به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۴۴۲۵۸

پلیس نیویورک به سه زن مسلمان بابت کشف حجاب اجباری غرامت می‌پردازد

گروه بين‌الملل: دادگاه فدرال نیویورک اعلام کرد سه زن مسلمان که پلیس آنان را وادار به برداشتن حجاب کرده بود، هر کدام ۶۰ هزار دلار غرامت دریافت می‌کنند.
پلیس نیویورک به سه زن مسلمان بابت کشف حجاب اجباری غرامت می‌پردازد
یکی از این پرونده‌ها به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. زمانی که پلیس یک دختر دبیرستانی را بعد از مشاجره با دو همکلاسی دیگرش بازداشت می‌کند. در اداره مرکزی پلیس از وی می‌خواهند برای گرفتن «عکس شناسایی» حجابش را بردارد. او تقاضا می‌کند که یک افسر زن و بدون حضور مردان از وی عکس بگیرد اما به گفته پلیس نیویورک از آنجا که افسر زنی در دسترس نبوده و جابجا کردن دوربین مخصوص این کار نیز ناممکن بوده، ماموران از او می‌خواهند حجابش را بردارد.

این دختر در شکایت خود عنوان کرده که یک مامور مرد از وی عکسبرداری کرده در حالیکه او ناگزیر بوده بدون پوشش اسلامی برای ۲۰ دقیقه زیر نگاه دیگر افسران و زندانیان مرد باشد و این امر سبب شده که او «بی‌حجاب، بی‌حرمت و مضطرب» شود. تاهانی ابوشی، وکیل این پرونده، دفاع از شاکیان دو پرونده را که در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی تشکیل شده و وضعیتهایی مشابه دارند بر عهده داشته است. هر دو زن مسلمان دیگر نیز هنگام بازداشت از سوی پلیس نیویورک ناگزیر شده‌ بودند حجابشان را بردارند.

اداره پلیس نیویورک سال ۲۰۱۵ بخشنامه‌ای در مورد عکسبرداری از افرادی که پوشش مذهبی دارند صادر کرد. برابر این بخشنامه افسری که بازداشت را انجام می‌دهد باید به فرد بازداشت‌شونده بگوید که این حق را دارد که «عکس شناسایی» اش را یک افسر همجنس و در شرایط خصوصی از وی بگیرد.
مرجع : يورونيوز