به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۱۴۳۹۶۲

فیروزآبادی: حقیقت را باید گفت، موسوی از باطن احمدی‌نژاد خبر داشت

گروه سیاسی: رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ایران می گوید با وجود هشدارهای میرحسین موسوی در سال ۱۳۸۸ نمی‌توانستند به محمود احمدی‌نژاد «شک» کنند.
فیروزآبادی: حقیقت را باید گفت، موسوی از باطن احمدی‌نژاد خبر داشت
حسن فیروزآبادی در مورد حوادث پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و شخصیت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین کشور اظهار داشت: «خب حقیقت را باید گفت. می‌گویند مهندس موسوی گفته است من از باطن احمدی‌نژاد خبر داشتم. ولی من از باطن او خبر نداشتم.» وی افزود: «نمی‌توانستیم به احمدی‌نژاد شک کنیم. منتها به مشایی خیلی زود شک کردیم.» دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رقابت بین میرحسین موسوی، نخست وزیر پیشین، مهدی کروبی، رئیس پیشین مجلس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری وقت برگزار شد. فیروزآبادی در مورد اعتراضات پس از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد گفت: « من البته هیچ وقت دسترسی به اطلاعاتی پیدا نکردم که شخص موسوی، کروبی و یا خاتمی از جریان سازماندهی فتنه سبز مطلع بودند. جریان سازماندهی فتنه سبز چیزی غیر از اخلاق و اعتقادات این آقایان بود.»

به گفته فیروزآبادی که در سال ۱۳۸۸ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود، وی در جلسه شورای عالی امنیت ملی به احمدی نژاد برای استفاده از عبارت «خس و خاشاک» در اجتماع میدان ولیعصر پس از اعلام پیروزی اش اعتراض کرده است. او می‌گوید: « بعد از اعلام نتایج، آقای احمدی‌نژاد اجتماع میدان ولیعصر را تشکیل داد و مردم را جمع کرد و خودش هم میان آنها رفت و شال سبز به گردن انداخت و حرف‌های بدی زد و جمله‌ی "خس و خاشاک" را گفت.» وی در بخش دیگری از مصاحبه تاکید می کند که در مورد حصر رهبران اعتراضات سال ۱۳۸۸ در شورای عالی امنیت ملی رای گیری انجام شد. او می گوید: «در مورد سران فتنه هر حرفی بزنیم خودش به فتنه کمک می‌کند. الان وقت صحبت از سران فتنه نیست. آن جلسه هم جلسه شورایعالی امنیت ملی بود و اعضایش هم مشخص است و راجع به حصر هم رای گرفته شد و افراد صحبت کردند و نوارش هم موجود است که به موقع به تاریخ عرضه می‌شود و ثوابش هم پیش خداست.»

رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح درباره رویکرد کنونی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران می گوید: « آقای احمدی‌نژاد الان سیاستی را اتخاذ کرده و در ظاهر از مشایی فاصله گرفته است. [...] اما این را مطمئن باشید که احمدی‌نژاد و مشایی یک شخصیت در دو مقام هستند. جریان انحرافی بالاخره در جهت تاثیرگذاری و نفوذ در کشور یک ظرفیتی دارد که آنهم ظرفیت جهل و طمع‌کاری است و الان از جهل و طمع‌کاری برخی سوءاستفاده و موج‌سواری می‌کنند.» او با این حال تاکید می کند راه حل وضعیت کنونی «منع» محمود احمدی نژاد از فعالیت های سیاسی نیست هر چند به گفته رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران باید از حضور مجدد او و هوادارانش در عرصه مدیریت کلان جلوگیری کرد.
برچسب ها: حسن فیروزآبادی