به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۴۴۳۴۳

«علیرضا باید ببازی»؛ قربانی؛ رسول خادم!

علیرضا كریمی
علیرضا كریمی
محمد توکلی
هنگامی که در مهرماه92 رسول خادم به سرپرستی فدراسیون کشتی منصوب شد بسیاری با یادآوری فعالیت‌های سیاسی او که به نوعی همراهی با چهره هایی از اصولگرایان محسوب می‌شد به مسئولان وقت وزارت ورزش و دولت اعتدال انتقاد کردند که چرا یک «ناهمراه» با دولت را برای این فدراسیون ورزشی برگزیده اند. اما به موازات انتقادات سیاسیون که با نگاهی جناحی به موضوع نگاه می‌کردند اهالی ورزش اول ایران نسبت به انتخاب فردی که از جنس کشتی است و برنامه هایی برای آینده دارد خوشحال بودند.

خادم همزمان با مدیریت فدراسیون کشتی رهبری بخش فنی تیم ملی کشتی آزاد را هم بر عهده گرفت و توانست پس از سال‌های طولانی فضای رخوت آلود موجود در کشتی ایران را تغییر دهد. تغییراتی که سبب آن شد که کشتی گیران ایرانی دیگر واهمه برخورد با کشتی گیران روس را نداشته باشند و در بیشتر زمان‌ها تبدیل به رقیبی ششدانگ برای حریفان روس خود شوند. این وضعیت که اگر برخی اختلافات مدیریتی در حوزه کشتی فرنگی را کنار بگذاریم می‌توانیم مطلوب بنامیم‌اش ادامه داشت تا ماجرای «علیرضا باید ببازی»!

از رقابت علیرضا کریمی با رقیبش می‌گوییم که به دلیل آنکه در مرحله بعد با کشتی گیری از رژیم اسرائیل مواجه نشود شکست عمدی را با پیروزی آسانی که در دو قدمی آن بود تعویض کرد.فریاد «باید ببازی» مربی علیرضا کریمی سبب آن شد که فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) کشتی ایران را به تعلیق و این کشتی گیر و مربی‌اش را به محرومیت مادام العمر تهدید کند. تهدیدی که البته با دیپلماسی فشرده مقامات فدراسیون محقق نشد و تنها شاهد محرومیت شش ماهه کریمی و دوساله مربی‌اش بودیم.این اتفاق سبب آن شد که مسئولان فدراسیون کشتی و به خصوص شخص رسول خادم صریح‌تر به میدان بیاید و تاکید کند که در صورت تکرار چنین اتفاقی (مواجهه با ورزشکاران اسرائیل و عدم رویارویی با آن ها) که در ورزش کشتی محتمل هم هست قطعا کشتی ایران تعلیق خواهد شد به همین دلیل عالی‌ترین مقامات کشور می‌بایست در این باره تصمیم تازه‌ای اتخاذ کنند و اگر قرار بر همان مسیر قبلی است تبعات آن را پذیرا باشند.مصاحبه‌های پر شمار هفته‌های اخیر رسول خادم که در همین زمینه بود فضایی را ایجاد کرد که می‌شد حدس زد انتهای آن حذف این رییس موفق فدراسیون کشتی خواهد شد.

اگر می‌خواستیم با نگاهی خوشبینانه به اظهارات رییس فدراسیون کشتی نگاه کنیم می‌شد بگوییم که پایان این ابراز دلواپسی‌های به حق رسول خادم دوباره اندیشیدن مسئولان به این مسئله و اتخاذ تصمیمی تازه و صحیح خواهد شد اما واقع بینی، هر فردی را به این سمت می‌برد که ورود به چنین موضوعاتی که از نگاه تصمیم گیران منطقه‌ای ممنوعه است جز به قربانی شدن افرادی که خلاف مسیر جریان رسمی حرکت می‌کنند نخواهد انجامید و حالا همان اتفاق قابل پیش بینی رخ داده است. در بر همان پاشنه می‌چرخد، کشتی ایران در دو قدمی تعلیق است، رییس فدراسیون کشتی استعفا داده می‌شود!     
برچسب ها: رسول خادم کشتی