به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۴۳۸۷

داستان غم‌انگيز فعال مطبوعاتی آبادان

گروه جامعه: فعال مطبوعاتی آبادان در یک تراژدی دلخراش برای سفر به غربت، رویاهای خود را به آسمان‌ها برد.

 «فاطمه دهقان» زن جوان ۳۲ ساله‌ای که بچه‌های مطبوعات آبادان او را خوب می‌شناختند، خبرنگار و فعال مطبوعاتی این شهر، سوار بر کشتی که غالباً ایرانی و سریلانکایی و چند نفری عراقی و سوری بوده‌اند، از راه جاوه اندونزی عازم استرالیا بوده‌اند که در آب‌های جنوبی جزیره جاوه و منطقه‌ای در نزدیکی ساحل جایانتی دهکده سیدوان اندونزی غرق می‌شوند، امدادگران اندونزیایی موفق به نجات فقط ۱۰۴ نفر از آنها می‌شوند. مادر و دختر هشت ساله‌اش با خوش شانسی از این حادثه جان سالم به در می‌برند اما فاطمه که مدت‌ها از بیماری دیابت رنج می‌برد بر اثر هیجانات و استرس‌های این سفر وحشتناک در یکی از بیمارستان‌های اندونزی بستری می‌شود و پس از سه روز بر اثر افزایش قند خون و کمای دیابتی فوت می‌کند.

جسد فاطمه در سردخانه همان بیمارستان در انتظار مراجعه و تحویل یکی از بستگان پس از انجام آزمایش DNA و پرداخت مبلغ هنگفتی است. با این درخواست نا بجای دولت اندونزی که با درک نکردن موقعیت این خانواده داغدیده مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ یورو طلب کرده (حدود ۱۶ میلیون تومان) و با توجه به تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بودن پدر و مادر پیر و ناتوان فاطمه امیدی به بازگشت پیکر او نیست. خبرنگاران آبادانی با ثبت امضای خود در طوماری خواستار تامین هزینه‌های اعلام شده از اتاق بازرگانی، وزارت امور خارجه و سفارت کشورمان برای تحویل جسد «فاطمه دهقان»، از دولت اندونزی شدند.امید است آن دسته از هموطنانی که احتمالاً قصد انجام چنین اقدامی را دارند بیهوده سرمایه خود را به کام قاچاقچیان انسان نریخته و عمر خود را برای دستیابی به امیدی واهی تلف نکنند.
مرجع : فارس

مرتضی عب..
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۰۷
کاش تو کشورمان کار وزندگی مردم رو به راه باشد وتبعیض به حدی نباشد که جوان های ما دست به مهاجرت های غیر قانونی کنند (105290)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۰۸
. . . کسانی که مملکت را فقط و فقط مال خود و افراد هم فکر خود می دانند و با ندانم کاری های خود اقتصاد مملکت را به جایی کشاندند که یورو 1400 تومانی شده 4000 تومان. . . (105292)
آرمین
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۲۸
بهار نیوز از معدود خبرگزاری های رسمی و داخلیست که تلاش می کند در حد توانش سکوت را در مقابل مظلومیت افراد عادی و بی کس بشکند
ادامه بدین
دعا گوی شما هستم (105303)
......
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۴۰
اگر دستم رسد بر چرخ گردون/ ازو پرسم کاین چین است و آن چون/ یکی را داده ای صد گونه نعمت/ یکی را قرصی جو آغشته در خون (105308)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۸:۴۰
واقعا متاسف شدم.ما با فعالان اجتماعی خود چه کرده ایم که به جای قدر دانی باید به قایقهای پوسیده قاچاقچیان پناه ببرند.خدایا ما چکار کرده ایم؟ (105325)
ناصر(موج نو)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۸:۴۲
منم با هشدار نویسنده این متن که در اخر همین متن آمده موافقم.چند روز پیش هم چنین حادثه ای اتفاق افتاد و من عرض کردم که رفتن به اونور آب با این دردسرهای فراوان هیچ ارزشی ندارد جز به خطر انداختن جان خود و خانواده ، که متأسفانه خیلی از دوستان که معنی دقیق حرفای من رو نفهمیده بودن به من منفی داده بودن. حالا قضاوت با شما (105326)
ناصر (موج نو )
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۸:۴۳
برای این عزیز از دست رفته هم طلب رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال داریم (105327)
یه نسل سومی
Finland
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۳۱
کاش موقعیت براش فراهم بود که بتونه اینجا فعالیت رونامه نگاری بکنه , خدا رحمتش کنه (105371)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۵۹
هم برای ما تاسف آوره هم برای بعضی ها خجالت آور!
البته اگه دربندش باشن!! (105395)
بهمن
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۲۰:۱۶
امیدی واهی؟؟؟؟؟؟!!!! (105412)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۲۰:۲۵
خدا بيامرزدش،ولي مگه بيمارستان هاي خودمون ب بيمار و بستگانش رحم ميكنن كه از اجنبي توقع دارين و اينجوري مينويسين؟ (105420)