به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۴۴۵۶۵

دعوت‌نامه لوور برای ایرانی‌ها

گروه فرهنگ و هنر: رئیس موزه لوور می‌گوید: اینکه "لوور" آمده و خود را در موزه ملی ایران معرفی می‌کند یعنی دارد از مخاطب ایرانی دعوت می‌کند بیاید و خود لوور را ببیند.
دعوت‌نامه لوور برای ایرانی‌ها
ژان لوک مارتینس در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی بین کشورها چه میزان به بهبود روابط سیاسی دو کشور کمک می‌کند، می‌گوید: در وهله اول برای ایجاد ارتباط باید همدیگر را بشناسیم. با تاریخ و تمدن یکدیگر آشنا شویم و خودمان را معرفی کنیم. او ادامه می‌دهد: اینکه لوور آمده و خود را معرفی می‌کند یعنی از مخاطب ایرانی دعوت می‌کند که بیاید و لوور را ببیند. این کار برای شناخت بیشتر و قدم اول مهم‌ترین اتفاق است. رئیس موزه لوور با بیان این که همکاری جدیدی بین موزه لوور و موزه ملی ایران شکل گرفته است، بیان می کند: اولین شرط ادب حضور مسئولان دو موزه است. این دوره نمایشگاه‌ها در مرحله بعدی به لوور می‌رود با نمایشگاهی از آثار ایرانی در لانس در موزه لوور مدرن.

او در پاسخ به این پرسش که آیا از اکنون برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های بعدی از سوی دو موزه لوور و موزه ملی ایران انجام شده است یا خیر؟ با اشاره به برگزاری نمایشگاهی که فروردین 97 از 22 اثر ایرانی در موزه لانس «لوور مدرن» برگزار می‌شود، می‌گوید: اجازه دهید لذت فعلی این نمایشگاه را ببینیم و برای برگزاری آن تبریک بگوییم پس از آن به برگزاری نمایشگاه‌های بعدی هم فکر می‌کنیم. وی همچنین درباره احتمالات بعدی برای نمایش آثار ایرانی موجود در موزه لوور در ایران توضیح می‌دهد: نمایشگاه کنونی گزینشی از بهترین آثار از همه دوره‌ها و مجموعه آثار آنجاست. بنابراین یک چیز بسیار اهمیت دارد، اگر این نمایشگاه با موفقیت و استقبال مواجه شود بنابراین سراغ برگزاری نمایشگاه‌های تکنیکی‌تر می‌رویم و آن از حالت کلی درمی‌آید.

رییس موزه لوور بیان می کند: اینجا یک مجموعه کلی از هنر مصر و آثار دیگر کشورها از بخش‌های مختلف لوور به نمایش درآمده است. باید ببینیم مخاطب ایرانی دوست دارد کدام بخش را با جزئیات بیشتر و مفصل‌تر ببیند. او در پاسخ به این پرسش که گزینش آثار ارائه شده در نمایشگاه موزه لوور در ایران بر چه اساس انجام شده است، می‌گوید: تصمیم گرفتند برای اشیاء یک داستان تعریف کنند؛ در بخش اول آثاری بودند که از شاهان فرانسه در دوره‌های گذشته به نمایش درآمد. در واقع آثاری که از پادشاهان فرانسه کلکسیون می‌کردند و سپس تصمیم گرفته شد که کلکسیون‌های نفیس‌تری از نقاط دیگر دنیا جمع‌آوری شود. بخش بعدی نمایشگاه مربوط به قرن 19 و بخش بعدی نیز به قرون وسطی تعلق گرفت. او اضافه می کند: بخش پایانی نیز بخش معاصر موزه لوور است که ارتباط موزه با هنر معاصر و هنرمندانی که هنوز در قید حیات هستند را نشان می‌دهد.

مارتینس تأکید می‌کند: اکنون به صورت اجمالی توانسته‌ایم یک برداشت از هنر، فرهنگ و تمدن و تمام ادوار مختلف داشته باشیم. رئیس موزه لوور برگزاری بخش آخر موزه را مانند نمایشگاه عکس آثار عباس کیارستمی دانست که ارتباط لوور با هنر معاصر را به خوبی نشان می‌دهد و تأکید کرد: بنابراین از هر چیزی برای مخاطب ایرانی گلچین کرده‌ایم. مجسمه، نقاشی و تابلوهای عکاسی در کنار یکدیگر می‌توانند یک هدف اجمالی از موزه لوور برای مخاطب ایرانی داشته باشند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: موزه لوور