به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۱۴۴۲۸۲

کارگزینی هیات علمی دانشگاه آزاد پاسخ دهد

گروه سیاسی: مانی صفامیرزائی از كاربران سایت در ایمیلی به بهارنیوز نوشته است:  هر چند بنده و امثال من هم ردیف اساتید برجسته و بزرگی چون آقای زیباکلام نیستیم ولی ضربه وارد شده به زندگی بنده و امثال من بسیار سهمگین تر از آن چیزی است که به اساتید نیمه وقت دانشگاه آزاد گذشته است.
به حکم و قرارداد هیات علمی بیش از 170 نفر از اعضای هیات علمی قراردادی و تمام وقت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران (که همگی نیروهای جوان و عموماً تحصیلکرده در دانشگاههای برتر ایران هستند) به بهانه بررسی وضعیت استخدامی توسط هیات جذب، به حالت تعلیق درآمده و حقوق همه این افراد در آستانه سال نو قطع شده است. جالبتر آنکه بعد از حکم «تعلیق» و «خروج از خدمت» در هفته اول بهمن 96 ، برای بسیاری از اساتید (که حکم هیات علمی آنها به حالت تعلیق در آمده) ابلاغ تدریس در ترم جدید (که از 14/11/96 آغاز گردیده) صادر شده است. متاسفانه مدیران ارشد و کارگزینی هیات علمی دانشگاه آزاد از دادن پاسخ روشن و صریح طفره می‌روند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز راه سکوت را در پیش گرفته است.
در حقیقت اساتید تمام وقت و تازه کار تنها منبع درآمدی خود را در آستانه سال نو از دست داده‌اند و عملاً به برده‌گی گرفته شده اند. نه اخراج شده‌اند، نه حکم تعلیق به ایشان داده می‌شود و نه حقوق می‌گیرند و باید با تمام توان هم کار کنند!