کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفتمين روز بمباران مناطق مسكوني غوطه

5 اسفند 1396 ساعت 9:48


گروه بين‌الملل: شورای امنیت سازمان ملل برای دومین روز پیاپی در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غوطه شرقی سوریه به دلیل مخالفت روسیه ناکام ماند. بمباران و موشک‌باران بی‌وقفه مناطق مسکونی با ۴۶۵ کشته وارد روز هفتم خود شده است.

شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس انسانی در سوریه به مدت یک ماه را به امشب موکول کرد. نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت جمعه‌شب مذاکراتی را درباره آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی دمشق برگزار کردند. شورای امنیت بعد از چند بار به تأخیر انداختن رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه مطرح شده برای آتش‌بس یک ماهه در سوریه به ویژه در غوطه شرقی دمشق، بار دیگر رأی‌گیری را به امشب موکول کرد. این اقدام به دلیل اختلافات میان روسیه و کشورهای غربی صورت گرفته است. مسکو روز پنجشنبه خواهان اصلاحاتی در این پیش‌نویس شده بود. این پیش‌نویس از سوی کویت و سوئد ارائه شده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه از طرف‌های خارجی که بر افراد مسلح نفوذ دارند خواست تضمین‌هایی درباره پایبندی‌شان به آتش‌بس بدهند.
 

وزارت خارجه آمریکا: تعامل با روسیه درباره سوریه سخت‌تر شده است
معاون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که تعامل واشنگتن با مسکو درخصوص سوریه سخت‌تر شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی خود در بروکسل اعلام کرد: ما تلاش‌های زیادی را برای حفظ روابط و رایزنی با روسیه درخصوص پرونده‌های مربوط به سوریه و زمینه‌هایی کردیم که ممکن است در آن با هم به خاطر دستیابی به هدف مشترک همکاری کنیم. وی در ادامه افزود: با پیشروی حمله علیه گروه تروریستی داعش، همکاری با روسیه در خصوص سوریه به مراتب برای ما سخت‌تر شده است. معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: در رایزنی‌هایی که روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل درخصوص تصویب پیش‌نویس قطعنامه درباره سوریه صورت گرفت، به طور مستقیم مشارکتی صورت نگرفته است.


کد مطلب: 143682

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/143682/هفتمين-روز-بمباران-مناطق-مسكوني-غوطه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir