به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۱۴۴۴۱
واژه «فتنه» ابزاری برای حذف هر تفكر سياسي

سردرگمی‌اصولگراهادر استفاده از واژه‌«فتنه»

گروه سياسي: «نجفقلی حبیبی» در گفتگو با سايت پویش اظهار داشت: کاملا مشهود است آقای روحانی فاقد آزادی عمل در تعیین تیم سیاسی خود برخلاف تیم اقتصادی بوده است اما تمام جریانات و گروه‌های سیاسی باید با عبور از این مسئله و معطوف کردن دیدشان به نیازهای اصلی جامعه، تشکیل زود هنگام کابینه را در اولویت قرار دهند.
سردرگمی‌اصولگراهادر استفاده از واژه‌«فتنه»
وی ادامه داد: با وضعیت و شرایط حاکم بر فضای سیاسی کشور، کابینه خوبی از سوی دکتر روحانی انتخاب شده که شاخصه بارزش، تجربه و تسلط وزرای پینشهادی است. ویژگی دیگر وزرای پیشنهادی دولت، دوری از افراط در مسائل و موضع گیری‌های حزبی و جناحی است که عملا شعار اعتدال دولت تدبیر و امید را محقق مي‌کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: افرادی از کارگزاران و طیف نزدیک به آیت الله هاشمی، وزرای دولت اصلاحات و همچنین اصولگرایان در کابینه پیشنهادی حضور دارند که بیانگر ملاحظات رئیس جمهور در تحقق شعار اعتدال است.

از مجلس انتظاری جز رای اعتماد کامل به کابینه نمی‌رود


این استاد دانشگاه با تاکید بر تشکیل سریع کابینه عنوان کرد: این امر با توجه به اضطرارهای کشور باید در اولویت مجلس و نمایندگان باشد چرا که کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و دولت باید در کمترین زمان ممکن شروع به کار کند. وی ادامه داد: مجلس برای نشان دادن حسن نیت باید به کابینه پیشنهادی رای اعتماد صد در صدی بدهد و رئیس جمهور را در هموار کردن مشکلات عدیده مردم یاری کند. طبیعی است مجلس می‌تواند بعد از انتصاب وزرا با نظارت جدی خود اعم از سوال، تذکر و استیضاح که حق مسلم و قانونی آنهاست، ضامن موفقیت دولت شود. به گفته حبیبی انتظار دیگری از مجلس جز رای اعتماد کامل به کابینه نمی‌رود چرا که رای اکثریت مردم کشور در انتخابات دکتر روحانی بود و نمایندگان مجلس نیز نمایندگان همین مردم هستند.

۱۳ میلیون فتنه گر داریم!


رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به موضع گیری‌های اخیر اصولگرایان که وزیر علوم پیشنهادی رئیس جمهور را منتسب به جریان به اصطلاح فتنه مي‌خوانند ضمن رد این مطلب افزود: دامنه تعریف فتنه که در جناح اصولگرایان دهان به دهان می‌چرخد، مشخص نیست و همین گستردگی باعث سردرگمی آن‌ها شده است. وی اضافه کرد: از سخنان برخی چهره های اصولگرا استنباط می‌شود کلمه «فتنه» در مواقع لزوم، ابزاری برای مخالفت با افراد و گروه‌های مختلف است. شورای نگهبان در سال ۸۸، صلاحیت دو کاندیدای طیف اصلاحات را تایید کرد و تا روز انتخابات و خلق شور و شوق مشکلی نبود اما فردای انتخابات با اعتراض به نتایج اعلام شده، آنها فتنه گر شدند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: بنا بر آمار اعلام شده، حداقل ۱۳ میلیون نفر به کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان رای داده‌اند لذا با تعریف این دوستان، هم اکنون ۱۳ میلیون فتنه گر در کشور داریم که آزادانه به زندگی عادی شان ادامه مي‌دهند اما دو کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری دهم با محدودیت هایی مواجه شده اند. وی ابراز امیدواری کرد: رفع محدودیت از این دو بزرگوار با برچیده شدن فضای امنیتی که بر کشور سایه افکنده است انجام خواهد شد و دولت قطعا توان این تغییر فضا را دارد. خواست نظام و مردم حل و فصل مناقشات و موضوعات این چنینی است که قطعا با صبر و دادن زمان معقول به دولت این خواسته برآورده خواهد شد.

