به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۴۴۵۵۱

ناکامان اسکار ۲۰۱۸ چه کسانی بودند؟

گروه فرهنگ و هنر: نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار گرچه خیلی فراتر از پیش‌بینی‌ها نبود اما سورپرایزهایی نیز برای اهالی سینما به همراه داشت.
ناکامان اسکار ۲۰۱۸ چه کسانی بودند؟
به گزارش ورایتی، اسکار ۲۰۱۸ نیز در سایه سخنرانی‌های سیاسی برگزیدگان علیه ترامپ و همچنین در دفاع از جنبش دفاع از حقوق زنان در هالیوود برگزار شد و در نهایت این فیلم «شکل آب» بود که مطابق با پیش‌بینی‌ها دو جایزه اصلی بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد.
در شب مراسم اسکار که تقریبا جوایز بین مدعیان تقسیم شد؛ فیلم «لید برد» به کارگردانی «گرتا گرویگ» با وجود نامزدی در پنج شاخه از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن نقش اصلی و مکمل(سیرشا رونان و لوری میت‌کالف) دست خالی مراسم را ترک کرد. همچنین فیلم «مادبوند» ساخته «دی ریس» نیز که در چهار شاخه شانس کسب جایزه داشت به توفیقی دست نیافت.

«مارتین مک‌دونا» که با فیلمش «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» نتوانسته بود به جمع نامزدهای شاخه بهترین کارگردانی راه پیدا کند، امیدوار بود در شاخه فیلمنامه اصلی و یا بهترین فیلم به موفقیت دست یابد اما او در نهایت رقابت در شاخه بهترین فیلم را به «شکل آب» و در شاخه فیلمنامه اورجینال را به «جردن پیل» نویسنده و کارگردان فیلم «برو بیرون» واگذار کرد. با این وجود ساخته «مک‌دونا» دو جایزه بازیگر نقش اصلی زن و مکمل مرد را برای «فرانسس مک‌دورماند» و «سم راکول» به ارمغان آورد.

زمانی که فیلم «پُست» ساخته «استیون اسپیلبرگ» با بازی دو چهره نامدار «تام هنکس» و «مریل استریپ» وارد فصل جوایز سینمایی شد، بسیاری به سبب مضمون سیاسی و سابقه موفقیت این نوع فیلم‌ها در جوایز اسکار امید زیادی به آن بستند اما پیش از آغاز رای‌گیری نهایی تب تاب پیرامون این فیلم از بین رفت و در نهایت این فیلم طبق پیش‌بینی‌های نهایی مورد توجه اعضای آکادمی قرار نگرفت.

«راجر دیکنز» پس از ۱۴ بار نامزد شدن و کسب نکردن حتی یک جایزه، امسال برای فیلم «بلیدرانر ۲۰۴۹» جایزه بهترین فیلم‌برداری جوایز اسکار را به نام خود ثبت کرد. «بلیدانر ۲۰۴۹» اولین فیلم در ۱۱ سال اخیر است که بدون نامزد شدن در شاخه بهترین فیلم موفق به کسب جایزه فیلمبرداری می‌شود و فیلم «دانکرک» را شکست داد که نمایش موفقی در دیگر شاخه‌های فنی جوایز اسکار داشت.
در حالی که بسیاری تصور می‌کردند جایزه اسکار مستند به «چهره‌ها مکان‌ها» ساخته «آنیس واردا» سینماگر کهنه‌کار فرانسوی برسد اما ظاهرا جایزه اسکار افتخاری که ماه گذشته به او اعطاء شد کفایت کرده و در نهایت مستند «ایکاروس» برنده این جایزه شد تا کمپانی «نتفلیکس» که تهیه کننده این فیلم است، کسب اولین جایزه اسکار خود را جشن بگیرد.
فیلم «رشته خیال» که توانسته بود بر خلاف انتظارها در شش شاخه نامزد کسب جایزه شود،در نهایت تنها به یک جایزه بهترین طراحی لباس بسنده کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اسکار2018