به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۱۴۳۵۸۰

افشای راز تسليم صدام حسين از زبان وکیلش

گروه بين‌الملل: وکیل رييس‌جمهور سابق عراق از "راز" مهمی در مورد صدام پرده برداشت که به گفته وی تاکنون هیچ‌کس از آن سخن نگفته است.
افشای راز تسليم صدام حسين از زبان وکیلش
به گزارش روزنامه مستقل "رأی الیوم"، بدیع عارف، وکیل برجسته تیم دفاع صدام و نماینده قانونی خانواده او پیام صوتی را به این روزنامه داد و در آن درباره راز مقاومت نکردن صدام در برابر نیروهای امنیتی آمریکایی صحبت کرد. به گفته عارف، وی تنها کسی است که در حین محاکمه صدام پیش از اعدامش چندین بار با او ارتباط داشت. وی می‌گوید: همانطور که همگان می‌دانند صدام بدون مقاومت در برابر نیروهای آمریکایی بازداشت شد زیرا او بر این باور بود که با نام دولت عراق با اشغالگران آمریکایی گفت‌وگو خواهد کرد. عارف می‌افزاید: زمانی که از صدام علت این امر را جویا شدم در پاسخ گفت، او فکر می‌کرده است به نام ملت عراق و بر اساس اینکه رئیس کشور است گفت‌وگو می‌کند و هدف در ذهن وی متوقف کردن کشتار عراقی‌ها و گفت‌وگو با نیروی اشغالگر در این خصوص است.

وکیل خانوادگی صدام در ادامه تصریح کرد: با توجه به آگاهی صدام از چالش‌های این مرحله، عدم مقاومت وی با هدف ابراز تمایل به مذاکرات میان رئیس‌جمهوری عراق و نیروی اشغالگر بود. صدام در آن زمان به وی گفته بود که نمی‌خواهد بعد از او خلائی ایجاد شود. بر اساس این گزارش، ویدیوی منتشر شده از لحظه دستگیری صدام توسط نیروهای آمریکایی که بدون هیچ‌گونه مقاومتی از سوی وی انجام بود با توجه به اینکه صدام اسلحه شخصی داشت و به عنوان فردی خشن شناخته می‌شد، تعجب ناظران را برانگیخت اما عارف (كه در بستر بيماري قرار دارد) به رای الیوم گفت: مرگ نزدیک است و چاره‌ای جز افشای حقیقت نیست. صدام مقاومت نکرد چون می‌خواست مذاکره کند.
برچسب ها: صدام حسین عراق