به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۴۳۷۳۹
رئیس نظام مهندسی:

در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد

گروه اقتصادی: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به مطالبات پیمانکاران از دولت گفت: در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد.
در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد
فرج‌الله رجبی در اولین جشنواره نشان تعالی HSE که به مناسبت روز مهندس برگزار شد، اظهار کرد: در جریان تصویب بودجه قرار بر این بود که ۲۶۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تنخواه سرمایه‌ای فروخته شود. پیشنهاد ما این است که حداقل ۳۰ درصد این مبلغ به پیمانکارانی که کارشان تمام شده، اختصاص یابد اما مورد موافقت قرار نگرفت. وی افزود: در جامعه‌ای که این امنیت وجود ندارد که کارفرما یا مشاور وقتی کار را تمام می‌کنند کسی به فریاد آنها نمی‌رسد، آن وقت شما نگران ایمنی در فرآیند کار هستید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطرنشان کرد که امروز دفاتر ما محل تعداد زیادی از پیمانکاران و مشاورینی است که ماه‌هاست کارشان تمام شده و امروز کسی به فریاد آنها نمی‌رسد. ما باید به فضای مهندسی کشور آنچنان که هست، بها بدهیم. رجبی با بیان اینکه من راجع به تمام مهندسان صحبت می‌کنم، گفت: باید همه مهندسان زیر یک چتر قرار گیرند چرا که همه دغدغه‌ها مشترک است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: من که در مجلس نتوانستم همکاران خودم را متقاعد کنم که ایجاد سرمایه اجتماعی هزینه‌بر است و یکی از هزینه‌هایش این است که ما انسان‌هایی باشیم که از امنیت شغلی و حرفه‌ای انسان‌ها پاسداری کنیم اما از شما (آخوندی) می‌خواهم در هیات دولت این زحمت را بکشید. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه طی سال گذشته جلسات بسیاری با پیمانکاران، مهندسین مشاور و انبوه‌سازان در سطوح مختلف برگزار کرده‌ام، گفت: فرآیند کلی این جلسات نشان می‌دهد در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد.

رجبی بیان کرد: یکی از پیمانکاران می‌گفت ما میلیاردها تومان از دولت طلبکاریم. وقتی سراغ طلبمان رفتیم، یک مسئول در جواب ما گفت: مگر روزی که از مادر زاده شدید، با پول آمدید! این اوج ناامنی شغلی در حوزه مهندسی است. پیمانکاران و مشاوران اعتمادشان را به سیستم پاسخگو از دست داده‌اند. وی تاکید کرد: از بیان این واژه عذر می‌خواهم ولی نباید این طور فکر کنیم که وقتی خرمان از پل گذشت و مهندس کار ما را انجام داد، به تعهداتمان پایبند نباشیم.
مرجع : ایسنا