به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۱۴۳۷۴۷

تجمع کارگران ملی فولاد اهواز مقابل استانداری

گروه جامعه: جمعی از کارگران کارخانه ملی فولاد اهواز، صبح امروز در اعتراض به بر زمین ماندن مطالبات صنفی خود، برای چندمین بار مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.
به گزارش ایلنا، تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در تماس با ایلنا گفتند: حدود ۵۰۰ نفر هستیم که به نمایندگی از سوی حدود ۴ هزار کارگر شاغل در کارخانه شرکت ملی فولاد اهواز، این اجتماع صنفی را برای پیگیری مطالبات صنفی محقق نشده خود، برگزار کرده‌ایم.تجمع کارگران فولاد اهواز از ساعت ۹ صبح امروز (شنبه، ۵اسفند ماه) در حالی مقابل ساختمان استانداری خوزستان برپا شد که روز گذشته نیز تجمع مشابهی در مصلی اهواز برپا شد. در تجمع روز جمعه (4 اسفند ماه) نیز کارگران خواستار پایان دادن به مشکلات خود شده و از امام جمعه اهواز درخواست رسیدگی کرده بودند.نمایندگان کارگران در تماس با ایلنا در توضیح مطالبات صنفی خود گفتند: تا این لحظه سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکاریم. علاوه بر آن عیدی و پاداش پایان سال و حق سنوات این واحد پرداخت نشده است.

آنها افزودند: از آنجا که این کارخانه از شرکت‌های احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در اهواز  است، بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده، این واحد صنعتی که در گذشته با نظارت دستگاه قضایی اداره می‌شد، هم‌اکنون به بخش خصوص محول شده است.تجمع‌کنندگان همچنین گفتند: از مسئولان استانداری خوزستان می‌خواهیم مقدمات برداشته شدن مشکلات مدیریتی این کارخانه و در نتیجه امکان پرداخت مطالبات صنفی کارگران را فراهم کنند.