کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت 68 هزار ازدواج در برابر 30 هزار طلاق

اتمام اعتبار کارت‌های ملی 89 و قبل از آن

ایسنا , 8 اسفند 1396 ساعت 13:54

گروه جامعه: مدیرکل اداره ثبت احوال استان تهران گفت: یک واحد سیار مستقر به منظور ثبت نام کارت ملی هوشمند برای معلولان و جانبازان فراهم شده است که در صورت تماس آنها مسئولان برای ثبت نام آنها در منزل اعزام خواهند شد.


عبدالله مقصودی فر در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان تهران که صبح امروز با حضور استاندار تهران در محل استانداری  برگزار شد، اظهار کرد: انتشار به موقع، صحیح و درست اطلاعات آماری مستلزم ثبت به موقع وقایع چهارگانه توسط سازمان ثبت احوال است. ثبت به موقع وقایع حیاتی به ویژه در مهلت قانونی نقش موثری در برنامه ریزی‌های کشور دارد زیرا که آمار اطلاعات یعنی برنامه ریزی و داده‌های آماری بنیادی‌ترین اصل برای برنامه ریزی است.

وی بااشاره به اهم فعالیت‌های ثبت احوال استان تهران در ثبت به موقع وقایع حیاتی، گفت: ثبت ولادت، صدور به روز شناسنامه در مناطق ثبت احوال شهر تهران، ادارات شهر ری، شمیران و سایر شهرستان‌های تابعه علیرغم عدم تناسب امکانات و نیروی انسانی خصوصا در شهر تهران با حجم بالای مراجعان، استقرار مامور در بیمارستان میلاد و صدور شناسنامه در بیمارستان، استقرار ثبت احوال بهشت زهرا در آرامستان بهشت زهرا و ثبت فوت آنی برابر اطلاعات سامانه بهشت زهرا، ایجاد ارتباط برخط بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ثبت احوال برای ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و طلاق به شکل مستقیم از دفتر رسمی ازدواج و طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور که از تابستان سال گذشته صورت می گیرد، از جمله فعالیت‌های ثبت احوال استان تهران است.

وی در ادامه همچنین به ارائه و مقایسه آمارهای چهار واقعه حیاتی طلاق، ازدواج، فوت، ولادت در سال‌های 95 و 96 پرداخت و گفت: در 10 ماهه سال 96 در استان تهران حدود 170 هزار واقعه ولادت، حدود 47 هزار واقعه وفات، حدود 68 هزار واقعه ازدواج و حدود 30 هزار طلاق اتفاق افتاده است.

مقصودی فر همچنین در ادامه به هرم سنی جمعیت اشاره کرد و گفت: هرم سنی جمعیت بیانگر مطالب گوناگونی است و کسانی که در وسط این هرم در بازه سنی 25 تا 44 سال هستند وظایف عمده‌ای از جمله تامین معیشت خانواده را بر عهده دارند. یعنی این افراد باید برای جمعیت بالای 75 سال و کمتر از 15 سال تلاش کنند که در استان تهران هرم سنی از روند مطلوبی برخوردار بوده و نشانه جوان بودن جمعیت است.

وی در ادامه به صدور کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: در استان تهران حدود 52 درصد از جمعیت واجد شرایط و بالای 15 سال تحت پوشش کارت ملی هوشمند هستند یعنی برای حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر در استان تهران کارت ملی هوشمند صادر شده است. خوشبختانه در کشور نیز در این حوزه به وضعیت مطلوبی رسیده‌ایم و در کل کشور نیز حدود 35 میلیون کارت هوشمند صادر شده است. همچنین 147 دفتر پیشخوان، 67 واحد پستی، 22 واحد سیار تا به امروز به منظور ثبت نام کارت ملی هوشمند فعالیت کرده اند و یک واحد سیار مستقر برای معلولان و جانبازان فراهم شده است که در صورت تماس آنها مسئولان برای ثبت نام آنها در منزل اعزام خواهند شد.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان تهران ادامه داد: کسانی که کارت‌های ملی را سال 89 و قبل از آن گرفته‌اند امسال اعتبار کارت‌هایشان ساقط می‌شود و باید برای دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان سال مراجعه کنند. زیرا اعتبار کارت‌ها هفت سال است. بنابراین کارت‌هایشان دیگر اعتباری ندارد.

مقصودی فر در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه کسانی که پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند نگران ادامه روند کار نباشند، گفت: برای صدور کارت هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور نیز سازمان ثبت احوال با وزارت امور خارجه در حال برقراری تفاهم‌هایی است.

در ادامه این جلسه محمدحسین مقیمی استاندار تهران با بیان اینکه ثبت وقایع در همه برنامه ریزی‌ها به ما کمک خواهد کرد و بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند برای آینده برنامه ریزی کنند اظهار کرد: ثبت ولادت امکان برنامه ریزی برای آینده را به دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ... خواهد داد.

وی ادامه داد: شاید یکی از گرفتاری‌هایی که داریم این است که نصف فضاهای دانشگاه‌های ما خصوصا پیام نور و آزاد خالی است و دلیل آن هم این است که در مقطعی که جوان زیاد بود برنامه ریزی کردیم. بنابراین اگر آمارها به درستی تهیه شود برنامه ریزی نیز بهتر خواهد بود.


کد مطلب: 144029

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/144029/اتمام-اعتبار-کارت-های-ملی-89-قبل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir