به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۱۴۳۷۶۱
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد:

افزایش خطر بدهی‌ها برای اقتصاد جهانی

گروه اقتصاد: سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با بیان این که افزایش نرخ بهره باعث افزایش شدید بدهی‌های عمومی می‌شود اعلام کرد: اقتصاد جهانی در ریسک افزایش بدهی‌های دولتی قرار دارد.
افزایش خطر بدهی‌ها برای اقتصاد جهانی
در بخشی از این گزارش آمده است: نرخ‌های بهره پایین، تاکنون از رسیدن بدهی‌های دولتی به سطوح بالا جلوگیری کرده‌اند اما این یک راهکار دائمی برای بازارهای مالی به شمار نمی رود. این سازمان هشدار داده است در شرایطی که کشورهای در حال توسعه با مساله افزایش بدهی های خود مواجهند، بودجه های دولتی می تواند با چالش های جدی مواجه شود.

این گزارش با بیان این که مجموع بدهی های ۳۵ کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از ۲۵ تریلیون دلار سال ۲۰۰۸ به ۴۵ تریلیون دلار رسیده است از این کشورها خواست برنامه ای برای بازپرداخت ۴۰ درصد از بدهی های خود را تا ۳ سال آینده در نظر بگیرند تا از وقوع یک بحران مالی دیگر در سال های پیش رو جلوگیری شود.

رتبه اعتباری بسیاری از این کشورها به دلیل افزایش سطوح بدهی آن ها در یک دهه اخیر با کاهش مواجه بوده است. در عین حال به دلیل روند رو به رشد اقتصاد جهانی، سیاست گذاران به تدریج از دامنه سیاست های محرک پولی خود می کاهند.
مرجع : ایسنا