به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۴۳۷۲۰
محمدرضا قمی مطرح کرد:

جمشید هاشم‌پور منحصر به فرد است

گروه فرهنگ و هنر: یک هنرمند چهره‌پرداز گفت: جمشید هاشم‌پور خیلی منحصر به فرد است؛ از ابتدایی آشنایی تا به حال او را یک انسان به تمام معنا دیدم. این هنرمند از خیلی از مسائلی که خیلی‌ها وقتی به شهرت می‌رسند به آن مبتلا می‌شوند، فاصله داشته است و همیشه شاهد تواضع و فروتنی او هستم.
جمشید هاشم‌پور منحصر به فرد است
حامد عنقا در «سینما دو» این هفته که به جمشید هاشم پور تقدیم شد، در گفتگو با یک چهره‌پرداز شناخته شده، ویژگی‌های شخصیت این سوپراستار دهه 60 را بازخوانی کرد. مجری و سردبیر برنامه «سینما دو» در این قسمت از برنامه گفت: در ایام جشنواره قرار بود دو برنامه به بزرگداشت دو نفر از سوپراستارهای دهه‌های سینمای ایران در چهار دهه بعد از انقلاب، اختصاص پیدا کند. یکی استاد اکبر عبدی که در دو برنامه پیشتر گفت‌وگوی اختصاصی ما را با ایشان دیدید و درباره او مفصل حرف زدیم، سوپر استار دیگری که امسال در جشنواره درخشیدند و بعد از سالها در جشنواره در دو فیلم حضور داشتند، استاد جشید هاشم پور هستند که این برنامه به ایشان تقدیم میشود.

وی با اشاره به هنرمندی و درخشش این بازیگر در سینمای ایران یادآور شد: جمشید هاشم پور نخستین‌بار با موی تراشیده در فیلم «تاراج» به کارگردانی مرحوم ایرج قادری به سینما آمد. در ادامه محمدرضا قمی چهره‌پرداز سینما با اشاره به اینکه آشنایی‌ام با جمشید هاشم‌پور به فیلم «دادشاه» در سال 61 مربوط است، یادآور شد: آقای هاشمپور در آن فیلم نیز موی کوتاه داشتند و برای نخستین‌بار با چنین گریمی، در این فیلم حاضر شد.

وی افزود: در «تاراج» به عنوان مجری چهره پردازی حضور داشتم و چهره ایشان با سر تراشیده در این فیلم معروف شد. البته تصمیم اولیه برای چهره جمشید هاشمپور این نبود اما این خواسته مرحوم قادری بود و معیری طراح چهره‌پردازی سر هاشم‌پور را تراشید و پس از آن در فیلم‌های بعدی که عموما اکشن بود، با همین تیپ به خصوص در دهه 60 حاضر شد.

هاشم پور چطور به یک قهرمان فیلمهای اکشن تبدیل شد
وی خاطرنشان کرد: شروع کارم در سینما در سال 61 و فیلم «دادشاه» با بازی هاشمپور بود. پس از آن بلافاصله در فیلم «نقطه ضعف» با بازی او حضور داشتم که اصلا موی از ته تراشیده شده هاشمپور، از این فیلم بود. پس از فیلم «تاراج» نیز تیپ جمشید هاشمپور در سینما جا افتاد، برای خیلیها الگو شد و به این شکل یک قهرمان در فیلمهای اکشن ایجاد شد. سردبیر «سینما دو» در ادامه به شخصیت این هنرمند اشاره کرد و گفت: مردم همیشه جمشید هاشم پور را در شخصیتهای او دیده‌اند؛ یک آدم خشن و پر زور. به عنوان کسی که در محیط کار با او در ارتباط هستید، از خصوصیات او برای مردم بگویید.

تواضع و فروتنی هاشم پور ناشی از سلامت فکر و جسم و شخصیت او است
قمی در پاسخ اظهار کرد:جمشید هاشم پور خیلی منحصر به فرد است. از ابتدایی آشنایی تا به حال او را یک انسان به تمام معنا دیدم. این هنرمند از خیلی از مسائلی که خیلیها وقتی به شهرت میرسند به آن مبتلا میشوند، فاصله داشته است و همیشه شاهد تواضع و فروتنی او هستم. این موضوع نیز به دلیل سلامت فکری و جسمی و شخصیت جمشید هاشم پور است.

این گریمور و چهره پرداز سینمای ایران به یک خاطره از هاشم پور اشاره کرد و گفت: در فیلم «تاراج» زمان طولانی برای فیلمبرداری گذاشتیم و به شهرهای مختلفی سفر کردیم. در این سفرها هم اتاقی با هاشمپور باعث شد شاهد باشم چقدر ایشان به سلامتش اهمیت میداد. او صبح‌های زود بیدار میشد و ورزش‌های سختی را انجام میداد.

هیچ وقت شهرت شخصیت هاشم پور را تغییر نداد
وی تصریح کرد: جمشید هاشم پور به عنوان یک انسان سالم از نظر سلامت و روح شناخته میشود که تواضع، به عنوان بهترین ویژگیهای او مطرح است. هیچ وقت شهرت، شخصیت اصلی جمشید هاشم پور را تغییر نداد و اصالت خودش را حفظ کرد و این یک ویژگی ممتاز است.
 
عنقا درباره علت انتخاب جمشید هاشم پور برای بازی در فیلم «تاراج» پرسید که قمی پاسخ داد: خاطرم است، در انتخاب کاراکتر جمشید هاشم، مرحوم قادری خیلی وسواس و حساسیت داشت و در جلساتی که برای تست گریم داشتیم، خیلی روی شخصیتی با ویژگیهای جمشید هاشمپور تاکید داشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جمشید هاشم پور