به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۴۳۶۰۰
نماز جمعه جایگاه بیان واقعیت‌های مسلمانان است

نماز جمعه جایگاه مخصوص یک جناح است

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی پیشنهاد داد تا از خطیبان جمعه‌ای که روش اعتدالی دارند برای ایراد خطبه استفاده شود.
نماز جمعه جایگاه مخصوص یک جناح است
جلال جلالی‌زاده در ارزیابی اقامه نماز جمعه هفته گذشته تهران توسط  حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، اظهار کرد: آقای ابوترابی‌فرد اظهار کردند که اهل علم و دانشگاه و علاقه‌مند به حوزه و دانشگاه هستند. این اظهارنظر رویکرد ایشان را نسبت به خطبه‌های نماز جمعه نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: نماز جمعه جایگاه بیان واقعیت‌ها، ضرورت‌ها و نیازهای مسلمانان و نه اشاعه خرافات، بدعت و تحریک دیگران است. به نظر من ابوترابی‌فرد با توجه به پیشینه‌اش مثل حضور در مجلس شورای اسلامی، زمینه خوبی برای احیای جایگاه نماز جمعه دارد و می‌تواند این جایگاه را به جای اصلی خود باز گرداند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر ابوترابی‌فرد همین روند را ادامه دهد شاید افراد بیشتری در نماز جمعه حضور یابند، گفت: ارزیابی من این است که وی خطبه‌های خوبی ایراد کرد البته باید ببینیم در ادامه ایشان چگونه در نماز جمعه‌ها حضور یافته و چه مطالبی را بیان می‌کنند. در برخی مواقع افرادی که در نقش خطیب نماز جمعه حاضر می‌شدند، افراد تندرویی از سوی جامعه شناخته می‌شدند که نه تنها نماز جمعه آنها جاذبه نداشته، بلکه دافعه هم داشته و هر روز نماز جمعه‌ها خلوت‌تر می‌شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه باید خطیبان جمعه که روش اعتدالی دارند جایگزین افراد رادیکال شوند، تصریح کرد: ابوترابی‌فرد با رویکردی که دارد می تواند نماز جمعه که جایگاه مخصوص یک جناح شده بود را به جایگاه اصلی خود باز گرداند.

جلالی‌زاده در پایان در پاسخ به این پرسش که ابوترابی‌فرد که به لحاظ سیاسی فردی اصولگراست چگونه نماز جمعه را می‌تواند از جناحی بودن خارج کند؟ گفت: در یک جناح در کنار افراد تندرو، افراد معتدل و صاحب منطق نیز هستند. ابوترابی‌فرد درست است که یک فرد اصولگراست ولی اصولگرایی معتدل، منطقی، آرام و با اخلاق حسنه هستند که من تاکنون اظهارنظر بدی از ایشان ندیده‌ام.
مرجع : ایسنا