به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۴۳۹۳۹

رجیستری سامسونگ به سال 97 موکول شد

گروه اقتصادی: در حالی که تقریبا تمامی برندهای گوشی همراه مطابق با وعده مسوولان تا پایان سال 96 مشمول رجیستری شدند، به گفته وزیر ارتباطات، اعمال رجیستری برای سامسونگ به‌دلیل سهم بالای بازار این برند و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف‌کننده نهایی، به سال 97 موکول شد.
رجیستری سامسونگ به سال 97 موکول شد
در حالی که پیش از این عنوان شده بود تمامی برندهای گوشی‌های همراه تا پایان سال جاری مشمول رجیستری می‌شوند، حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- روز گذشته در اطلاعیه‌ای اجرای طرح رجیستری را برای گوشی‌های مدل نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی تا ۱۴ اسفند ماه سال جاری لازم‌الاجرا اعلام کرده و اجرای این طرح برای برند سامسونگ را به سال آینده موکول کرد.

با آغاز اولین فاز اجرایی رجیستری، در مرحله اول ابتدا گوشی‌های شرکت اپل و در مرحله بعدی گوشی‌های گوگل، بلک‌بری و موتورولا به عنوان برندهای مشمول طرح معرفی شدند و سپس کمیته رجیستری ۱۴ بهمن ماه، «ال‌جی» را به عنوان برند بعدی اعلام کرد.

از طرفی در حالی که مسوولان عنوان کردند تمامی برندها تا پایان سال مشمول رجیستری می‌شوند و انتظار می‌رفت این اتفاق برای برند سامسونگ هم بیفتد، رجیستری برای این برند پرمصرف به سال آینده موکول شد.

در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه توییتر خود درباره علت تاخیر در رجیستری گوشی‌های سامسونگ، اظهار کرد: بر اساس گزارش دبیر کمیته طرح ثبت تلفن همراه، به‌دلیل سهم ۵۰ درصدی سامسونگ در بازار و لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف‌کننده نهایی، اعمال طرح برای این نشان تجاری به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد. سه نشان تجاری تا پایان سال مشمول طرح خواهند شد.
مرجع : ایسنا