شریعتمداری توان گذشت از منافع شخصی را ندارد


این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تحرکات برخی از رسانه‌ها مانند کیهان و حاشیه سازی‌های این روزنامه برای وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات بیان کرد: کیهان دیگر برد سابق را حتی در بین خود اصولگرایان هم ندارد و رفتارهای این چنینی نشان دهنده عدم درک صحیح این افراد از انتخابات اخیر است. این استاد دانشگاه ادامه داد: این رویه که «همه نجس‌اند الا من» مناسب رفتار و رسالت رسانه‌ای نیست. آقای شریعتمداری باید با خودش خلوت کند تا بتواند برای مصالح ملی در مقابل منافع شخصی و جناحی ارجحیت قائل شود.

روحانی پیام رای مردم را درک کرده است

حبیبی در ادامه، صحبت‌های آقای روحانی در مراسم تحلیف را خوب ارزیابی کرد و گفت: این سخنان نشان از وفاداری ایشان به وعده‌ها و مسائل مطرح شده قبل از انتخابات دارد. این جمله آقای روحانی که «مردم با رای خود مسیر آینده انقلاب را تعیین کردند» مبین این مطلب است که پیام مردم درک شده است. نگرانی مردم از چند چهره کابینه بجاست و نظر دادن و انتقاد حق طبیعی آنهاست. مردم شعارهای دولت را در خطر دیدند و نسبت به آن واکنش نشان دادند.

این فعال سیاسی ادامه داد: طرح این مسائل در سطح جامعه بسیار خوب و مثبت است چرا که باعث آگاهی بیشتر جامعه، احساس مسئولیت و حس نظارت و مواظبت مردم می‌شود. همین حساسیت‌ها می‌تواند دولت را از خطا مصون سازد. دولت نیز باید قدردان این اظهارنظر‌ها و انتقادات باشد. این استاد دانشگاه در پایان در واکنش به نام برخی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور مانند آقایان رحمانی فضلی و پور محمدی اظهار داشت: جریان‌های سیاسی باید چشم خود را بر روی تقسیم بندی‌های جناحی و گروهی ببندند و منتظر نتیجه عملکرد کابینه باشند. اگر واقعا عمل این افراد منافاتی با خواست مردم و اصول کلی دولت نداشته باشد مردم و نخبگان سیاسی این انتخاب‌ها را خواهند پذیرفت.

۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۰۶
"کاملا مشهود است آقای روحانی فاقد آزادی عمل در تعیین تیم سیاسی خود برخلاف تیم اقتصادی بوده است"
به شعور رئیس جمهور توهین نکنید
دکتر حسن روحانی:
تمامی افراد کابینه خود رو معرفی کردم و در مجلس از آنها دفاع خواهم کرد (106301)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۳۱
خوب راست میگه دیگه،باید یه جاهایی باهاشون کنار میومد. (106384)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۰۴
به شعور رئسم جمهور تو هین نمیکنه برادر من .حرف حساب میزنه!اینو که دیگه عقل کل نمیخواد باشی بفهمی که یکی مثل رحمانی فضلی رو به زور غالب کردن .دیوار حاشا هم بلنده بعدشم سیاست تو ظاهر یه داستانه تو باطن یه چیزه دیگه عین بده بستونه!از لحاظ فرهنگگی سیاسی این کابینه زوریه شاید یه کم معتدل باشه ولی زوریه.حالا شما بگو رئیس جمهور گفتن نه!!!! (106399)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۰۹
آقای حبیبی به این موضوع اشاره نکردند که علاوه بر اینکه آقای روحانی آزادی عمل نداشتند آزادی بیان هم نداشتند
چون با این همه فشارهای مختلف که اقتدارگرایان بر ایشان وارد کردند تا تیم سیاسی باب میل خودشون رو به وی تحمیل کنند اما ایشان حتی نتوانستند اعتراضی کنند و اعتراضی هم نکردند البته مردم خودشان موضوع را دیدند و به همین خاطر بود که به ایشان درباره عقب نشینی و عواقب آن هشدار دادند

