به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۴۴۶۴۰
الوحده سکوی پرتاب ذوب‌آهن

انتقام شکست۱-۶ از العین در دستورکار آبی‌پوشان

گروه ورزشی: نبرد امروز استقلال و العین با توجه به شکست سنگین فصل گذشته نماینده ایران برابر اماراتی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای هواداران استقلال برخوردار است.
انتقام شکست۱-۶ از العین در دستورکار آبی‌پوشان
به گزارش آنا، روز دوم از هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری 8 دیدار در مناطق شرق و غرب قاره کهن برگزار می‌شود که در دو دیدار از منطقه غرب تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن از ایران به مصاف رقبای اماراتی می‌روند. استقلال در دو بازی اول خود در این رقابت‌ها نتایج قابل قبولی گرفته و ذوب‌آهن هم توانسته در یکی از دیدارهایش برنده شود.
ذوب‌‌آهن - الوحده امارات
سبزپوشان فوتبال ایران در آسیا پس از آنکه در هفته نخست برابر الدحیل قطر با نتیجه 3 بر یک شکست خوردند، در دومین دیدار موفق شدند لوکوموتیو تاشکند را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند تا به جدول بازگردند و به صعود امیدوار باشند. حالا در بازی سوم نماینده اصفهانی فوتبال ایران به مصاف الوحده امارات می‌رود. تیمی که در هفته نخست با نتیجه دور از انتظار 5 بر صفر مغلوب لوکوموتیو شد و در دومین مسابقه هم برابر الدحیل شکست 3 بر 2 را پذیرفت تا ساعت 16 امروز در ورزشگاه فولادشهر روی کاغذ شانس کمتری نسبت به نماینده ایران برای کسب 3 امتیاز داشته باشد. الوحده پنج‌شنبه هفته پیش در دربی اماراتی‌ها مقابل العین باخت سنگین 6 بر 2 را پذیرفت تا نشان دهد که در شرایط جالبی به سر نمی‌برد.تیم دوم لیگ برتر امارات در هفته‌‌های اخیر با پیروزی در مسابقات داخلی و آسیایی بیگانه بوده است. این موضوع می‌تواند به سود ذوب آهن باشد. تیمی که در نیم‌فصل دوم لیگ برتر با نتایج بسیار خوبی که به دست آورد، بیشترین شانس را برای رسیدن به عنوان نایب‌قهرمانی دارد. شاگردان قلعه‌نویی در صورت پیروزی در دیدار برابر الجزیره می‌توانند وضعیت مناسبی در جدول گروه B پیدا کنند. موضوعی که امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پیش از مسابقه به آن اشاره کرد.
العین امارات - استقلال
آبی‌پوشان ایران در حالی به مصاف العین می‌روند که فصل گذشته با باختی تلخ و فراموش نشدنی برابر این تیم اماراتی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. استقلال در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی برابر العین 6 بر یک مغلوب شد تا با توجه به پیروزی یک بر صفر دور رفت، در مجموع دو دیدار 6 بر 2 شکست بخورد و حذفی ناباورانه را تجربه کرد. این شکست آن قدر مهم بوده که سایت AFC در خصوص دیدار امروز نماینده کشورمان برابر العین نوشته «آیا استقلال می‌تواند شکست تحقیرآمیز دور گذشته را جبران کند؟» بنابراین شاگردان شفر می‌دانند که برای پاک کردن بخشی از خاطره تلخ شکست بازی فصل گذشته باید برنده شوند.استقلال در این فصل لیگ قهرمانان در بازی نخست در خانه الریان قطر به تساوی 2 بر 2 رسید و در بازی برابر الهلال عربستان در زمین بی‌طرف، یک بر صفر به پیروزی رسید تا با 4 امتیاز صدرنشین گروه D شود. العین هم در بازی‌هایی که انجام داده مقابل الهلال به تساوی بدون گل رسیده و در بازی دوم برابر الریان در خانه به تساوی یک بر یک رضایت داده است تا با 2 امتیاز تیم سوم گروه باشد. العین صدرنشین لیگ برتر امارات است و پیروزی 6 بر 2 در دربی برابر الوحده روحیه این تیم برای مصاف با استقلال را افزایش داده است.

یکی از نکاتی که می‌تواند به استقلال در بازی امروز کمک کند، تجربه وینفرد شفر سرمربی این تیم است. مربی آلمانی آبی‌های ایران در سال‌های 2007 تا 2009 سرمربی العین بوده و شناخت خوبی از فضای فوتبال امارات و تیم العین دارد. موضوعی که وی در نشست خبری پیش از مسابقه به آن اشاره کرده است.البته وینفرد شفر در بازی امروز که ساعت 18:50 در خانه العین برگزار می‌شود، لئوناردو پادوانی، مهدی قائدی و بهنام برزای را در فهرست غایبین خود می‌بیند و احتمالا نتواند از سیدمهدی رحمتی که در زانوی خود احساس درد می‌کند، استفاده کند. بازگشت پژمان منتظری و بویان ناجدنوف به جمع بازیکنان استقلال هم می‌تواند خبر خوبی برای شفر باشد، چرا که دست او برای چینش ترکیب مورد نظرش بازتر شده است. به طور حتم انتظار هواداران استقلال گرفتن انتقام شکست سنگین فصل گذشته برابر العین است و با توجه به نتایج خوب هفته‌های گذشته آبی‌پوشان برنده شدن استقلال اتفاقی دور از دسترس نیست.