عدالت به طور ویژه تاکید کرده اید. امروز نیز از عوامل اصلی نارضایتی عمومی، عملکرد مقامات ارشد قضایی و ظلم هایی است که با مدیریت آنان در این دستگاه روا داشته می‌شود. تغییر فوری رییس دستگاه قضا که منصوب مستقیم جنابعالی است و انتصاب فردی با ویژگی‌های مندرج در قانون اساسی و همچنین تعیین و معرفی مرجع مستقل و مورد قبول مردم برای رسیدگی به شکایات مردم از این دستگاه و احقاق حقوق و اعاده حیثیت از مظلومین، می‌تواند موجب تسکین مردم و همراهی آنان با اصلاحات باشد.

3- صدور دستور آزادی و منع تعقیب برای تمام کسانی‌ که تحت عناوین مختلف و از جمله اعتراض به شرایط و نحوه اداره کشور، تضعیف و تبلیغ علیه نظام و یا انتقاد از حضرتعالی و دیگر مراکز و مقامات حکومتی از سالیان گذشته تا کنون بازداشت و یا محکوم شده‌اند و ختم رسیدگی به تمام ادعاهای مطرح شده در این زمینه، یک مطالبه حق و انسانی بوده و می‌تواند به باور و همراهی مردم و فعالین سیاسی در انجام اصلاحات کمک نماید.

امیدوارم که روند مطالبه و انجام اصلاحات اساسی در کشور که با سخنان حضرتعالی شتاب گرفته است، تا تحقق نهایی همه آرمانها و مطالبات مردم و جلب رضایت آنان، یعنی صاحبان اصلی انقلاب و کشور ادامه پیدا کند و عناصر شناخته شده که در ساختار رسمی و غیررسمی حکومت جا گرفته اند، نتوانند مانع تحقق این امر مهم شوند. همچنین امیدوارم اجرای صحیح و سریع این پیشنهادها بتواند در بازیابی اعتماد عمومی مؤثر واقع شود.

از خداوند منان برای حضرتعالی، موفقیت در اتخاذ تصمیمات اساسی و به موقع، در جهت خواست مردم و راهگشایی برای اصلاح امور و برای ملت بزرگ ایران، عزت و سلامتی روزافزون تحت عنایات حضرت ولی عصر(ع) مسالت دارم.
خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد

همانطور که در متن نامه فوق آمده است ، دکتر احمدی نژاد به انضمام این نامه ، نامه تفصیلی جداگانه ای خطاب به مقام معظم رهبری، حاوی پیشنهادهای راهبردی در جهت انجام اصلاحات اساسی در قوای سه گانه و ارگانها و سیاست های گوناگون ، ارسال کرده است.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۱۸:۵۸
عجب شیر تو شیری شده مملكت! (358414)
مهرداد احمدی ورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۱۹:۲۷
تا قانون اساسی اصلاح نشود اگر تمام اقدامات فوق هم انجام گیرد چیزی تغییر نمی کند بهتر است از همه حقوقدانان و خبرگان تقاضا شود اصلاحات مورد نیاز در قانون اساسی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند تا بررسی شود . (358415)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۱۹:۵۰
ایشان .... اضافی نموده است .... ، یعنی تو هم با مهندسی و دخالت رییس جمهور شدی ؟ پس لطفا .....شو (358417)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۱:۴۹
پیش ار هر چیزی ادب در گفتار بر همگان فرض است. دوم آنکه آنچه از سخنان نویسنده مشخص است آنکه منظور نگارنده به مهندسی قبل از انتخابات یعنی مهندسی ای که در رد صلاحیت ها صورت می گیرد اشاره دارد نه رای و نظر مردم.
