به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۴۳۹۱۰

احمدی‌نژاد در حال سبقت گرفتن از هر دو جریان

احمدی‌نژاد در حال سبقت گرفتن از هر دو جریان
روزنامه بهار: اعتراضات دی ماه۹۶ را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ سیاسی پس از انقلاب دانست که بر اساس آن جایگاه جریان‌های مختلف سیاسی به نسبت نوع واکنش‌شان به آن اعتراضات تعیین می‌شود. جریان اصولگرا همانطور که قابل حدس بود از آنچه در جامعه می‌گذشت عقب ماند و با سیاست بازی‌های معمول و انتساب آن اعتراضات به بیگانگان شیوه‌ای فرافکنانه را پیش گرفت و با دوری گزیدن از مردم تلاش کرد اعتراضات واقعی موجود در جامعه را به اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت مستقر و اغتشاش و آشوب تقلیل دهد.

از طرف دیگر اصلاح‌طلبان هم وضعیتی بهتر نداشتند و شکل دیگری از سیاست فرافکنی را در دستور کار خود قرار دادند. آنان از یک سو آن اعتراضات را طراحی رقبای سیاسی خود دانستند و از طرف دیگر به جای همدلی و همراهی واقعی با مردم تنها در حد کلام و حرف خود را مدافع «حق اعتراض» نشان دادند و در عمل با رفتار و گفتاری نامناسب به اعتراضات مردمی پرداختند. دولت مورد حمایت جریان اصلاح‌طلبی هم عملکردی نامناسب‌تر از اصلاح‌طلبان را در دستور کار خود قرار داد و به جای اصلاحات واقعی، سیاست‌های فرافکنانه را در دستور کار خود قرار داد. به موازات آنچه از عملکرد اصلاح‌طلبان، دولت و اصولگرایان شاهد بوده و هستیم محمود احمدی‌نژاد و یارانش هم پدیده‌ای تازه را در عرصه سیاست از خود نشان می‌دهند. آنان که تا همین چندی پیش به دلیل عملکرد فاجعه‌بارشان به چهره‌هایی منفور در سطح جامعه تبدیل شده بودند حالا با موج سواری بر هر نارضایتی و اعتراضی و همراه نشان دادن خود با آن اعتراض و انتقاد در تلاش هستند تا برای خود وجهه‌ای کسب کنند.

حملات مداوم روزهای اخیر به پیشنهادهای احمدی‌نژاد که با نوعی عصبانیت هم همراه بوده است نشانگر آن است که جریانات سیاسی کشور تهدید احمدی‌نژاد و همراهانش را به خوبی احساس کرده‌اند و حالا به جای اصلاح روش‌های تعامل خود با مردم در هنگامه‌های حساسی همچون اعتراضات دی ماه ۹۶ عصبانیت و ناراحتی خود را علیه فردی نشان می‌دهند که با وجود کارنامه سیاه به جای مانده از او، این بار حداقل در ظاهر در پی همراهی با مردم و مطالبات آنان است. سخن آخر؛ اینکه رییس دولت سابق چه نیت و هدفی از این تحرکات دارد و آیا اقدامات و اظهارات اخیر از روی صداقت است یا نه در اینجا محل بحث نیست و آنچه اهمیت دارد اینکه احمدی‌نژاد با همین رفتار و گفتارش در حال سبقت گرفتن از دو جریانی است که در این خیال خام هستند که تا همیشه مورد تایید مردم خواهند بود؛ شاید غافلگیری دیگری از جنس انتخابات۸۴ در راه باشد!

مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۴:۴۹
بعید هم نیست متاسفانه حمایت بی قید و شرط اصلاح طلبان از دولت اعتدالی براشون گرون تموم شده و دولت اعتدالی هم پوسته اصلاح طلبی و باطن اصولگرایی دارد و فقط نقاط ضعفش بنام اصلاحات تمام می شود (358593)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۴:۴۹
بعید هم نیست متاسفانه حمایت بی قید و شرط اصلاح طلبان از دولت اعتدالی براشون گرون تموم شده و دولت اعتدالی هم پوسته اصلاح طلبی و باطن اصولگرایی دارد و فقط نقاط ضعفش بنام اصلاحات تمام می شود (358594)
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۵
به او جواز سبقت گرفتن داده شده (358596)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۶:۲۵
از اصلی ترین دلایل نا امیدی مردم از جریان اصلاحات عدم پایبندی اکثر نمایندگان لیست امید به منشور اصلاح طلبی است. به طوریکه بسیاری از کسانی که فقط بدلیل قرار گرفتن در لیست امید راهی بهارستان شدند وقتی کارشان با مردم تمام شد حتی دیگر خود را اصلاح طلب نمی دانستند و این باعث خشم و ناراحتی و نا امیدی مردم شد. از دیگر دلایل ریزش در اصلاحات رفتارهای جناب عارف که نفر نخست لیست امید هستند بوده و پاسخگو نبودن سران اصلاحات نیز یکی دیگه از گلایه های مردم است (358602)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۲۲:۳۴
فضای کشور باید از التهاب و تشنج به دور باشد . لطفا احمدی نژاد و موسوی و.... را فراموش کنید . احمدی نژاد و موسوی در سیاست اختلاف نظر داشتند حال آنکه مشکل کشور اقتصاد بود! . ما امروز بیشتر به تقابل اندیشه های اقتصادی اجتماعی نیاز داریم تا تضاد و تعارض سیاسی. (358610)
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۰:۰۰
مردم در دوران رقابت دو طیف اصولگرا در مجلس هشتم و نهم به دورترین طیف از اصولگراها رای دادند

الان باید دید چه میشود (358616)
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۰:۰۱
گفتمان دولت با طبع مردم سازگار نیست

طبع فعلی طبع عدالت هست.. طبع رفع تبعیض... (358618)
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۰:۰۴
شرایط کشور اجازه نمی‌دهد با او برخورد شود با این هوچی بازیهاش و سابقه خود او (358619)
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۰۰:۱۲
مجمع تشخیص مصلحت انشالله در دوره جدید باید بشیند و سیاستها بالادستی اجرا نشده را اولویت بندی و ادغام کند ..

مجلس هم همینطور برنامه های توسعه بازنگری شود (358623)