به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۱۴۴۶۰۹

نتانیاهو به ترامپ: باید جلوی ایران را بگیریم

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیراسراييل که به آمریکا سفر کرده، در کاخ سفید با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.
نتانیاهو به ترامپ: باید جلوی ایران را بگیریم
نتانیاهو در این دیدار بار دیگر از تصمیم آمریکا برای افتتاح سفارت در قدس تشکر کرد و گفت: مردم ما سالیان دراز این واقعه را به یاد خواهند آورد. او اضافه کرد: یهودیان حافظه‌ای قوی دارند و همچنان که بعد از هزاران سال کمک‌های کورش کبیر در خاطرشان است، اقدام دونالد ترامپ برای انتقال سفارت را نیز به خاطر خواهند سپرد.
بر اساس گزارش رویترز، ترامپ نیز گفت که روابط میان آمریکا و اسرائیل هیچ‌گاه بهتر از این نبوده است. او افزود، در نظر دارد برای افتتاح سفارت آمریکا به قدس سفر کند و دولت ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است.

از سوی دیگر، نتانیاهو در دیدار با ترامپ ادعا کرد که مبارزه علیه تهدیدی که از سوی ایران وجود دارد، مهم‌ترین مسأله خاورمیانه است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در اظهاراتي خطاب به ترامپ، مدعی شد: اگر بخواهم بگویم بزرگ‌ترین چالش پیش روی هر دوی ما و همسایگان عربمان چیست، این چالش می‌تواند در یک لغت خلاصه بشود: ایران. وی با بیان این که ایران بلندپروازی‌های هسته‌ای خود را کنار نگذاشته است، اظهار کرد: ایران با این توافق هسته‌ای جسورتر و ثروتمندتر شده است. ایران همه جا از جمله در مرزهای ما در حال تجاوزگری است. ما باید جلوی آنها را که شعار "مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند، بگیریم».