چه خوب بود قبل از هر اظهار نظری ابتدا مطالب را خوب می خواندیم
با تشکر (358485)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۰:۰۷
من نمی دانم چرا وقتی افراد در راس قدرت هستند اوضاع گل و بلبل است ولی همبن که قدرتی ندارند از زمین و زمان شکایت دارند. این یعنی چه؟؟؟ (358418)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۱:۵۴
پرسش بسیار دقیق و ظریفی است. اما بد نیست نگاهی به سه سال پایانی دولت آقای احمدی نژاد داشته باشیم تا متوجه شویم که ایشان در زمان قدرت نیز مخالفت های فراوانی با رفتارهای نامطلوب بعضی آقایان داشته اند
از جمله - افشای زیاده خواهی مجلس در تصویب قانون حقوق نجومی برای نمایندگان - مخالفت صریح با نحریم کنندگان موسیقی - مخالفت صریح با گشت ارشاد - موافت صریح با حضور بانوان در ورزشگاه - افشای برادران قاچاقچی - یازده روز خانه نشینی و ... (358486)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۰:۲۹
همینروزا خودشم حصر میشه (358421)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۰:۴۹
.....مغزش .... برداشته آبروی هر چی بچه حزب اللهی بود برده (358422)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۲:۰۰
بنا به فرمان امام خمینی (ره) بچه حزب الهی کسی است که در برابر زیاده خواهی و تاراج اموال بیت المال و ظلم به مظلوم و خودسری ایستادگی و مقاومت کند.
دوست عزیز آیا امروز مسوولان کشور اعم از کشوری و لشگری در منازل قصرگونه زندگی نمی کنند؟ دوست عزیز آیا امروز دادگاه های کشور براساس عدل و انصاف حکم می کنند؟ آیا مسوولان به وضعیت معیشت مردم توجه کافی دارند؟
اینها نشانه یک بچه حزب الهی است و بدان که رهبر انقلاب نیز خود به بی عدالتی در سه دهه گذشته اذعان داشتند. (358488)
كرامت جهانگرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۱:۱۰
نامه احمدي نژاد را كه مطالعه كنيد ، دايره تاثيراتش با شعاعي بسيار كوچك فقط افراد دور و بر خويش را تحث پوشش قرار ميدهد از اين منظر ميتوان فهميد كه محمود احمدي نژاد دلش براي اصلاح مشكلات به صورت بنيادي نيست چرا كه مشكلات بنيادي نميتواند با جابجايي فردي كه احمدي نژاد از او كينه بدل دارد حل و فصل شود .
در بحث دوم هم در رابطه با برگزاري انتخابات زود هنگام مجلس و رياست جمهوري قانون پيش بينيهاي دقيقي دارد كه بايد بر اساس انها بصورت قانوني عمل كرد ، ايشان كه نيك ميدانند انتخابات سال نود و شش با آن ارا (358424)
h
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۰:۳۸
واقعن فکر کردی کسی تو کشور هست که به قانون اساسی توجه و عمل کنه........که اگه میکرد وضع این نبود برادر (358483)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۱:۱۵
از نظر قانوني توهيني به مردم ميباشد و گويا ايشان اطلاع از هيچ قانوني ندارند ، ماحصل نامه احمدي نژاد به رهبري چيزي جز رفويه رفتارهاي هنجار شكنانه خود و يارانش نيست . همه پيشنهادات او هم چيزهاي تاره اي نيستند و لي ساز و كارهايي كه ايشان ارائه داده اند را ميشد اينگونه خلاصه كرد :
محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي
ما مشكلي نداريم و اينها همه بر اساس حدس و گمان است كه دوستان من را به دادگاه كشيده اند ، پس شما لطف كنيد لاريجاني قوه قضاييه را برداريد تا مشكل ما بعنوان مردم حل شود (358425)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۲:۰۵
عزیز دلی که با این فضل و دانش نگاشته ای
آیا می دانی که چندی پیش جناب روحانی نیز به این موضوع اذعان داشت که برای گرفتن آرا مردم صندوق برقرار کنیم.
بیان یک ایده و عقیده هرگز توهین به مردم نیست بلکه پیشنهادی است برای تمرین دموکراسی. تمرین اینکه مردم باید در بیان نظراتشان آزاد باشند ولو اینکه اشتباه باشد. این مردم هستند که قضاوت می کنند.
اینکه اگر کاری با مذاق ما سازگار نبود آن را منکوب کنیم که همان استبداد است حتی چنانچه ما در قالبی لطیف بیانش کنیم.
