کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه شورای امنیت درمورد غوطه شرقی

قتل ۴۰۰ غیرنظامی از جمله ۹۰ کودک در 5 روز!

4 اسفند 1396 ساعت 10:12


شورای امنیت

گروه بين‌الملل: شورای امنیت رای‌گیری درمورد پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون آتش‌بس در سوریه از جمله در غوطه شرقی دمشق را به امروز (جمعه) موکول کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، شورای امنیت رای‌گیری درمورد این پیش‌نویس قطعنامه را که کویت و سوئد ارائه داده‌اند، به امروز موکول کرد. شورای امنیت روز پنجشبه جلسه‌ای را برای تصویب پیش‌نویس ارائه شده توسط کویت (رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه میلادی جاری) و سوئد (از اعضای شورای امنیت) برگزار کرد که درصورت موافقت با این پیش‌نویس آتش بس انسانی 30 روزه‌ای برای رساندن کمک‌های انسانی به غیر نظامیان محاصره شده برقرار می‌شود.
 
در جلسه ديشب اين شورا، سفیر فرانسه در جلسه فوق‌العاده بر سر کشتار غوطه شرقی گفت: تداوم این فاجعه انسانی و کشتار دست‌جمعی یعنی مرگ سازمان ملل متحد. نماینده کویت هم اظهار داشت: در یک ماهه اخیر تاکنون ۱۲۰۰ شهروند غیرنظامی زیر بمباران هوایی به قتل رسیده‌اند. نماینده روسیه اما مدعي شد كه: می‌خواهند چهره ما و نظام سوریه را بد و زشت جلوه بدهند. ما در حال بمباران تروریستها هستیم! این قطعنامه فایده‌ای ندارد!

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کشتار غوطه شرقی بدون انجام رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس خاتمه یافت که این امر تداوم بمباران‌های هوایی و موشکی توسط سوریه و روسیه را به دنبال خواهد داشت. طی ۵ روز اخیر طبق اعلام سازمان ملل ۴۰۰ غیرنظامی از جمله ۹۰ کودک کشته شدند.

فرستاده سازمان ملل به سوریه ابراز امیدواری کرد، شورای امنیت با قطعنامه‌ای که به خشونت‌ها در غوطه شرقی ریف دمشق پایان می‌دهد، موافقت کند. وی در عین حال گفت: برقراری آتش‌بس در این منطقه دشوار خواهد بود. دی‌میستورا به خبرنگاران گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد اما این مساله دشوار است البته من به آن امیدوارم، این مساله بسیار فوری است.وی درباره پیامدهای عدم تحقق آتش‌بس در سوریه گفت: در این صورت ما باید برای اتخاذ تصمیم در این زمینه در اسرع وقت تلاش کنیم چراکه هیچ جایگزینی برای آتش‌بس و تضمین ورود کمک‌های انسانی وجود ندارد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: زمان آن رسیده که تدابیر فوری برای نجات غیرنظامیان اتخاذ شود. هیلی از شورای امنیت خواست دست به تحرک فوری بزند. او گفت: آمریکا از هر قطعنامه‌ای در زمینه توقف درگیری‌ها استقبال می‌کند چراکه غوطه شرقی دیگر تحمل حملات بیشتر را ندارد. آنجلینو آلفانو، وزیر خارجه ایتالیا نیز درخواست فوری را از سازمان‌های بین‌المللی برای توقف فاجعه در غوطه مطرح کرد و نظام سوریه را مسؤول دانست.

دبیرکل سازمان ملل: به بحران غوطه، "جهنم روی زمین" پایان دهید
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز ديروز از تمامی طرف‌های مربوطه خواست فعالیت‌های جنگی خود را در غوطه شرقی متوقف کرده و اجازه انتقال کمک‌ها را به این منطقه بدهند.
وی در جلسه شورای امنیت درباره صلح و امنیت جهانی گفت: شدیدا از رنج ساکنان این منطقه که تعدادشان به 400 هزار تن می‌رسد نگران و ناراحت هستم و آنها در "جهنمی روی زمین" زندگی می‌کنند.
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این منطقه سوریه شد.
همزمان سازمان ملل از ایران، روسیه، ترکیه و آمریکا خواسته با اعمال نفوذ بر طرفین مخاصمه مانع ادامه بمباران‌ها و کشتار غیرنظامیان در غوطه شرقی شوند.
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش‌بس در غوطه شرقی با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و رسیدگی به وضعیت مجروحان حملات هوایی ارتش سوریه شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به وخامت اوضاع در مناطق محاصره شده گفت: به عقیده من غوطه شرقی دیگر توان صبر کردن ندارد. این یک فاجعه انسانی است که مقابل چشمان ما در حال روی دادن است و مل نباید اجازه دهیم که این تراژدی به فجیع‌ترین شکل ممکن ادامه یابد.
دولت سوریه اعلام کرده است، جنگنده‌هایش مواضع گروه‌های شورشی را هدف می گیرد اما گزارش‌های متعددی از کشته شدن غیرنظامیان در مناطق مسکونی غوطه‌شرقی مخابره شده است.
 


کد مطلب: 143610

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/143610/قتل-۴۰۰-غیرنظامی-جمله-۹۰-کودک-5-روز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir