به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۱۴۳۷۱۳
دولت و بخش خصوصی به تعهداتشان درباره محیط زیست عمل کنند

شرایط محیط زیست بسیار شکننده است

گروه جامعه: رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، با مدیران و فعالان این عرصه به گفت‌وگو پرداخت.
شرایط محیط زیست بسیار شکننده است
محمدرضا تابش در جریان این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید با بیان اینکه شرایط امروز محیط زیست ایران بسیار شکننده است، تاکید کرد: در این شرایط دولت و بخش خصوصی لازم است تا به تعهداتشان نسبت به محیط زیست عمل کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست با اشاره به حمایت و توجه رهبر معظم انقلاب به مقوله محیط زیست، افزود: حال که با برخی بی‌تدبیری‌ها، بردباری طبیعت به حداقل ممکن رسیده است تمامی بخش‌های مختلف حاکمیت باید تا هماهنگ و با برنامه به یاری محیط زیست رو به تخریب کشور بشتابند.

وی با اشاره به عدم بازدارندگی اقداماتی که تاکنون در زمینه مقابله با تخریب محیط زیست انجام شده، اظهار کرد: NGOها نیز در کنار دولت اقدامات موثر داشته و دارند که البته دستگاه‌های مسئول بایستی مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده از این تشکل‌های مردمی را ضمن جلوگیری از دلسردی آنان‌، داشته باشند.

تابش در ملاقات با مدیران زیست محیطی شرکت‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی حاضر در نمایشگاه از آنها خواست تا برنامه‌های خود را برای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی‌شان در حوزه محیط زیست در مناطق محل استقرارشان به فراکسیون محیط زیست مجلس گزارش دهند تا حمایت قانونی لازم از ایشان در مجلس انجام شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست خطاب به آنها گفت: این ایفای تعهد، هم باعث پایداری فعالیت اقتصادی شما از طریق پاسخ به دغدغه‌های مردم می‌شود، هم به محیط زیست کمک خواهد کرد؛ چراکه در برنامه ششم توسعه بخش خصوصی می‌تواند تا حدود دو میلیارد دلار در پروژه‌های مستقیم و غیر مستقیم محیط زیستی از صندوق ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کنند.

تابش همچنین در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی محیط زیست در زمینه کاهش مناطق حفاظت شده کشور گفت : بخشی از این مصوبه مربوط به دولت نهم بود که وجهه قانونی به آن بایستی بخشیده می شد و در بخش دیگر کمک به اشتغال و توسعه مد نظر دولت فعلی بود. البته معتقدم که بایستی وقت گذاری و تامل بیشتری در این زمینه می شد تا به دغدغه مردم نیز پاسخ لازم داده شود. امیدواریم حداقل در اجرای مصوبه دقت لازم صورت پذیرد تا منافع آن به محیط زیست هم برسد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: محیط زیست