دموکراسی را از هم اکنون تمرین کنیم (358489)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۱:۲۰
دوما اگر بصورت همزمان انتخابات مجلس و رياست جمهوري را دستور انجام بدهيد قوه قضاييه را كه با برداشتن لاريجاني عوض كرده ايد ، قوه مقننه و مجريه را هم با اين توهم كه مردم به پاكدستي ما راي ميدهند بدست ما مي افتد
بعد از اين سه تغيير مقام رهبري هم بايد به فكر باشند كه من با يك قوه در اختيار مقابلتان ايستادم حالا شما دو قوه ديگر را هم به من بدهيد تا با تمام قوا تغييرات مد نظر را در دفتر حضرتعالي را هم خيلي زود عملياتي كنم و شخصا بشوم قدرت مطلق كشور 😂😂😂😂 (358426)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۱:۳۰
نبین که می گوید؛ ببین چه می گوید. تمام حرف های آقای احمدی نژاد درست است. .... (358427)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۵:۱۳
با سلام. ایشان همان کسی هستند که مخالفان خود را خس و خاشاک، بزغاله، و... خطاب میکردند. انگار مردم از یادشان رفته نحوه برکناری وزیران و مدایران دولت زمان ایشون رو. وزیر بهداشت خانم دستجردی سر انتقاد از نحوه تخصیص ارز کنار گذاشته شدند و .... حالا دمکراسی خواه و نرم خو شدند!!! (358546)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۱:۳۷
گرچه بنده خودم یکی از مخالفین آقای روحانی هستم، اما میدانم که برکناری آقای روحانی یعنی پشت به رای ملت و گذاشتن بدعتی بسیار بد در سنگ بنای نظام خواهد شد و در آینده گریبان بقیه‌ی سیاستمداران را هم خواهد گرفت...!!! سوال دیگر بنده این است، مگر آقای احمدی نژاد الان نماینده ملت است که چنین حرف‌های گزافی میزنند؟؟ (358428)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۸:۴۷
ملت به بنی صدر هم رای دادند فردی که هوش وگوشش شدند اصلاح طلبها وکفایت ندارد باید بدون تعارف صحنه را ترک کند (358513)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۰:۵۲
حتما اوس محمود کفایت دارد که در سال 1384 اقتصاد را پر رونق و پر رمق و خزانه را پر و کارخانه ها را فعال از خاتمی تحویل گرفت و مملکت ورشکسته به تمام معنا را در سال 1392 به روحانی تحویل داد. تمام بدختیها و مصائب و مشکلات ااقتصادی و... امروز کشور ارثیه دولت پاکدستش میباشد که حداقل تا 50 سال دیگر ملت مظلوم ونجیب ایران باید تاوان مدیریت جانیش را بدهند.
التماس ذره ای انصاف و اندکی تفکر (358530)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۲:۰۲
.... تا دیروز حامی انقلاب و نظام بوده حالا همه را زیر سوال می برد..... راست است و از اول انقلاب هم زیاد تجربه شده که هر تندروی و افراطی گری به خصوص کسانی که از انقلاب فقط به فکر حزب وحزب بازی اند روزی عکس عمل می کنند آن هم بازافراطی. (358430)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۲:۰۵
تکرار کلید واژه اصلاحات در نامه دارد پالس می‌فرستد برای جریان اصلاح طلب (358433)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۲:۲۶
خوب مردم ایران را بیشعور فرض کردی (358437)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۲:۵۰
خس و خاشاک چی میشن پس؟ انگار یادشون رفته دو دوره رییس جمهور شدنشون رو مدیون انتخابات مهندسی شدن (358438)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۲:۵۶
طنز روزگار هست این نامه...

آدم با شرافت میفهمه فرار رو به جلو این آدمو (358439)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۲۷
به گروه خونی این آدم نمیخورد (358441)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۳۴
نمودنم قدرت چه طعمی داره که این قدر برا رسیدنش دست و پا میزنه و همه قانون اساسی که با رای بالای 90 درصد این مردم تصویب شده رو زیر سوال می بری،بسه دیگه این همه به اسم دلسوز به امام امت فشار نیار اشعث زمان (358449)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۳۸
این آدم یاران انقلاب را درگیر کرد... رابطه مرحوم هاشمی با اصولگرایان را خراب کرد ... خیلی هارو از انقلاب دلسرد کرد... خیلی از جوونارو مقابل پدراشون قرارداد ... زندگی خیلی هارو به هم ریخت... حالا دم از حقوق مردم میزند ؟ (358451)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۳۹
آدم اگر انقلابی هم نباشد حداقل لیبرال هم هست شرافت داشته باشد منافق نباشد علنی بگوید ! (358452)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۴۵
مرگ بر منافق (358456)
علا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۴۹
سلامشببخیر نگارش چنین نامه ای درچنین موقعیت داخلی وخارجی نفع و ضررش برابرست . نفس فحوای نامه تا حدودی درست ومنطقی است ولی ازطرف این نویسنده جای بحث دارد ولی بهر حال اثرواکسن رابرای دستگاه حاکمیت دارد وبرای مردم نه چندان تاثیر. نامه ای رادردهه 60 بعدازفتح خرمشهر نهضت آزادی برای امام خمینی نوشت وتوصیه کرد جنگ تمام شود ولی متاسفانه 7سال دیگر ادامه داده شد! الآن نسخه ی گورباچف شوروی درحال نضج ونمو است شایدبهترین راه حل باشد. (358458)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۵۰
مرتضوی ها و خاوری ها دم از اصلاح میزنند! (358460)
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۲۳:۵۲
اصلاح طلب واقعی فارغ از اسم مرحوم هاشمی بود، نه چپی های و بهاری ها (358461)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۰:۱۲
این نامه مثل نامه مشایی به خاتمی هست برای حمایت از بقایی در انتخابات ۹۶ !!!

مسخره و مضحک هست این نامه (358471)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۰:۱۸
الان تاج زاده باز مقاله روشنفکری مینویسد که احمدی نژاد هم حق دارد!!!! (358476)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۰:۲۱
شورای نگهبان اگه نباشه امثال این آدم مملکت رو به باد میدن (358477)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۰:۲۲
این آدمو بدن دست جهانگیری یه دو ساعت باهاش حرف بزنه...

با مملکت چه کردی؟؟؟؟ (358479)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۳:۰۲
فعلا که هر دو شون باید بنشینند جلوی ملت توضیح بدن با مملکت چه کردند. (358540)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۱:۲۸
باسلام
راه رجا بسته نیست گرچه رجایی برفت
این یکی از شعارهای اقای احمدی نژادتو دوران اول ریاست جمهوریشه
ولی باید ببینیم الان با این کارهایی که میکنه هم بازم رجایی زمانه؟؟؟؟؟
دوما اقای احمدی نژاد خیلی خوب کار کردی ولی اخرش بلایی به سر مردم اوردی که فک نکنم تا بیست سال اینده مردم طرف یه مسئول بچه حزب اللهی بیان و گوشه ای از بدبختی سیاسی الان ما مرهون غلطهای سیاسی حضرتعالیه
الانم تحصن کن.تهدید کن.نامه بزن هیچ ارزشی نداره دیگه. (358484)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۱:۵۸
رفراندوم بهترین پیشنهاد است که از طرف ریس جمهور محترم بیان شد (358487)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۷:۰۸
کجای این نامه مهم بود اینها بیشتر به طنز و بازی شبیه تا نامه یک انسان سیاسی و کسی که 8سال رئیس جمهور کشور باشد اینها در صدد امتیاز گیری بی مورد از دستگاههای قانونی کشور هستند..... (358491)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۷:۲۴
در دو مورد انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، درخواست ایشان در واقع ادامه کودتای نافرجام ضدانقلاب مشهدنشین است. در مورد رئیس قوه قضاییه هم دلیل درخواست آقای احمدی نژاد اظهر من الشمس است. (358493)
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۷:۲۶
پدیده چرخش نسلها، افرادی که خودشون سیاه ترین روزها رو رقم زدن با وارد شدن نسل جدیدتری به عرصه ژست اپوزیسیون میگیرند. دور بعدی ریاست جمهوری، کسانی حق رای دارند که سال ۸۸ پنج شش ساله بودند، و حافظه سیاسی اونها فقط این سه چهار سال رو به یاد میاره. (358494)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۸:۲۵
کارت به دادگستری نکشه انشااله (358505)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۸:۳۳
احمدی نژاد کجایی خداکند بیایی (358508)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۰:۳۳
دقیقا
خدا کنه بیاید

کشور و مردم ما, فقط دوباره اومدنه تورو کم دارن (358528)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۸:۳۸
باور کنیم که او اصلاح طلب شده است؟ 8 سال زمامداری او با حمایت همه ارکان حکومتی را فراموش نمی توان کرد. آثار فاجعه بار آن هنوز باقی است. (358510)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۸:۵۴
.....اصولگراها حالا بچشيد طعم حمايت از اين فرد مغرور و ... . حالا معلوم ميشه انتخابات مهندسي شده زمان خودش . يكي نيس به اون بگه مگه اون زمان كسي به حرف مير حسين گوش داد كه تو رو كنار بزنن كه حالا تو توقع داري رئيس جمهور محبوب رو كنار بزنن و قدرت رو بدن دست تو و باند تو و مرتضوي (358515)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۸:۵۸
حکایت ، حاکایت این است که، آش این قدر شور شده، که خود نکمدون هم شاکی شده ! (358516)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۰۹:۰۷
توهم رای 24 میلیونی هنوز از ذهنش بیرون نرفته.
