به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۴۴۰۸۶

قيمت جهاني نفت در مدار کاهش قیمت ماند

گروه اقتصادی: قیمت نفت روز چهارشنبه در واکنش به آمار صنعتی ضعیف چین و ژاپن و همچنین افزایش هفتگی ذخایر و تولید نفت خام آمریکا کاهش یافت.
قيمت جهاني نفت در مدار کاهش قیمت ماند
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۱ سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۲.۷۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز سه شنبه با ۹۰ سنت کاهش بسته شده بود.بهای معاملات آتی برنت در بازار لندن ۴۰ سنت کاهش یافت و به ۶۶.۲۳ دلار در هر بشکه رسید. به گفته معامله‌گران، قیمت نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی پس از انتشار آمار صنعتی ضعیف چین و ژاپن کاهش یافت.

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین واردکننده نفت جهان است و تقاضا برای نفت خام ارتباط بالایی با رشد اقتصادی دارد. اگرچه تعطیلات یک هفته‌ای سال نو چینی در ماه جاری فعالیت تجاری را مختل کرد، اما معامله‌گران همچنین به مقررات سختگیرانه‌تر در مورد آلودگی اشاره کردند که تولید کارخانه‌ای این کشور را محدود کرده است. در ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ جهان است تولید صنعتی در ژانویه با بزرگترین کاهش از زمان زلزله ویرانگر در مارس سال ۲۰۱۱ روبه‌رو شد که منعکس‌کننده ضعف تقاضا و رشد تولید دپو شده است.در آمریکا که بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است، افزایش ذخایر قیمت‌ها را با فشار کاهشی روبه‌رو کرد.

آمار موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۳ فوریه ۹۳۳ هزار بشکه افزایش یافته و به ۴۲۱.۲ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. رشد تولید آمریکا که با توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک همزمان شده، مانع از رشد قیمت‌های نفت شده است. تولید نفت این کشور از اواسط سال ۲۰۱۶ یک پنجم رشد کرده و به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، به تازگی پیش‌بینی کرده آمریکا از روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تا سال ۲۰۱۹ جلو خواهد زد. بر اساس گزارش رویترز، آمریکا اواخر سال گذشته از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان پیشی گرفت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت نفت اوپک