به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۴۴۱۶۳

یک سوم مدارس كشور نیازمند بازسازی هستند

گروه جامعه: معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه یک سوم از مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است، گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مقاوم سازی این مدارس نیاز است.
یک سوم مدارس كشور نیازمند بازسازی هستند
علی شهری‌ در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه و تجهیز و مقاوم‌سازی مدارس تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که همواره با مشارکت گسترده خیرین مدرسه ساز همراه بوده است.
وی به حادثه‌خیز بودن کشورمان اشاره کرد و افزود: در همین راستا مقاوم‌سازی مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای افزایش استحکام مدارس باید دولت، مجلس و خیرین همکاری داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به تخصیص ۶۳ درصدی طرح کمک دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیرین افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان به ۱۰۰ درصد ‌برسد.
وی افزود: برای نخستین بار با کمک دولت، مجلس و همراهی سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سال آینده دولت متعهد شده معادل کمک تحقق یافته خیران به مدارس کمک کند که پیش‌بینی می‌شود این اعتبار به ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برسد.
شهری‌ اضافه کرد: ۶۵ هزار کلاس درس تاکنون زیر پوشش طرح ملی تخریب و بازسازی قرار گرفته و نوسازی شده است که اعتبار آن ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

 وی با اشاره به اینکه یک سوم از مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است، گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس نیاز است.
معاون توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: ۲۵ هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور همکاری دارند که تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریال کمک کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، وی همچنین افزود: ۱۰۷ هزار کلاس درس معادل ۲۰ درصد کلاس‌های موجود توسط خیرین مدرسه ساز و یا با مشارکت آن‌ها احداث شده است.
مرجع : ایسنا