به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۴۴۶۷۹

معاون رئیس‌جمهور آمریکا: مشکلات برجام حل نشود از آن خارج می‌شویم

گروه بین‌الملل: معاون رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید در صورتی که «مشکلات توافق هسته‌ای ایران» حل نشود ایالات متحده «فورا» از برجام خارج خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور آمریکا: مشکلات برجام حل نشود از آن خارج می‌شویم
مایک پنس که در مقابل کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، آیپک در واشنگتن سخنرانی می‌کرد گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در این باره با کنگره و شرکای اروپایی گفتگو کرده است. او در سخنرانی خود تاکید کرد که آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. پنس همچنین ادعا کرد که در یک سال گذشته ایران ۴ میلیارد دلار «برای حمایت از گروه‌های تروریستی» هزینه کرده است. وی سرنگونی یک پهپاد در آسمان اسرائیل را که ادعا می‌شود متعلق به ایران بوده را مصداق حمایت ایران از تروریسم خواند و گفت که این اقدامات «تحریکات خطرناکی است که از سوی اسرائیل، آمریکا و متحدانش بی پاسخ نخواهد ماند.»

معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود بارها از بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل نام برد و گفت که انتقال سفارت آمریکا به این شهر «بهترین تصمیم برای برقراری صلح» بود. آقای پنس با همچنین گفت که آمریکا از راه حل تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند اما هرگز «تحت هیچ شرایطی نباید امنیت اسرائیل به خطر بیفتد.» همزمان با سخنرانی پنس در آیپک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که در واشنگتن به سر می‌برد بار دیگر ایران را «خطر بزرگ» خواند و گفت: «ایران بلندپروازی‌های هسته‌ایش را رها نکرده است...ایران همه جا فعالیت‌های خرابکارانه دارد از جمله در مرزهای ما. من فکر می‌کنم باید جلوی این کشور که مدام شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌دهد بایستیم.» وی افزود که ایران یک چالش مشترک است و «باید متوقف شود.»