به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۱۴۳۸۶۷

آمادگي کره شمالی برای مذاکره با آمریکا

گروه بين‌الملل: رئیس جمهوری کره جنوبی می‌گوید رهبران کره شمالی برای مذاکره با ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرده اند.
کیم یونگ چول ردیف عقب نفر اول از راست/ ایوانکا ترامپ ردیف جلو اولین نفر از راست
کیم یونگ چول ردیف عقب نفر اول از راست/ ایوانکا ترامپ ردیف جلو اولین نفر از راست
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ریاست جمهوری کره جنوبی، در زمان دیدار هیات عالی‌رتبه کره شمالی با مون جائه این، نمایندگاه پیونگ‌یانگ «خواستار بهبود همزمان مذاکرات دو کره و روابط کره شمالی با آمریکا شدند.» ساعاتی پس از انتشار این خبر، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بهبود روابط میان دو کره، به حل چالش هسته‌ای کره شمالی بستگی دارد.
هیات بلندپایه کره شمالی به ریاست ژنرال کیم یونگ چول، یکی از عالی‌رتبه‌ترین نظامیان این کشور، برای شرکت در مراسم اختتامیه رقابت‌های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر کرده است. آقای کیم، در جایگاه ویژه تماشاگران و در نزدیکی ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا ناظر این مراسم بود.

اعلام آمادگی پیونگ‌یانگ برای گفت‌وگو با واشنگتن تنها دو روز پس از اعمال تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا علیه بیش از ۵۰ شخص و شرکت به اتهام همکاری با کره شمالی برای تسهیل دور زدن تحریم‌ها صورت می‌گیرد. وزارت خارجه کره شمالی دور جدید تحریم‌ها را «گسترش شبح جنگ در شبه جزیره کره» توصیف کرد. برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ در کره جنوبی فرصتی را برای کاهش تنش در شبه جزیره کره فراهم کرد. کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی به همراه رئیس هیات دولت این کشور در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها شرکت کردند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم از کره جنوبی به خاطر «تلاش‌ صادقانه» برای برگزاری المپیک و گرم شدن فضای روابط دوطرف تشکر کرده بود.