آقای روحانی کار سختی در پیش دارند زیرا که علاوه بر نگذاشتن آزادی عمل برای ایشان،ایشان را نیز از آزادی بیان محروم کرده اند (106401)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۴۵
آقای حبیبی که نمی دونم تا حالا کجا بودی .فرق است بین کسانی که ناآگاهانه در فتنه این افراد قدرت طلب گرفتار شده بودن و بین کسانی که عامدانه وارد این فتنه شدن ! فتامل - یاعلی (106437)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۱۳
. . . ما به فتنه سال 88 شک نداریم اما به این که فتنه گران چه کسانی بودند مشکوکیم.همیشه بیانیه های آقایان موسوی و کروبی را میخواندم اعتراض آنها همیشه از طریق راهپیمایی سکوت بود .مردم را از خسارت زدن به اموال عمومی منع میکردند.آنها بارها از وزارت کشور تقاضای راهپیمایی سکوت کردند اما کسی توجه نکرد.جنبش سبز شعارش سکوت بود با چسب هایی که بر دهان میزدند.اما آیا فتنه گران همان هایی نبودند که کفش و مهر به سمت رییس مجلس پرتاب کردند>؟. . . (106306)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۳۴
فتنه گران کسانی هستند که تهران رو آتش کشیدند در روز عاشورا رقصیدند و در روز قدس روزه خواری کردند و به نفع اربابشون آمریکا شعار دادند (106433)
آباندخت
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۲۹
الان دییگه فقط روشون نمیشه بگن روحانی از عوامل فتنه است،والااااا
بگن با خاتمی دیدار داشته پس...
اینقدر هی گفتن فتنه باورشون شده!! (106316)
بچه آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۵۲
تازه فتنه به چند دسته تقسیم میشه : سران فتنه _ ساکتین فتنه _ رابطین فتنه _ خائفین فتنه _ ناکسین فتنه _ داخلین و خارجین فتنه ...... خخخخخخخخخخ (106417)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۲۱
چرا گفتند روحاني ساكت فتنه است !!!!! (106427)
فردوس توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۳۵
موافقم (106317)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۴۶
آقای حبیبی چرا خود را به کوچه علی چپ می زنید .
آیا مدانید این دو شخصیت بزگوار چه به روز این مملکت آوردند؟
آیا وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات 88 را مقایسه کردید؟
دلیل آن چه بود؟ (106324)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۴۴
کاش میشد هزارتا منفی بهت داد (106388)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۴۳
کاش می شد هزار و یکی بهش مثبت بدم (106436)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۵۹
....بپرس چرا بعد انتخابات 92 با رای 19 میلیونی روحانی همه ایران تو خیابونا به خوشحالی پرداختن و لی با رای 24 میلیونی؟(شما بخون...)احمدی فردار انتخابات انگار خاک مرده رو کشور ریخته بودن؟!شما برو بپرس چرا مجوز راهپیمایی ندادن که در قانون اساسی تا یید شده .شما برو بپرس چرا 2 سال بدون هیچ محاکمه ای نماینده 13 میلیون (شما بخون...)رو حبس کردند ؟این بهار هی سانسور میکنی حرف ماها رو حرف این اصولگرا که چه عرض کنم حرف این برادرای طالبانی رو منتشر میکنی .خوب حرفای ما رو هم سانسور نکن دیگه. (106397)
آرش
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۰:۱۲
علیرضاشب بخیر (106402)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۲۱
:)))))) (106428)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۱۹
وای وای وای !!!!!!!!!!!!

نمی دونم این اقایون به حساب احمدی نژادی بینا و نابینا چقدر رو دارند به خدا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اون اختلاس های چند صد ملیاردی و بی ترمزی های سیاسی فقط و فقط به عشق معروف ومشهور شدن اقایون و دیپلماسی افتضاحشون .......،،،،،،، این شد که می بینید !!!!

بهانه خوبی دارند همه چیز رو گردن این ان انداختن و فتنه خوندن خدمت گذاران واقعی مردم (106449)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۳۷
علیرضا، علیرضا
ا! بابا جان باز قرصات یادت رفت!!! (106435)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۱:۵۷
دوست عزیز میشه لطفا بفرمایید آن بزرگواری!!!که رییس جمهور چه به روز این مملکت آورد؟تورم 75درصدی فقر بی سابقه که با دوران قاجار قابل مقایسه است انزوای وحشتناک بین المللی فساد بی سابقه مالی و اداری که بزرگترین نمونه در جهان است (فساد مالی 3000میلیاردی)تهمت زدنهای بی پرواو بدون هیچ سند مدرک به شخصیتهای دلسوز نظام مانند آقایان هاشمی خاتمی ناطق نوری موسوی سید حسن خمینی ودر پایان تحریمهای ظالمانه علیه ملت به خاطر. . . . کسی که الفبای دیپلماسی را بلد نیست به آقای دکتر ولایتی گمان میکند به کلاس فلسفه رفته است (106443)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۴۸
دمت گرم. ولی حیف که حرف حق به کام خیلیها تلخه. (106463)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۰۴
من هم علاقه دارم که تمام وزرای پیشنهادی رای بیارن از مجلس ولی این منطق که چون رییس جمهور اکثریت رو داره پس باید به همه ی وزرای پیشنهادیش رای اعتماد داده بشه اصلا منطقی نیست

اگه دوستان کمی به خاطرشون فشار بیارن این منطقی بود که نمایندگان پایداری برای تحت فشار قراردادن نماینده ها برای رای دادن به وزرای پیشنهادی رییس جمهور سابق به کار میبردن (106334)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۴۵
نه خانی اومده نه خانی رفته!!! (106461)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۲۹
واقعا حرفاش پخته منطقی ودرسته.خدا کنه مجلس سنگ اندازی نکنه (106344)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۳۸
بنا بر آمار اعلام شده، حداقل ۱۳ میلیون نفر به کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان رای داده‌اند لذا با تعریف این دوستان، هم اکنون ۱۳ میلیون فتنه گر در کشور داریم

میشه گفت ایشون یک روزی رییس یک دانشگاه مطرح این مملکت بوده؟ کاش دوستان اصلاح طلب منصف که در این سایت تعدادشان زیاد است به این آقا با همان دید انتقادی به احمدی نژاد نگاه میکردند (106347)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۵۱
بالاخره یکی گفت که از نظر سیاسی این کابینه اونی که باید باشه نسیت و معلومه که جناب روحانی برخلاف حرفی که زده تحت فشار بوده و خواهد بود.اینجا تا یه کلمه بنویسی اقای روحانی اعتدالگراست نه اصلاحطلب کلی برادرا منفی میزنن بعضیا هم میگن نفوذی هستی .ولی حرف منه فتنه گر!اینه که ملت ما نباید به اعتدال راضی باشیم ما اصلاحطلبیم و باید اصلاحطلب بمونیم وگرنه این اعتدالگرایان ممکنه پایگاه اجتماعی اصلاحطلبان رو کوچکتر کنند با حرفای خودشون.درسته که به مرگ گرفتن و ما به تب راضی شدیم ولی نباید از اصلاحطلبی کوتاه بیایم و اعتدال گرا بشیم .امروز تو این شرایط از روحانی حمایت میکنیم ولی فردا بین یه اصلاحطلب و روحانی حتما اصلاحطلب رو انتخاب میکنیم.این مملکت تا وقتی که سیاست داخلیش درست نشه نه اقتصادش درست میشه نه سیاست خارجی و نه هیچی دیگه. (106352)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۸:۴۲
سوره مبارکه ص آیات 62 و 63 را مطالعه فرمایید . تفسیر این سوره مبارکه به قلم حضرت آیت الله مشکینی نکات آموزنده ای دارد. (106371)
حسین تهرانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۸:۴۸
انشاءا... زمانی برسد دیگر از واژه فتنه و انحرافی در جامه بزرگ ایران اسلامی برده نشود .این دو واژه کینه ها را نسبت به یکدیگر شعله ور می کند (106375)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۰۲
تا آن جایی که من دیده ام، اکثر آن هایی که در این دوره به آقای روحانی رای داده اند و این حماسه را آفریده اند، را می توانید در یکی از این تقسیم بندی های فتنه، (فتنه گر، ساکت فتنه، همراه فتنه) قرار دهید.
من توصیه می کنم که من بعد هیچ کس نه لفظ فتنه و فتنه گر را به کار برد و نه از طرف دیگر، عبارات تقلب و تخلف به کار برده شود. (106376)
سید
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۹:۳۸
آقا علیرضا یک با دیگر جملات خودت را بخوان و 3 روز دیگه به آمار موافقین و مخالفین نظرت نگاهی بینداز (106386)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۲۲:۱۱
"بنا بر آمار اعلام شده"‌ اینو خوب اومدی! (106447)