به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۱۴۴۵۹۵

تجمع کارگران گروه ملی در اهواز ادامه یافت

گروه اقتصادی: جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز امروز بار دیگر خواهان پرداخت حقوق و مطالبات عقب افتاده خود شدند.
تجمع کارگران گروه ملی در اهواز ادامه یافت
به گزارش ایرنا، بیش از 500 تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران صبح دوشنبه با در دست داشتن کاغذ نوشته ها و پلاکاردهایی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان حاضر شده و خواستار پیگیری مشکل شان از سوی مقامات مسوول استان شدند. آنان گفتند: در سه سال گذشته بارها پرداخت حقوق و مطالبات ما با تاخیر بسیار مواجه شده که این امر موجب بروز مشکلات بسیاری ما وخانواده هایمان شده است. آنان با اشاره به پرداخت نشدن حقوق دی و بهمن و انبوهی از مطالبات سنوات عقب افتاده سالهای قبل و مشخص نبودن وضعیت قراردادها و پرداخت حق بیمه و تمدید نشدن دفترچه های مربوطه افزودند: ما هیچ گونه خواسته نامعقول یا غیر صنفی ای نداریم ، در بین ما کارگرانی هستند که فرزندانی با بیماری های خاص از جمله سرطان دارند و تاخیر در پرداخت حقوق برای این دسته از همکاران ما وضعیت بسیار بغرنج تری رقم زده است.

آنان با اشاره به درپیش رو بودن ایام عید و نیاز به تامین مخارج خانواده های خود دراین مناسبت، خواهان پاسخگویی مسوولان شدند. استاندار خوزستان هفته پیش درزمینه مشکل کارگران گروه ملی صنعتی ایران اظهار کرد: دراین زمینه نشستی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، با حضور سازمان‌های مختلف چون امور مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی، بانک مرکزی، نماینده برخی وزارتخانه‌ها پیرامون مساله گروه ملی برگزار شده و راهکارهای کمک و تسریع در حل مشکلات این گروه بررسی شد. غلامرضا شریعتی افزود: مشکلات گروه ملی به کلاف سردرگمی تبدیل شده که با توجه به روال اداری و پیچیدگی های خاص آن بنا شد، به تدریج حل شوند و تا زمان حل مسایل اداری، 'شرکت ایمیدرو' مواد اولیه را در اختیار گروه ملی قرار دهد و تامین اجتماعی بیمه ها را بپذیرد،دفترچه‌ بیمه کارگران را تمدید و حکم کسانی که بازنشسته می‌شود را صادر کند، علاوه بر این امور مالیاتی نیز تمهیداتی را برای کمک به این واحد صنعتی درنظر بگیرد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه گروه ملی با مشکلات بسیار پیچیده ای روبه رو است لازم است همه مالک جدید آن را حمایت کنیم تا از پس مشکلات برآید زیرا سرمایه‌گذار بدون حمایت قادر به حل مشکلات نیست و امکان دارد در میانه راه ناامید شود. وی ادامه داد: خط تولید فولادسازی دوم گروه ملی 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سالهاست بلاتکلیف مانده که باید سرمایه مورد نیاز برای تکمیل آن تامین شود و برخی خطوط که فرسوده و پرهزینه هستند و به صورت موجود توجیه اقتصادی ندارند بازسازی شوند. استاندار خوزستان گفت: بانک ملی موظف شده از گروه ملی حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیارش قرار دهد و سازمان خصوصی‌سازی موظف شد مشکلات پیش روی این مجموعه را بردارد، مجموعه استان با این حال که حامی و پشتیبان سرمایه گذاران جدید و کسانی که صنایع قدیمی استان را می خرند هست اما سرمایه گذاران هم باید حقوق کارگران را رعایت و مسایل آنها را حل کنند، ما در عین حال خواستار استیفای حقوق کارگران نیز هستیم و سایر دستگاه‌های اجرایی استان موظف و مکلفند هر آنچه در توان دارند برای احقاق حق نیروهای این مجموعه صنعتی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بارها نسبت به پرداخت نشدن سه ماه حقوق معوقه، تمدید نشدن دفترچه‌ درمانی تامین اجتماعی، چندین بار در مقابل ساختمان استانداری خوزستان حاضر شده و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند. این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد ولی پس از کشف فساد مالی و اختلاس 3 هزار میلیاردی در این مجموعه و ارتباط آن با دو بانک بزرگ کشور، در سال 90 مدیریت آن به طور موقت در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت. در آخر آبان ماه سال جاری سهام این واحد صنعتی از طریق مزایده به 'سید عبدالرضا موسوی ' مدیرعامل هواپیمایی زاگرس كه اصالت خوزستانی دارد، واگذار شد.