به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۴۴۵۷۸
با تعیین محمود العالول برای جانشینی خود؛

عباس: حماس مرا خسته و گیج کرده است

گروه بین‌الملل: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست‌های "شورای انقلابی" موافقت اعضای شورا با تعیین محمود العالول، معاون خود برای ریاست جنبش فتح را گرفت و اعلام کرد، در صورت غیبتش در محافل سیاسی فلسطین العالول جانشین او خواهد بود.
عباس: حماس مرا خسته و گیج کرده است
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به گونه‌ای عمل می‌کند که گویا در مرحله آتی برای مدیریت اختلافات با واشنگتن یا تل‌آویو حضور نخواهد داشت به همین دلیل نیز در نشست اعضای شورای انقلابی جنبش فتح، دومین تشکل مهم در جنبش پس از کمیته مرکزی که مسؤولیت آن کنترل بر عملکرد جنبش است، خطوط کلی که باید بر اساس آنها در آینده گام برداشت را تعینن کرده و به اعضای این شورا تاکید کرد تا زمان انتخاب رئیس جدیدی برای جنبش محمود العالول، معاون او در سمت ریاست جنبش خواهد بود. به نظر می‌رسد که تحولات چند ماه آتی برای عباس بسیار دشوار باشد به ویژه که به زمان اجرای دو تصمیم آمریکا درباره قدس (پیامدهای اعلام جزئیات معامله قرن و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در سالگرد نکبة در مه آتی) نزدیک می‌شویم، دو اتفاقی که نه تنها هویت قدس اشغالی بلکه اساس مساله فلسطین را تهدید می‌کنند.

محمود العالول
رژیم صهیونیستی العالول را از جمله گروه کاندیداتوری برای جانشینی عباس شامل ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین، رامی حمد الله، نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین، حسین الشیخ و جبریل الرجوب، دو تن از اعضای کمیته مرکزی، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی‌ها می‌داند که مخالف مقاومت مسلحانه بوده اما مقاومت مردمی را تایید می‌کنند. عباس در این نشست با تاکید بر عدم عقب‌نشینی از اصول ملی فلسطین و با اشاره به قطع کمک‌های مالی آمریکا از تشکیلات خودگردان گفت: هیچ کشور فلسطینی بدون پایتختی قدس شرقی و مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ تشکیل نشده و البته هیچ کسی در فلسطین از گرسنگی نخواهد مرد.
عباس درباره ارتباطش با جنبش حماس نیز با تاکید بر اینکه به دنبال آشتی است، گفت: اما حماس هنوز معتقد است که آشتی تنها به معنای پول و حقوق است، آنها مرا خسته و گیج کرده‌اند. حماس اما به رغم این موضع گیری عباس در پیامی به عباس خواهان وحدت تلاش‌ها برای مقابله با "معامله قرن" و انتقال سفارت آمریکا به قدس شده است. یکی از رهبران حماس گفته است: این پیام که به عباس منتقل شده مفادش این است که اگر در مقابل معامله قرن بایستد ما به طور گسترده از او حمایت می‌کنیم. البته ما هنوز منتظر پاسخ عباس هستیم.