به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۴۴۷۳۳

ولوو XC۴۰ خودرو سال اروپا شد

گروه اقتصادی: ولوو XC40 به عنوان ماشین سال ۲۰۱۸ در اروپا معرفی شد. در مرحله نهایی برای انتخاب خودرو سال اروپا، هفت خودرو برای دستیابی به این عنوان معتبر با هم رقابت می‌کردند. امسال هفت ماشینی که به مرحله آخر رسیدند عبارت بودند از: آلفا رومئو استلویو، آئودی A8، بی.ام.دبلیو سری پنج، سیتروئن ایرکراس C3، کیا استینگر، سئات ابیزا و ولوو XC40.
ولوو XC۴۰ خودرو سال اروپا شد
ولوو XC۴۰ خودرو سال اروپا شد
هیات داوران این مسابقه ۶۰ روزنامه‌نگار حوزه اتومبیل از ۲۳ کشور در سرتاسر اروپا بودند که آرای‌شان درباره این هفت ماشین تعیین‌کننده بود. ولوو ۳۲۵ رای به دست آورد، در مقایسه با رتبه دوم که از آن سئات ابیزا با ۲۴۲ رای شد، بی.ام.دبلیو سری پنج ۲۲۶ رای کسب کرد، سیتروئن ایرکراس c3 با ۱۷۱ رای، آئودی A8با ۱۶۹ رای و آلفا رومئو استلویو با ۱۶۳ رای در مقام‌های بعد قرار گرفتند.هر عضو هیات داوران ۲۵ امتیاز در اختیار داشت که می‌توانست به این هفت ماشین اختصاص بدهد، و البته تبصره‌ای که وجود داشت این بود که حداکثر امتیازی که به هر ماشین می‌توانست اختصاص داده شود ۱۰ بود. آرای هرکدام از اعضای هیات داوران در نمایشگاه خودرو ژنو اعلام شد و توضیحات و دلایل‌شان را هم در رابطه با آرا ارائه دادند.در انتخاب بهترین ماشین سال اعضای هیات داوران به نکات زیر توجه داشتند:طراحی، راحتی، امنیت، اقتصاد، قدرت، عملکرد، تطابق با شرایط محیط زیست، رضایت راننده و قیمت.
این هفت نامزد از میان ۲۵ خودرو شرکت‌های اروپایی انتخاب شده اند. این اولین سالی است که در طی این مسابقات که از سال ۱۹۶۵ آغاز شده کمپانی ولوو در صدر قرار می‌گیرد.
برچسب ها: ولوو خودرو اروپا