بزرگترین فسادهای تاریخ این مملکت در دوران این مدعیان پاکدستی تاریخ کشور رخ داده و حالا باید از شرم و ترس در سوراخ موش به دنبال جا بگردند، مدعی وار پیشنهاد ارایه میدن. کسی که رییس دفتر و معاونانش به جرم فساد در حال محاکمه هستند، حق اظهار نظر ندارد. چون پس از این افراد نوبت خود اوست و این همه آسمون به زمین بافتن ها هم از ترس محاکمه است. (358518)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۰:۲۱
این که اینجوری میگه من از ته دلم میخندم (358524)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۱:۱۵
رئیس جمهوری که هشت سال؛همه امکانات کشور بر خلاف سایر روسای جمهور در اختیارش بود؛ اکنون صحبت از اصلاحات می کند، حتما و لزوما،نارضایتی مردم را ناشی از همان هشت سال دوره ریاست جمهوری خودش هم می داند؛اگر او به جد به اصلاحات معتقد است، از فردا انتقاد از هشت سال،ریاست جمهوری خود را آغاز کند،هشت سال ریاست جمهوری که در آن شاخص های اقتصادی کشور رو به افول گذاشت،دارایی های کشور در مسیر های نامشخص حیف و میل شد،کشور در انزوایی بی سابقه در عرصه بین المللی فرو رفت و اخلاق و مکارم اخلاقی به دلیل ستیزه جویی های (358533)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۲:۱۵
..... کارت به جایی رسیده که در مقابل ولایت میخواهی قد علم کنی؟ تو با این کارت ، فقط دشمنان انقلاب را خشنود کردی . (358535)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۲:۴۰
برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب، یک ضرورت فوری است
مگر تاکنون غیر ازاین بوده مثلا سال 88 (358539)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۳:۱۷
ان الانسان ليطغي ان راي الستغني
احمدي نژاد. خود را برتر از همه مردم قواي سه گانه و رهيري مي داند پيشنهادات خود محورانه خارج از قانون و ديكتاتور مابانه است كه تنها كاركردش تدارك خوراك براي دستگاه رسانه اي صهيونيسم جهاني است و البته موجبات ادخال سرور و خنده و مزحكه همه كسانيكه اورا ميشناسند
او يا دچار دگر ديسي شده و يا فرصتي براي نشان دادن چهره واقعي خود يافته در هر حال ايشان هيچ پايگاه اجتماعي ديگر ميان مردم ندارد و مسير سقوط را به سرعت طي مي كند
العاقبه للمتقين (358541)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۳:۴۰
در دولتش هر کی با این باند مشکل داشت باید اخراج می شد، الان هم فکر میکنه هر کی تو حاکمیت با اینها مشکل داشته باشه باید بره کنار. حالا می خواد رییس قوه مجریه باشه یا قضاییه و مقننه و یا حتی رهبری و برو بالاتر.... (358543)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ۱۴:۲۳
برات متاسفم جناب اقای محمود احمدی نژاد (358544)
امین
Germany
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ ۰۷:۴۶
سلام.
آقای احمدی نژاد شما عنوان رییس جمهوری که در 2 دوره دارید بابت پشتیبانی رهبری محبوب و مردم ولایتمدار بسیجی و مذهبی بوده که ابنک شما و همفکرانتان با نمک نشناسی اینگونه آب در آسیاب دشمن رهبری و دشمن نظام و دشمن انقلاب می ریزید و گمان باطل دارید که راهتان حق است.... تا دیر نشده توبه کنید و به خیل عظیم مردم ولایتمدار بسیجی و مذهبی با رهبری مقام معظم رهبری برگردید که با یک اشاره رهبری معظم بساط اندک شما و همفکرانتان به حول و قوه الهی جمع خواهد شد.
تا که دستت می رسد شو کارگر . چون ز دستت رفت (358552)